Audi zrezygnuje z modelu TT?
Prezes Audi Bram Schot zapowiada rok 2019 pełen wyzwań, a w nim 20 premier rynkowych.
Plany firmy zostały przedstawione przez zarząd Audi AG podczas dorocznego, Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, które odbyło się w Neckarsulm.
Do roku 2025 gama modelowa Audi zawierać będzie ponad 30 modeli z napędem elektrycznym, z których aż 20, to będą samochody w pełni elektryczne. By wejść do świata elektrycznych pojazdów segmentu premium, marka do tego czasu przedstawi co najmniej trzy modele oparte o modularny zestaw napędu elektrycznego (MEB) dla pojazdów kompaktowych. Pierwsze modele klas wyższych oparte o architekturę PPE opracowaną wspólnie z Porsche, będą dostępne na początku następnej dekady. Audi podniosło prognozę sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych i hybrydowych, a teraz oczekuje, że do roku 2025 samochody zelektryfikowane będą stanowiły około 40 proc. światowej sprzedaży firmy.
Marka oprócz samochodów w pełni elektrycznych rozwijać będzie również koncepcje hybryd typu plug-in. Kontynuowane są prace nad rozwojem napędu opartego o ogniwa paliwowe z przeznaczeniem dla całej Grupy Volkswagen.
Już w pierwszym kwartale 2019 r., znacznie większy udział w przychodach Grupy Audi miały nowe modele Audi z najwyższej półki oraz marka Lamborghini. Już wkrótce gamę pojazdów klasy średniej-wyższej i wyższej powiększą nowe wersje typu hybrid plug-in modeli Audi A6, A7 i A8. Ogłoszono również mającą nastąpić w przyszłości rozbudowę rodziny A8 o nową, jeszcze bardziej luksusową i prestiżową wersję. W odniesieniu do działalności spółki Audi Sport planowany jest znaczny wzrost sprzedaży i zysków.
W tym roku – jak zapowiadają przedstawiciele marki – pojawi się ponad 20 modeli, w tym najlepiej sprzedające się Audi – A4 w odświeżonej wersji. W szybko rozwijającym się segmencie SUV-ów, Audi zaprezentuje w tym roku siedem zupełnie nowych wariantów tego typu aut, które nie miały swoich poprzedników, w tym dwie sportowe wersje Audi Q8, topowego SUV-a spod znaku czterech pierścieni. Audi Q3 Sportback i e-tron Sportback z kolei, to premiery zorientowanych na wzornictwo koncepcji Sportback.
Podczas długiego przemówienia Bram Schot powiedział, że firma jest „zaangażowana w zbyt wiele projektów od kilku lat” i to musi się zmienić. W rezultacie producent „skoncentruje maksymalne zasoby na naszych kluczowych projektach”.
Audi dokona analiz swojej gamy pod kątem „znaczenia dla klienta”. Chociaż jest to proces ciągły, firma już zdecydowała o losie TT. Samochód zostanie wycofany i ostatecznie zastąpiony przez „nowy model emocjonalny w tym samym przedziale cenowym”. Niewiele wiadomo o następcy TT, ale Schot potwierdził, że będzie miał elektryczny układ napędowy.
Schot powiedział również, że trwają rozmowy nad przyszłością R8. Kiedy zapytał: „Czy potrzebujemy następcy z silnikiem spalinowym? Czy to pasuje do naszej wizji?”. Nie udzielił odpowiedzi na te pytania, ale wydaje się, że firma wkrótce zdecyduje o losie modelu./oprac. ns/
Foto: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
Wiadomości / News
2024.04.15
Nie żyje Paolo Pininfarina
Wiadomości / News
2024.04.14
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16