Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
AUDI bez logo – po co?
kalendarz 12/11 2024

AUDI bez logo – po co?

News / Audi

Śmiały plan producenta.

W ubiegłym tygodniu pojawiło się zdjęcie auta pod marką Audi ale bez charakterystycznego logo czterech pierścieni. W miejscu logo widniał jedynie napis: AUDI. Premiera nowego modelu dotyczyła co prawda rynku chińskiego, ale tym razem wprowadziła wszystkich w zakłopotanie. Audi i jego lokalny partner SAIC postanowili po prostu nazwać swoją wspólną firmę AUDI i użyć niespodziewanie uproszczonego logo, które nie zawierało dobrze znanych wszystkim czterech pierścieni.

Dlaczego zatem Audi zdecydowało się zastosować tę dezorientującą strategię? Oficjalne wyjaśnienie przedstawił Ralf Brandstätter, dyrektor generalny Volkswagen Group China. Na portalu LinkedIn, komentatorzy zapytali go, dlaczego koncept AUDI E nie ma legendarnych czterech pierścieni. „Oczywiście, w Chinach nadal będą dostępne pojazdy z czterema pierścieniami. Nowa marka z napisem AUDI ma bardziej progresywny design, ale ma w 100 procentach DNA Audi. Będzie adresowana do innych, nowych grup klientów w Chinach, których wcześniej nie obejmowaliśmy czterema pierścieniami. Dobry dodatek do naszego portfolio w Chinach. Mamy śmiały plan. Nie martwcie się”.

Brandstätter dodał ponadto: „Rynek chiński bardzo różni się od reszty świata. Wymagania klientów są inne. I dlatego dodatkowa gama z logo AUDI i progresywnym designem ma sens. Pozwala nam dotrzeć do nowych grup klientów marki na szybko rozwijającym się rynku”.

Jak widać, AUDI kieruje swoją ofertę w „młodych, obeznanych z technologią chińskich klientów premium”, niezależnie od klienteli Audi. Luksusowa marka i SAIC zdecydowały się nie przywracać historycznej nazwy firmy, mimo że dostępnych było kilka opcji: Auto Union, DKW, Horch, NSU i Wanderer. Horch powrócił kilka lat temu jako specjalna wersja modelu A8 z długim rozstawem osi, dostępna wyłącznie w Chinach. Jednak młodych nabywców, raczej nie przyciągną stare nazwy.

Samochody sprzedawane pod marką AUDI będą wyglądać inaczej niż te sprzedawane przez markę z czterema pierścieniami. Istotnie studyjne AUDI E nie przypomina żadnego innego elektrycznego Audi dostępnego obecnie w sprzedaży. Został nazwany jako Sportback, ale różni się od dostępnych 5-drzwiowych hatchbacków i SUV-ów pod tą nazwą.

Brandstätter jest przekonany, że obie marki mogą współistnieć. Jak wynika ze wstępnych informacji, od połowy 2025 r. będą wprowadzane w Chinach trzy modele.  Nie ma natomiast planów sprzedaży tych elektrycznych pojazdów na rynkach poza Chinami, nie trzeba zatem się martwić, że modele Audi/AUDI będą mylone./ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, AUDI, Ralf Brandstätter

Zobacz podobne artykuły:

VW w wersjach GTI i R z nowym cennikiem
kalendarz 21/05 2025

VW w wersjach GTI i R z nowym cennikiem

Wiadomości / News

2025.05.21

VW obniżył na polskim rynku ceny usportowionych odmian modeli Polo, T-Roc i Golf.
Ford Capri "uszyty na miarę"
kalendarz 19/05 2025

Ford Capri "uszyty na miarę"

Wiadomości / News

2025.05.19

Eric Cantona odebrał swój spersonalizowany egzemplarz Capri.
Jeep i Juventus
kalendarz 16/05 2025

Jeep i Juventus

Wiadomości / News

2025.05.16

Marka Jeep wróciła na koszulki piłkarzy Juventusu.
Najnowsze artykuły:
Nierówna praca silnika benzynowego?

Nierówna praca silnika benzynowego?

Warsztat / Porady

2025.05.21

Sprawdź cewki zapłonowe.
Piąte z rzędu zwycięstwo Toyoty w sezonie WRC 2025

Piąte z rzędu zwycięstwo Toyoty w sezonie WRC 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.05.21

Sébastien Ogier i zespół Toyoty świętują kolejne zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA - WRC.
VW w wersjach GTI i R z nowym cennikiem

VW w wersjach GTI i R z nowym cennikiem

Wiadomości / News

2025.05.21

VW obniżył na polskim rynku ceny usportowionych odmian modeli Polo, T-Roc i Golf.