1. Dolnośląski Rajd Legend za nami
Paweł Ferdek i Justyna Kurowska-Ferdek wygrali 1. Dolnośląski Rajd Legend.
Debiutujący w kalendarzu polskiego motosportu 1. Dolnośląski Rajd Legend przyciągnął tłumy fanów rajdów, którzy mogli podziwiać kultowe samochody, takie jak Ford Sierra RS Cosworth, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, czy Toyota Celica.
Na liście startowej znalazły się 24 załogi klasyfikowane w rajdzie i 12 załóg startujących w amatorskim SKJS, rywalizujących na słynnych odcinkach specjalnych, znanych z dawnych Rajdów Polski, czy Rajdów Dolnośląskich. Załogi, które miały do pokonania 9 odcinków specjalnych o łącznej długości 38,6 km, dzielone były na dwie główne kategorie: aut historycznych i youngtimerów.
Już podczas pierwszej pętli rajdu ukształtowała się czołówka klasyfikacji generalnej zawodów: Piotr Grochocki/Maciej Rajca (Subaru Impreza STi), Paweł Ferdek/Justyna Kurowska-Ferdek (Mitsubishi Lancer Evo V), Patrick Snijers/Grzegorz Gac (Ford Sierra RS Cosworth) i Jakub Dąbrowa/Karol Gałysa (Subaru Impreza). Snijers był najszybszym kierowcą w stawce aut historycznych – pozostali klasyfikowani byli w kategorii Youngtimer. Na pierwszą przerwę serwisową w Polanicy Zdrój, w roli liderów przyjechali, Grochocki z Rajcą, z przewagą 12,5 sekundy nad załogą Ferdek/Kurowska-Ferdek i 21,8 sekund nad Snijersem/Gacem.
W drugiej pętli przyspieszył Snijers, wygrywając OS Starków, a na pozostałych meldując się w ścisłej czołówce rajdu. Podczas OS 7 – legendarnym odcinku Młoty - z trasy wypadli liderzy zawodów, Piotr Grochocki pilotowany przez Macieja Rajcę. W tej sytuacji, na dwa odcinki przed metą, na czele znalazło się małżeństwo Ferdków w Lancerze, z zapasem 15,5 sekundy nad Snijersem i Gacem oraz 20,4 s nad trzecimi Dąbrową i Gałysą.
Tymczasem w Kłodzku zbierały się tłumy kibiców, żeby zająć najciekawsze miejsca do oglądania finałowego OS 9 Kłodzko Turbojulita. W mieście najlepiej poradzili sobie liderzy klasyfikacji generalnej Millers Oils Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Marcin Majcher/Mateusz Adamski (Subaru Legacy) oraz Jakub Dąbrowa/Karol Gałysa. Osiągnęli ten sam czas, co w rajdach samochodowych zdarza się dość rzadko. 0,4 sekundy stracili Snijers z Gacem.
Ostatecznie na mecie w Polanicy Zdrój jako zwycięzcy 1. Dolnośląskiego Rajdu Legend pojawili się Paweł Ferdek z pilotką Justyną Kurowską-Ferdek. Puchary za drugie miejsce w generalce rajdu odebrali Patrick Snijers z Grzegorzem Gacem, zwyciężając także w kategorii aut historycznych. Do wygranej w rajdzie zabrakło im zaledwie 13,5 sekundy. Na najniższym stopniu podium stanęli Jakub Dąbrowa z Karolem Gałysą, którzy do zwycięzców stracili 18 sekund.
„Ściganie się z kolegami na tak prestiżowej imprezie to czysta przyjemność. Dolnośląski Rajd Legend to esencja klasycznego ścigania, które sprawia ogromną frajdę zarówno nam, zawodnikom, jak i kibicom. NAC Rally Team zawsze będzie obecny na takich wydarzeniach, bo to tutaj bije serce prawdziwego motorsportu"- powiedział Paweł Molgo, startujący Fordem Sierra RS Cosworth.
W towarzyszącym rajdowi SKJS (załogi włączyły się do ścigania podczas drugiej pętli rajdu) od początku na pozycji lidera znajdowała się załoga Tomasz Gucwa/Adam Zapała, jadąca Subaru Imprezą i to oni zgarnęli puchary za pierwsze miejsce, wyprzedzając załogę Mariusz Rapacz/Marcin Mizgała (Audi 90) i jadących Subaru Imprezą Jana Grimana i Mateusza Jagielaszka.
Rozgrywane po raz pierwszy zawody, w których uczestniczyli słynni zawodnicy w legendarnych samochodach rajdowych, okazały się sukcesem organizatorów z Auto Moto Klubu Kłodzko, wspieranych przez sędziów z innych automobilklubów. W planach jest już kolejna edycja rajdu.
Zobacz podobne artykuły:
Toyota walczy o szósty mistrzowski tytuł
Wiadomości / Moto sport
2024.09.14
Rajd Akropolu z fotela pilota
Wiadomości / Moto sport
2024.09.11
Kajetanowicz na podium w Rajdzie Akropolu
Wiadomości / Moto sport
2024.09.08
Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral
Wiadomości / News
2024.09.17
Elektryczne hulajnogi w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2024.09.16