Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi nadal liderem klasyfikacji FIA WEC
kalendarz 21/09 2015

Audi nadal liderem klasyfikacji FIA WEC

Wiadomości / Moto sport / Audi

Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer utrzymują się na czele tabeli liderów.

Marcel Fässler ze Szwajcarii, André Lotterer z Niemiec i Benoît Tréluyer z Francji, cały czas liderami tabeli Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC). Mistrzowskie trio w Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym „7”, zajęło drugie miejsce podczas wyścigu w Austin w USA. Oznacza to, że w tym roku stanęli na podium po raz piąty z kolei. Mistrzowie świata z roku 2012, od początku sezonu utrzymują się na czele tabeli wyników. Po raz pierwszy w tym sezonie, na podium znalazła się również załoga z numerem startowym „8”.

Obydwa wyścigowe pojazdy Audi jako jedyne w klasie LMP1, dotarły do celu bez żadnych szkód. W chwili rozpoczęcia 6-godzinnych zmagań, termometry wskazywały 34 stopnie Celsjusza temperatury powietrza i 42 stopnie przy nawierzchni drogi. Hybrydowe bolidy Audi działały niezawodnie pod względem technicznym, a podczas pit-stopów potrzebowały jedynie świeżych opon i paliwa. Mimo dokuczliwej podsterowności pojazdu, Fässler, Lotterer i Tréluyer zajęli w Austin drugie miejsce. Dzięki temu, ilość wywalczonych przez trio punktów w klasyfikacji kierowców we wszystkich dotychczasowych wyścigach tego sezonu, wzrosła do 113. Daje im to 10 punktów przewagi nad kierowcami Porsche: Timo Bernhardem, Brendonem Hartleyem i Markiem Webberem, którzy w Austin zwyciężyli.

Lucas di Grassi z Brazylii, Loïc Duval z Francji i Brytyjczyk Oliver Jarvis, startujący w drugim Audi R18 e-tron quattro o numerze startowym „8”, dojechali na metę na trzecim miejscu, a już wcześniej zapewnili sobie lepszą niż ich koledzy pozycję startową. Utrzymywali trzecie miejsce aż do 99 okrążenia. Wtedy kierownictwo wyścigu nałożyło na załogę jednominutową karę stop-and-go. Przyczyną był rzadko spotykany błąd - mechanikowi koło spadło na ziemię. Na szczęście niedługo potem di Grassi, Duval i Jarvis wrócili na swoją wywalczoną wcześniej pozycję. Dzięki temu, pierwszy raz w tym sezonie, mogli stanąć na podium.

„Mając na uwadze niesprzyjające warunki pogodowe, ogromny upał, obie nasze załogi dokonały niewiarygodnych rzeczy” - powiedział szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Nawet jeżeli w kokpicie spędzali ponad półtorej godziny, każdy z nich dawał z siebie wszystko i podtrzymywał tempo dopóki nie oddał auta koledze z zespołu. Byliśmy w Austin jedynym producentem, który przeprowadził przez wyścig obydwa auta bez technicznych problemów. Mimo to, musieliśmy uznać wyższość Porsche w walce o zwycięstwo.”

Chris Reinke, kierownik LMP w Audi Sport, skomplementował wysiłki całej załogi: „W czwartek, przez problemy techniczne straciliśmy cenny czas przeznaczony na trening. Dlatego podczas przygotowań nie mogliśmy dopracować niektórych punktów, takich jak przeprowadzenie testów wytrzymałościowych opon. Na szczęście nikogo nie wytrąciło to z równowagi. Załoga była niezwykle skoncentrowana. Dzięki temu udało nam się dobrze zakończyć wyścig, nawet w tak wymagających warunkach pogodowych.”

Przed kolejnym wyzwaniem w Mistrzostwach Świata FIA WEC, kierowcy Audi staną już za trzy tygodnie. 11 października, Audi jako lider tabeli weźmie udział w szóstym wyścigu sezonu, tym razem w Japonii. Na torze Fuji odbędzie się trzeci od końca 6-godzinny wyścig sezonu 2015. Mistrzostwa Świata w Wyścigach Długodystansowych wjeżdżają na ostatnią prostą.

Wyniki:
1. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 185 okrążeń
2. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) +1.06,840 min
3. di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) – 1 okrążenie straty
4. Buemi/Davidson/Nakajima (Toyota) – 2 okrążenia straty
5. Bird/Canal/Rusinov (Ligier) – 15 okrążeń straty
6. Bradley/Howson/Lapierre (Oreca) – 15 okrążeń straty
7. Derani/Gonzalez/Yacaman (Ligier) – 16 okrążeń straty
8. Kaffer/Trummer (CLM) – 16 okrążeń straty
9. Dalziel/Heinemeier Hansson/Sharp (Ligier) – 16 okrążeń straty
10. Hamilton/Ragues/Webb (Morgan) – 16 okrążeń starty
 

Zobacz podobne artykuły:

 Historyczna zmiana u Lubiaka
kalendarz 15/04 2024

Historyczna zmiana u Lubiaka

Wiadomości / Moto sport

2024.04.15

Sezon 2024 oznacza sporo nowości w rajdowym życiu Macieja Lubiaka i Grzegorza Dachowskiego.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Klara Kowalczyk wystartuje w Igrzyskach Motorsportu FIA
kalendarz 13/04 2024

Klara Kowalczyk wystartuje w Igrzyskach Motorsportu FIA

Wiadomości / Moto sport

2024.04.13

Polka wybrana do Reprezentacji Polski.
Najnowsze artykuły:
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.
Nie żyje Paolo Pininfarina

Nie żyje Paolo Pininfarina

Wiadomości / News

2024.04.14

Paolo był synem Sergio Pininfariny i wnukiem Battisty „Pinina” Fariny.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.