Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność
kalendarz 21/09 2023

Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność

Testy / Testy / Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale stanowi dla włoskiego koncernu ważne ogniwo w sprzedaży. Producent liczy na znaczącą sprzedaż tego modelu. To po odmianie Stelvio kolejna wersja Alfy Romeo w wersji SUV. Czy będzie cieszyła się uznaniem, jak większa siostra?

Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid ma 4 528 mm długości, 2 082 mm szerokości i 1 693 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2636 mm. Stylistycznie Alfa Romeo Tonale prezentuje mistrzostwo świata. To zdecydowanie najpiękniejszy obecnie produkowany SUV w tej klasie na rynku. Pięknie narysowana sylwetka została zaakcentowana dzięki finezyjnemu LED-owemu oświetleniu.

Całość narysowa została bardzo dynamicznie. Z tyłu przez całą szerokość klapy bagażnika biegnie świetlna listwa, która przypomina tą stosowaną w Porsche Cayenne. Niewątpliwym plusem aute wygląd, ale robi robitę także lakier Montreal Green, który wygląda jak milion dolarów. Dodatkowo nasza wersja testowa Veloce to topowa odmiana tego auta. Z zewnątrz odmiana ta wyróżnia się nie tylko zielonym lakierem Montreal Green, ale 20-calowymi alufelgami, typowymi dla marki Alfa Romeo.

Czy wnętrze również zauroczy? 
Tak. Znajdziemy w nim czarną skórzaną tapicerkę, która dostępna jest za dopłatą. Jakość wykończenia? Bez zarzutu. Wnętrze zostało wykonane z wysokiej jakości materiałów i zostalo bardzo dobrze spasowane. Jest również bardzo oryginalne. Sam zapłon auta odbywa się z poziomu przycisku na kierownicy, niczym w autach sportowych. Kierownica dobrze leży w dłoniach i ma tradycyjne przyciski. Mimo, że wnętrze Alfy Romeo Tonale jest nowoczesne, to na całe szczęśnie nie zapomniano właśnie o tradycyjnych przyciskach. Znajdują się one również pod centralnym wyświetlaczem multimedialnym.

Na przednich siedzeniach siedzimy bardzo wygodnie. Fotele o kubełkowej, sportowej charakterystyce bardzo dobrze przytrzymują ciało podczas pokonywanych zakrętów. Także z tyłu pasażerowie mają zagwarantowaną przestzeń na komfortową podróż. Choć preferowana jest 2 pasażerów, a to wszystko przez wycięcie na środku wylnej kanapy. Wyposażenie Alfa Romeo jest bogate.

Auto posiada wszystkie systemy bezpieczeństwa oraz elektronikę. Do tego jest rewelacyjne nagłośnienie Harman/Kardon, multimedia uConnect. Pojemność bagażnika wynosi 385 litrów w wersji Plug-in Hybrid Q4.Maksymalnie otrzymamy 1430 litrów.   

Mocny akcent
Tonale oferowana jest na rynku z jedną wersją wysokoprężną (1.6 JTD T4 130 KM) oraz trzema benzynowymi z napędem hybrydowym (1.5 T4 130 KM +20 EV, 1.5 T4 160 KM +20 EV oraz testowym PHEV Q4 o mocy 280 KM. Silnik ma pojemność 1332 cm3 i maksymalny moment obrotowy 270 Nm. Jednostka ta zapewnia wyśmienite osiągi. Piersza setka pojawia się na liczniku już po 6,5 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Producent podaje, że średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 1,1 km na 100 kilometrów. Na samym prądzie można przejechać 80 kilometrów, choć wówczas tylko z tylnym napędzie. Przynosi to oszczędność.

Jak jest w rzeczywistości? Nam w trybie żeglowania udało się osiągnąć w mieście 2,1 litrów. W mieście zużycie paliwa wynosi w granicach 6-7 litrów. Obecność akumulatora przyniosła mocne ograniczenie – zmniejszeniu uległ zbiornik paliwa, którego pojemność wynosi 42,5 litra. Na jednym tankowaniu uda nam się osiągnąć zasięg około 450 kilometrów. Hybryda plug-in występuje jedynie z napędem na cztery koła. Jest to jedyna czteronapędowa odmiana w całej gamie Tonale. 

