Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi A3 Cabrio - Warto zaczekać na wiosnę
kalendarz 06/01 2014

Audi A3 Cabrio - Warto zaczekać na wiosnę

Wiadomości / Prezentacje / Audi / nowe auta

Nabywcy tego auta na pewno mogą liczyć na zazdrosne spojrzenia sąsiadów.

Czteroosobowy kabriolet w porównaniu ze swoim poprzednikiem, nieznacznie „urósł”. Długość auta zwiększyła się z 4,24 do 4,42 m, rozstaw osi z 2,58 do 2,60 m, a szerokość z 1,77 do 1,79 m. Jedynie wysokość zmniejszyła się o 15 mm (1,41 m). Pojemność bagażnika wzrosła aż o 60 litrów, a sam bagażnik jest teraz łatwiejszy w załadunku.

Patrząc na nowy model, trudno dostrzec poważne zmiany. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe wydaje się najbardziej rozpoznawalnym elementem kolejnego członka rodu Audi. Standardem są płaskie reflektory, jednak opcjonalnie występują reflektory diodowe – novum w segmencie samochodów kompaktowych premium - z płynną regulacją zasięgu wiązki światła. Samochód otrzymał materiałowy dach, który otwiera się i zamyka elektrohydraulicznie, po przyciśnięciu przycisku, w czasie poniżej 18 sekund. Mechanizm otwierania i składania działa również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Otwarty, spoczywa złożony w trzy fałdy, w specjalnej skrzyni, która nieznacznie tylko zmniejsza pojemność bagażnika, którego pojemność wynosi 320 litrów. Przy złożonym dachu pojemność zmniejsza się do 275 l. Jak widać Audi nie chce proponować auta typu cabrio-coupe ze sztywnym dachem.

Nowe cabrio Audi w wersji podstawowej waży tylko 1365 kg. Jest jednocześnie o 50 kg lżejsze od poprzednika. Wystrój wnętrza jest typowy dla aut tej marki. Wysoki poziom materiałów i wykonania. Przydatna może się okazać możliwość składania oparć tylnych siedzeń, dzięki czemu uzyskuje się większą przestrzeń ładunkową.

Nabywcy będą mogli wybrać jedną z trzech linii wyposażeniowych: Attraction, Ambition i Ambiente. Wnętrze pojazdu wyposażonego w pakiet sportowy S line utrzymane jest w całości w czerni. Klienci mogą także wybrać rodzaj obić: obicia materiałowe, obicie skórzane oraz kombinację tkanina Alcantara/skóra. Ponadto do wyboru 16 kolorów lakieru nadwozia.

Na liście wyposażenia znalazły się systemy wspierające kierowcę, jak  tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, asystent zmiany pasa ruchu side assist, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist czy też układ rozpoznawania znaków drogowych. Ponadto asystent parkowania z selektywnym wskazywaniem i system bezpieczeństwa Audi pre sense, dostępny w różnych wersjach. Podróż na pewno uprzyjemni wysokiej jakości sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Soundsystem i nawigacja MMI Navigation.

Producent przygotował trzy nowe silniki. Są to dwa silniki benzynowe TFSI – 1.4 i 1.8, które  generują odpowiednio 140 i 180 KM. Jednostka wysokoprężna 2.0 TDI dysponuje  mocą 150 KM. W przyszłości pojawią się także kolejne wersje silnikowe – od 1.6 TDI (110 KM) po 2.0 TFSI (300 KM), która będzie dostępna w wersji S3 Cabrio. We wszystkich jednostkach napędowych zastosowano wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie i system Start-Stop. Średnio, wszystkie trzy silniki zużywają o 12 proc. mniej paliwa niż jednostki w poprzednim modelu. Nowe cabrio z silnikiem 1.4 TFSI od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 9,1 sek. Przy tym średnio na 100 km zużywa 5 litrów paliwa. Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna z 7-stopniową przekładnią automatyczną S tronic. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select ma funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Wersja z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI dostępna będzie z 6-biegową skrzynią manualną. Nieco później będzie oferowany napęd na cztery koła – quattro.

Nowe cabrio już zjeżdża z taśm produkcyjnych w węgierskich zakładach Audi w Győr. Debiut rynkowy planowany jest wiosną.

Norbert Szwarc Foto: Audi [gallery ids="44388,44393,44392,44391,44390,44389,44384,44385,44386,44387"]

Zobacz podobne artykuły:

AUDI bez logo – po co?
kalendarz 12/11 2024

AUDI bez logo – po co?

Wiadomości / News

2024.11.12

Śmiały plan producenta.
 Polacy pokochali segment premium
kalendarz 12/11 2024

Polacy pokochali segment premium

Wiadomości / Gorące tematy

2024.11.12

222 tys. zł za samochód przestaje być wyzwaniem.
Dyszkiewicz Sp. o.o. Salonem nr 1 w Wielkim Teście Salonów Auto-Świat
kalendarz 11/11 2024

Dyszkiewicz Sp. o.o. Salonem nr 1 w Wielkim Teście Salonów Auto-Świat

Prezentacja firmy

2024.11.11

Jak co roku, magazyn Auto-Świat we współpracy z firmą badawczą Minds & Roses Automotive, przeprowadził Wielki Test Salonów. Sprawdzono aż 321 salony 24 marek. Jak plasują się wyniki?
Najnowsze artykuły:
AUDI bez logo – po co?

AUDI bez logo – po co?

Wiadomości / News

2024.11.12

Śmiały plan producenta.
Renault Avantime jako Infiniti w USA

Renault Avantime jako Infiniti w USA

Wiadomości / Ciekawostki

2024.11.11

Ten ponadczasowy model mógł trafić na rynek amerykański, ale…
Dyszkiewicz Sp. o.o. Salonem nr 1 w Wielkim Teście Salonów Auto-Świat

Dyszkiewicz Sp. o.o. Salonem nr 1 w Wielkim Teście Salonów Auto-Świat

Prezentacja firmy

2024.11.11

Jak co roku, magazyn Auto-Świat we współpracy z firmą badawczą Minds & Roses Automotive, przeprowadził Wielki Test Salonów. Sprawdzono aż 321 salony 24 marek. Jak plasują się wyniki?