Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi RS 5 DTM w nowych szatach
kalendarz 24/03 2020

Audi RS 5 DTM w nowych szatach

Moto sport / Audi

Audi RS 5 DTM przed nowym sezonem DTM 2020.

W sezonie 2019 serii wyścigów DTM, Audi RS 5 DTM było nie do pobicia. Teraz, w ramach projektu „obrona tytułu”, samochód ten został szczegółowo zoptymalizowany. Jednocześnie Audi Design nadało sześciu fabrycznym autom nowy wygląd.

W social mediach Audi zaprezentowało nowe RS 5 DTM obrońcy mistrzowskiego tytułu René Rasta (D). Teraz przyszedł czas na przedstawienie malowania pozostałych pięciu Audi RS 5 DTM, które wezmą udział w tegorocznym sezonie serii wyścigów DTM, a za sterami których zasiądą: Loïc Duval (F), Robin Frijns (NL), Jamie Green (GB), Nico Müller (CH) i Mike Rockenfeller (D).

René Rast w projekcie „obrona tytułu” wspierany będzie przez firmę „Porta Möbel”. To największy w Niemczech producent mebli, zatrudniający ok. 8000 pracowników. Inni sponsorzy zawodników Audi w sezonie DTM 2020 to firmy Twin Busch, BMC Air Filter i Riedel Communications.

Mike Rockenfeller, mistrz serii DTM z roku 2013, pojedzie w tym roku Audi RS 5 DTM w niebiesko-żółtych barwach firmy Twin Busch specjalizującej się w wyposażaniu profesjonalnych warsztatów samochodowych. Loïc Duval z kolei wsiądzie do czerwono-szarego Audi RS 5 DTM BMC Air Filter. Ta włoska firma konstruująca i sprzedająca filtry powietrza pokazała się już na samochodzie Duvala na wspólnej imprezie „Dream Race” zorganizowanej przez DTM i SUPER GT w Fuji, pod koniec roku 2019.

Kibice Jamiego Greena będą musieli przyzwyczaić się do nowych kolorów samochodu ich mistrza. W tym sezonie, ten najdłużej jeżdżący dla Audi w DTM kierowca, stanie na starcie w czarno-szarym Audi RS 5 DTM Akrapovič. Nico Müller i Robin Frijns z kolei reprezentować będą barwy odpowiednio: Castrol EDGE (zielono-białe) i ARAL ultimate (niebieskie).

Audi Sport już od 2013 r. wykorzystuje w serii DTM model RS 5 Coupé. Zgodnie z nowymi przepisami DTM, by wystartować w sezonie 2020, Audi – zwycięzca sezonu 2019 – musiało przejść szereg szczegółowych zmian mających na celu optymalizację kosztową.

Te fundamentalne zmiany techniczne nie zostały jednak włączone do regulacji Class 1 wprowadzonych w DTM w 2019 r. i mających na celu wyrównanie szans i wyższą efektywność kosztową. Stąd Audi RS 5 DTM z roku modelowego 2020 opiera się w dużej mierze na mistrzowskim samochodzie z roku ubiegłego. W związku z wprowadzeniem nowych przepisów Class 1, które od sezonu 2020 będą również obowiązywały w japońskiej serii Super GT, DTM już w ubiegłym roku zapoczątkowało zupełnie nową erę techniczną.

Wprowadzenie do tej serii wyścigów techniki turbo, mocniej połączyło samochody DTM z samochodami produkowanymi seryjnie. W porównaniu z poprzednim sezonem, silnik TFSI Audi RS 5 DTM z roku modelowego 2020 ma zredukowaną moc wyjściową o około 5 proc. W sezonie 2020 przepisy serii DTM z 95 do 90 kg zmniejszyły ilość paliwa, które może przepływać do silnika w ciągu godziny. Dzięki funkcji "Push-to-Pass" moc silnika można natomiast na krótko zwiększyć do około 640 KM.

Począwszy od sezonu 2020, kierowcy DTM będą mogli używać systemu "Push-to-Pass" - na przykład do wyprzedzania - dwa razy częściej niż w sezonie 2019. Podczas 24 okrążeń (poprzednio dwanaście), dodatkowa moc może być za każdym razem włączona na maksymalnie 5 sekund. Ponadto system "Push-to-Pass" jest teraz dozwolony również w kwalifikacjach. Nowe zasady kwalifikacji odnoszą się też do stosowania funkcji "DRS" ("Drag Reduction System"), która spłaszcza tylny spoiler, zmniejsza opór samochodu i zwiększa prędkość maksymalną. Od sezonu 2020 również DRS może być używany w wyścigach częściej niż dotychczas. Dzięki połączonemu zastosowaniu funkcji "DRS" i "Push-to-Pass", Audi RS 5 DTM – w zależności od warunków na danym torze - osiąga maksymalną prędkość prawie 300 km/h.

Już w pierwszym roku funkcjonowania nowej klasy samochodów wyścigowych Class 1, Audi swoimi sukcesami na torze ugruntowało pozycję lidera w gronie producentów wysokowydajnych, turbodoładowanych jednostek napędowych. W sezonie 2019 marka jeszcze przed zakończeniem sezonu zdobyła wszystkie trzy tytuły mistrzowskie: kierowców, zespołów i producentów.

Dodajmy, że DTM obok Formuły E i customer racing, jest trzecim filarem programu sportów motorowych Audi AG. „W najbliższej przyszłości Audi cały czas sprzedawać będzie więcej samochodów z własnymi silnikami spalinowymi niż z silnikami elektrycznymi” – mówi szef Audi Motorsport Dieter Gass. „Dlatego właśnie seria wyścigowa, w której jeżdżą samochody wyposażone w nowoczesne, wydajne silniki spalinowe, obok naszego zaangażowania w wyścigi Formuły E, ma sens.”/oprac.ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi RS 5 DTM, Audi Motorsport, DTM 2020, René Rast, Loïc Duval, Robin Frijns, Jamie Green, Nico Müller, Mike Rockenfeller, Dieter Gass

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.