Jak się prowadzi?
Bardzo dobrze. Duża w tym zasługa precyzyjnemu układowi kierowniczemu. Auto bez problemów reaguje na sygnał kierowcy. Godne pochwalenia jest zawieszenie, któe zostało idealnie zestrojone. Jest ono spężyste, co przy okazji podnosi komfort podróżowania. Amortyzatory można także usztywnić. Tonale dobrze radzi sobie podczas pokonywania zakrętów.

Alfa Romeo Tonale to interesująca propozycja rynkowa. Choć z racji ceny nie jest to oferta dla każdego. Oryginalna sylwetka auta odróżnia się na ulicy przykuwając wzrok, wnętrze ujmują swoim niepowtarzalnym stylem, a silnik zapewnia odpowiednią dynamikę. Aby zostać posiadaczem Alfy Romeo Tonale trzeba zapłacić 161 400 (tyle kosztują 130-konne wersje benzynowa oraz wysokoprężna). Za odmianę testową trzeba już zapłacić 254 500 zł. 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- piękna sylwetka
- bogate wyposażenie
- wygodnewnętrze
- jakość materiałów i wykonanie
- komfort
- osiągi
- układ kierowniczy
- piękne reflektory

Wady auta:
- ograniczony bagażnik
- niewielki zbiornik paliwa
- problemy z odparowaniem

Podstawowe parametry techniczne Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6: 
Wymiary (Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4530/1840/1600/2640 mm
Silniki: benzynowy 1..4 R4 + elektryczny
Pojemność: 1333 cm3
Maksymalna moc: 280 KM (180+122)
Maksymalny moment obr. układu: 270 Nm
Napęd: 4x4
Skrzynia biegów: aut. 6-biegowa 
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Średnie zużycie paliwa: 1,1 l/100 km (wg producenta)
Pojemność bagażnika: 385/1430 l
Pojemność zbiornika paliwa: 42,5 l
Cena: od 161 400 zł ((1.6 JTD T4 130 KM oraz 1.5 T4 130 KM +20 EV)
Cena wersji testowanej: od 254 500 zł


Tagi:
Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6, Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM, Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce, Alfa Romeo Tonale PHEV Q4, Alfa Romeo Tonale PHEV, Alfa Romeo Tonale, test Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6, test Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM, test Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6, test Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM, test Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce, test Alfa Romeo Tonale PHEV Q4, test Alfa Romeo Tonale PHEV, test Alfa Romeo Tonale

Zobacz podobne artykuły:

Ford Puma 1,0 ST X EcoBoost Hybrid 170 KM - Małe jest piękne
kalendarz 04/07 2024

Ford Puma 1,0 ST X EcoBoost Hybrid 170 KM - Małe jest piękne

Testy / Testy

2024.07.04

Ford Puma to sposób na niewielki samochód, który może przykuwać uwagę. Kiedyś mieliśmy styczność z napędzanym 155-konnym silnikiem benzynowym. Teraz mieliśmy możliwość przetestowania 170-konną jednostkę, również jednolitrową....
Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
 1000 Miglia 2024 - Alfa Romeo i mistrz DTM Nicola Larini
kalendarz 09/06 2024

1000 Miglia 2024 - Alfa Romeo i mistrz DTM Nicola Larini

Moto fanatyk

2024.06.09

Mistrz DTM z 1993 r. wystartuje za kierownicą modelu 1900 Sport Spider (1954).
Najnowsze artykuły:
Nikt nie chce BMW XM

Nikt nie chce BMW XM

Wiadomości / News

2024.10.07

Sprzedaż tego modelu spadła aż o 30 proc.
Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt

Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt

Wiadomości / Gorące tematy

2024.10.07

Większość firm odłoży zakup na przyszły rok.
 Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW

Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW

Wiadomości / Ciekawostki

2024.10.06

Robot Figure 02 trafił na linię montażową zakładu BMW w Spartanburgu.