Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi żegna serię wyścigów FIA WEC podwójnym zwycięstwem
kalendarz 26/11 2016

Audi żegna serię wyścigów FIA WEC podwójnym zwycięstwem

Wiadomości / Moto sport / Audi / slider

Na finiszu wyścigu w Bahrajnie, załoga Di Grassi/Duval/Jarvis wyprzedziła trio kierowców Fässler/Lotterer/Tréluyer.

Audi zdobyło pierwsze i drugie miejsce w ostatnim wyścigu długodystansowym FIA WEC, w którym brały udział prototypy Le Mans marki z Ingolstadt. Po zapewnieniu sobie pole position podczas kwalifikacji, sportowe Audi R18 diesel hybrid walczyły o zwycięstwo od samego początku, aż do końca 6-godzinnego wyścigu w Bahrajnie, a Lucas di Grassi zanotował na swym koncie najszybsze okrążenie toru. W rezultacie tego podwójnego zwycięstwa, Audi potwierdziło swój wicemistrzowski tytuł zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i w klasyfikacji producentów. Dla niemieckiej marki jest to jednocześnie 107 zwycięstwo Audi w sportach motorowych i najlepszy wynik w tym sezonie.

oryg_audi-1-jpg

„Dziękuję całemu zespołowi za bezbłędną jazdę. Nie mogliście sobie wymarzyć piękniejszego pożegnania” – powiedział szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Nasi rywale i cała seria FIA WEC, zapewnili nam emocjonujący finał, pełen przyjaznych gestów z ich strony. Mówimy im „dziękujemy”, mając na koncie najlepszy, po wielu latach ostrego ścigania się, wynik. To był niezapomniany weekend!”

Trio kierowców: Lucas di Grassi, Loïc Duval i Oliver Jarvis, objęło prowadzenie tuż po starcie. Pod koniec pierwszej tercji wyścigu, ich siostrzany bolid z numerem 7, prowadzony przez załogę Marcel Fässler, André Lotterer, Benoît Tréluyer, dogonił liderów, przejmując nawet czasowo prowadzenie. Niestety chwilę później spadł na dalsze miejsce, czego powodem były kłopoty z pistoletem wkręcającym śruby podczas zmiany opon. Na czoło ponownie wysunął się bolid nr 8, który na 104 okrążeniu był jedynym z czołówki, który mógł sobie pozwolić na zjazd do boksu podczas żółtej fazy wyścigu. Posunięcie to opłaciło się i w połączeniu z najlepszymi czasami okrążeń, w tym z najlepszym czasem całego wyścigu „wykręconym” przez Lucasa di Grassi, „ósemka” zyskała wyraźną przewagę nad rywalami. Nawet nieprzewidziany postój podczas okrążenia nr 149, podczas którego mechanicy musieli usuwać gumowe elementy z różnych części karoserii, nie zakłóciło rytmu jazdy zwycięskiej trójki kierowców.

oryg_audi-2-jpg

W rezultacie, załoga Di Grassi, Duval, Jarvis, po sześciu godzinach zmagań przekroczyła linię mety z przewagą aż 16 sekund, zapewniając sobie drugie po 6-godzinnym wyścigu w Spa, zwycięstwo w tym sezonie. Dzięki niemu, odzyskali drugą pozycje w klasyfikacji generalnej. Ich koledzy z zespołu: trio Fässler/Lotterer/Tréluyer, przyjechali na metę na drugim miejscu.

Przypomnijmy, że począwszy od roku 1999, bolidy typu LMP firmowane przez koncern z Ingolstadt, wygrały 107 spośród 187 wyścigów rozgrywanych w Ameryce, Europie, Azji i Australii. Od 2012 r., w serii wyścigów długodystansowych FIA WEC, Audi również zajmowało czołowe miejsce. Szesnaście razy bolidy z czterema pierścieniami na masce stawały na pole position, wygrały 17 z 41 wyścigów i 23 razy odnotowały najszybsze okrążenie toru. Żaden inny producent nie miał tylu sukcesów w choćby jednej z tych kategorii. Co więcej, Audi dwa razy zdobyło tytuł mistrza świata kierowców i również dwa razy mistrza świata producentów.

oryg_audi-3-jpg

„W Bahrajnie, naszym celem było osiągnięcie maksymalnie dobrego wyniku i dokładnie to zrobiliśmy” – powiedział Stefan Dreyer, szef sekcji LMP w Audi Sport. „Przesyłam ogromne podziękowania zwycięskiej załodze, całemu teamowi Audi Sport Team Joest, wszystkim kierowcom i tym wszystkim osobom pracującym w Neuburgu, Neckarsulm i w Ingolstadt, dzięki którym zwycięstwo było możliwe. Bardzo emocjonalne i poruszające pożegnanie z tą serią wyścigów, naturalnie połączyło się z radością ze zdobycia dwóch pierwszych miejsc w Bahrajnie i finałowego zapewnienia sobie dwóch tytułów wicemistrzowskich. Gorące gratulacje dla wszystkich!”

Wyniki wyścigu: 1 Di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18) 201 okrążeń 2 Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18) +16.419 sekund 3 Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) +1min. 17.001 sek. 4 Buemi/Davidson/Nakajima (Toyota) –1 okrążenie straty 5 Conway/Kobayashi/Sarrazin (Toyota) –1 okrążenie straty 6 Dumas/Jani/Lieb (Porsche) –3 okrążenia straty 7 Imperatori/Kraihamer/Tuscher (Rebellion) –10 okrążeń straty 8 Kaffer/Trummer/Webb (CLM P1/01) –14 okrążeń straty 9 Brundle/Rast/Rusinov (Oreca-Nissan) –17 okrążeń straty 10 Albuquerque/Gonzalez/Senna (Ligier-Nissan) –17 okrążeń straty

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.