Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Afera VW
kalendarz 22/09 2015

Afera VW

Wiadomości / News

VW przyznał się do oszukiwania w wartościach emisji spalin.

Jednocześnie producent wstrzymuje sprzedaż aut z silnikiem 2.0 TDI. Skandal wybuchł w miniony weekend, kiedy to Volkswagen przyznał, że za pomocą „sztuczek” w oprogramowaniu możliwe  było fałszowanie informacji podczas testów emisji spalin EPA.

Według Agencji Ochrony Środowiska (EPA), VW wprowadził w swoich pojazdach kod oprogramowania opracowany specjalnie przystosowany do manipulowania testami czystości  emisji, naruszając w ten sposób dokument Clean Air Act.

Jak powiedziała Cynthia Giles, z przedstawicielstwa amerykańskiej administracji "naruszenia te są bardzo poważne, nie tylko z powodu nielegalnych urządzeń, które mogą spowodować przekroczenie poziomu emisji wielokrotnie przekraczając dopuszczalną normę, ale również dlatego, że VW ukrywa fakty związane z EPA w stanie Kalifornia przed klientami. Spodziewaliśmy się czegoś lepszego od VW."

Jak na ironię, 482 000 samochodów wyposażonych w silnik o poj. 2.0 zapowiadane przez VW jako "czysty diesel", choć EPA twierdzi, że emisja tlenków azotu w rzeczywistych  warunkach jest 10 do 40 razy większa od maksymalnego limitu dozwolonego przez prawo, pojazdy te przeszły testy bez zastrzeżeń.

VW boryka się obecnie z maksymalnie nałożoną kwotą grzywny w wysokości 37 500 dol. za każdy samochód, co oznacza łącznie 18 mld dol. Śledztwo jest w toku, więc kwota nie została ustalona. Tymczasem Volkswagen of America postanowił wstrzymać sprzedaż wszystkich swoich samochodów wyposażonych w problematyczny 4-cylindrowy, 2.0-litrowy turbodiesel.

W obliczu tej wielkiej afery, Prezes Zarządu Volkswagena, Martin Winterkorn wydał publiczne oświadczenie: „Osobiście jest mi bardzo przykro, że mamy nadwyrężone zaufanie naszych klientów i społeczeństwa." Dodał również, że VW zarządził dochodzenie zewnętrzne i obiecuje iż firma zrobi "wszystko, co niezbędne, aby odwrócić to co to spowodowało." Jednocześnie Winterkorn nie zamierza podać się do dymisji.

Oprócz rekordowej kary, VW może mieć ograniczoną sprzedaż aut – model roku 2016 – ponieważ EPA prawdopodobnie zablokuje dostępność samochodów z silnikiem 2.0 TDI, nie przyznając niezbędnych certyfikatów kilku modelom, w tym i Passatowi po liftingu.

Ogółem afera dotyczy 11 mln aut. Akcje koncernu, które w poniedziałek straciły niemal jedną piątą wartości, dziś spadły o kolejne 23 proc., uzyskując najniższy poziom od października 2011 r. Na szybkie i rzeczowe wyjaśnienie sprawy czeka również Kanclerz Niemiec, Angela Merkel.
 

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.