Audi R8 – testy przed premierą
Wiadomości / News / Audi
Dziennikarze brytyjskiego magazynu „Autocar” mieli okazję przetestować drugą generację Audi R8.
Wersja R8 V10 dysponuje mocą 532 KM, zaś R8 V10 Plus - 601 KM. Mocniejszy wariant osiąga 100 km/h w 3,2 sek. Nowy bolid Audi mierzy 4444 mm długości (bez zmian), 1944 mm szerokości (+ 39 mm) oraz 1241mm wysokości (-9 mm) a masa pojazdu wynosi 1454 kg, co oznacza, że samochód jest o 66 kg lżejszy od swojego poprzednika. Jednocześnie zwiększono o 40 proc. sztywność. Standardowo montowane są 19-calowe koła z oponami w rozmiarze 235/35 ZR19 z przodu i 295/30 ZR19 z tyłu. Opcjonalnie dostępne są 20-calowe koła z przodu 245/30 ZR20 oraz 305/30 ZR20 z tyłu.
Silnik wolnossący o poj. 5.2 V10 rozwija moc 532 KM (539 Nm), natomiast topowa wersja Plus generuje 601 KM (559 Nm). Jest zatem o 15 KM mocniejsza od dotychczasowego modelu, zaś wariant Plus zyskał 59 KM. Większa moc została uzyskana dzięki m in. nowemu układowi wydechowemu oraz systemowi sterującemu jednostką napędową.
Napęd jest przekazywany za pośrednictwem zmodyfikowanej 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej, pracującej szybciej i bardziej płynnie. Przełożenia kierowca może zmieniać samodzielnie lub skorzystać z trybu automatycznego. Audi R8 V10 Plus ma rozpędzać się do 100 km/h w 3,2 sek, natomiast prędkość maksymalną określa się na 330 km/h, co oznacza, że jest 0,3 s szybsze (i o 13 km/h) od swojego poprzednika.
Jak już informowaliśmy, nowe R8 będzie miało swoją premierę w przyszłym tygodniu w Genewie, gdzie zostanie zaprezentowane obok elektrycznej wersji e-tron, która będzie miała zasięg ponad 400 km.
Zobacz podobne artykuły:
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29
Jak zabezpieczyć się przed klonem?
Używane
2024.05.03
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.01