Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi R8 – przed premierą
kalendarz 01/03 2015

Audi R8 – przed premierą

Wiadomości / News / Audi

Na kilka dni przed prezentacją w Genewie, Audi ujawniło zdjęcia nowego modelu R8.

W czwartek zamieściliśmy  pierwsze zdjęcie nowego bolidu R8. Nie było jednak pewności, czy zdjęcie jest autentyczne. Teraz wiemy, że tak. Pod względem stylizacji jest to ewolucja poprzednika. Znajomy wlot powietrza singleframe, reflektory LED, natomiast jako opcja będą dostępne światła laserowe, które dwukrotnie zwiększają zasięg do 600 metrów. Delikatnie zmieniono boczne przetłoczenia.  Pozostała muskularna, charakterystyczna sylwetka. Z tyłu światła LED, dodatkowe wloty i wysuwany spoiler, który w modelu Plus jest z włókna węglowego wzmocnionego tworzywem sztucznym (CFRP). Uwagę zwraca duży dyfuzor umieszczony między trapezowymi końcówkami układu wydechowego. Podobnie, jak dotychczas przez tylną szybę można zobaczyć „serce” R8.

Samochód otrzymał potężny silnik V10 FSI o poj. 5.2, który w modelu podstawowym zapewnia 540 i 610 KM w wersji V10 Plus. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 3,5 i 3,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna – 320 i 330 km/h. Pod względem zużycia paliwa jest to 11,8 oraz 12,4 l/100 km.

Obie wersje wykorzystują zmodernizowaną 7-biegową przekładnię S tronic z trzema trybami automatycznymi. Napęd przekazywany jest na obie osie (quattro). Model podstawowy wyposażony został w 19-calowe felgi z oponami z przodu w rozmiarze 295/35 i 245/35 z tyłu. Koła 20-calowe z oponami 245/30 i 305/30 z tyłu będą dostępne jako opcja. W układzie hamulcowym wykorzystano tarcze ceramicznych w modelu R8 oraz tarcze z włókna węglowego w przypadku wersji R8 V10 Plus, w którym standardowo montowane są 20-calowe kołą.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych, lekkich materiałów, jak aluminium lub CFK, możliwe było uzyskanie masy pojazdu 1555 kg i 1454 kg w przypadku R8 V10 Plus. Tym samym nowy model jest o 50 kg lżejszy od poprzednika. Jednocześnie sztywność konstrukcji wzrosła o ok. 40 proc.

We wnętrzu sportowy styl podkreślają fotele kubełkowe i zorientowany na kierowcę kokpit z czytelnym zestawem zegarów, przy czym wiele przycisków zastąpiono 12,3-calowym wirtualnym kokpitem. Nabywcy będą mieli do wyboru Alcantarę, skórę Nappa a także wstawki z włókna węglowego. Na liście opcji znalazł się także 500-watowy zestaw audio Bang & Olufsen.

Druga generacja Audi R8 pojawi się w sprzedaży latem tego roku, a ceny wyniosą 165 000 euro – model podstawowy oraz od 187 400 euro – wersja R8 V10 Plus.
 

Zobacz podobne artykuły:

BMW rezygnuje z litery „i”
kalendarz 04/05 2024

BMW rezygnuje z litery „i”

Wiadomości / News

2024.05.04

Producent chce uniknąć pomyłek z pojazdami elektrycznymi.
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
kalendarz 03/05 2024

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Najnowsze artykuły:
BMW rezygnuje z litery „i”

BMW rezygnuje z litery „i”

Wiadomości / News

2024.05.04

Producent chce uniknąć pomyłek z pojazdami elektrycznymi.
 Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Używane

2024.05.03

Dlaczego każdemu może się to przytrafić i jak kupujący powinni się zabezpieczać?
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.