Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi A4, A5, A6 – Ultra oszczędność
kalendarz 18/02 2014

Audi A4, A5, A6 – Ultra oszczędność

Wiadomości / Prezentacje / Audi / nowe auta

Audi poszerza swoją gamę aż o jedenaście nowych modeli.

W tym roku na rynku zadebiutują nowe ekonomiczne wersje serii A4, A5 i A6. Pod maskę tych  aut  trafił nowy, dwulitrowy silnik TDI w trzech wariantach mocy – 136, 163 i 190 KM. Jak podkreśla producent, zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 3,9 do 4,6 l/100 km. Jednocześnie dzięki emisji CO2 od 104 do 119 g/km, modele Audi ultra należą do najbardziej efektywnych samochodów w swoich segmentach.

Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego opisuje je w ten sposób: „Najnowsza technika TDI, najbardziej efektywne skrzynie biegów, sportowy układ wydechowy. Kierowca tego prawie nie zauważa, ale odczuwa przy szybkim przyspieszaniu oraz – dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu – przy płaceniu rachunku na stacji benzynowej. Nasze modele ultra mają też wiele zalet w codziennym użytkowaniu – to coś, co zawsze doceniają klienci.“

Nowoczesny silnik 2.0 TDI jaki trafił do gamy modelowej A4, A5 i A6, dysponuje wysokim momentem obrotowym, wynoszącym 320 lub 400 Nm, także przy niskiej liczbie obrotowej, co daje odpowiednią moc przy niewielkim zużyciu.

Dr Stefan Knirsch, kierownik ds. rozwoju silników w Audi mówi: „Innowacyjny, wysoce efektywny system SCR oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Dzięki temu oczywistym jest, że nowe modele ultra spełniają wymogi mającej obowiązywać w przyszłości normy emisji spalin Euro 6, zużywając jednocześnie mniej paliwa.“

Modele ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest innowacyjna 7-stopniowa przekładnia S tronic, która obniża średnie zużycie do 4,4 l/100 km (4,6 l. w modelu Avant). Odpowiada to emisji 114 g CO2/km (119 g w przypadku wersji Avant). Ta na nowo zaprojektowana, dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia, zapewnia szybką i komfortową zmianę poszczególnych przełożeń. Producent zastosował w niej szeregu innowacji: zminimalizowane tarcie wewnętrzne, wysoko efektywne zaopatrywanie w olej oraz wahadło odśrodkowe zapobiegające niepożądanym drganiom i umożliwiające jazdę na niskich obrotach, co przekłada się na niewielki hałas dobiegający z silnika. Harmonijnie zestopniowane biegi, w połączeniu z dużą rozpiętością przełożeń, zapewniają komfortową jazdę. 7-biegowa przekładnia S tronic, podobnie jak 6-biegowa skrzynia manualna, przekazuje napęd na koła przedniej osi. Za wysoką efektywność modeli ultra, odpowiada również seryjnie montowany system Start-Stop i systemu informacji kierowcy z programem efektywnej jazdy. W modelach A4 i A4 Avant, zużycie obniżają także modyfikacje detali aerodynamiki i niżej zawieszona karoseria.

W efekcie otrzymano niewielkie wartości zużycia paliwa i emisji CO2, od 3,9 l/100 km (104 g/km) w Audi A4 Limousine, przez 4,2 l/100 km (109 g/km) w Audi A4 Avant i w Audi A5 Coupé po 4,3 l/100 km (111 g/km) w Audi A5 Sportback. Nieco później na rynku pojawi się model A5 Sportback 2.0 TDI ultra o mocy 100 kW. Model A6 2.0 TDI ultra, bez jakiegokolwiek uszczuplenia wyposażenia, charakteryzuje się niską wartością emisji CO2 – 114 g/km (117 g/km z przekładnią manualną), a na 100 km zużywa średnio 4,4 l paliwa (4,5 l ze skrzynią manualną). W przypadlu wersji Avant, niezależnie od zastosowanej przekładni, zużycie paliwa wynosi 4,6 l/100 km (119 g/km).

Do palety ultra marki Audi należy także Audi A3 1.6 TDI ultra, które zadebiutowało jesienią 2013 r. jako pierwszy model ultra. Samochód w tej wersji zużywa średnio 3,2 l paliwa na 100 km (85 g CO2 na km). Wyróżnikiem wszystkich wersji ultra jest dyskretny emblemat umieszczonym z tyłu auta.

Norbert Szwarc
Foto: Audi

 

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.