Subaru Poland RC wystawia nową broń
Toruńska Motoarena jest miejscem, w którym kierowcy elektrycznych maszyn w skali 1:10 rozpoczną nowy sezon.
16. lutego odbędzie się 9. Rajd Zimowy, inaugurujący rajdowy sezon modelarski RC 2014. Na toruńskiej Motoarenie pojawią się najlepsi kierowcy elektrycznych rajdówek z całej Polski. Okazją do spotkania będzie 9. Rajd Zimowy, rozgrywany w tym roku w nowej formule. Oprócz zmian w regulaminie na kierowców czekać będzie też... szuter, zamiast śniegu. Niestety, pogoda ponownie postanowiła spłatać figla organizatorom i zafundować wiosenny klimat.
Nowy sezon w Rajdowych Mistrzostwach Torunia modeli RC zespół Subaru Poland RC Team rozpocznie w zupełnie nowej rajdówce. Bronią toruńsko-krakowskiego zespołu będzie nadal Subaru Impreza WRC 08, ale tym razem zbudowane na podwoziu Tamiya XV-01. Najnowsze dzieło japońskiej marki to zaawansowana konstrukcja dająca dużo więcej możliwości i regulacji, niż model TL-01, którym zespół SPRCT rozpoczynał swoją przygodę w sportach modelarskich.
- Myślę, że rajdowe przedszkole mamy już za sobą. W tym sezonie chcemy nawiązać równorzędną walkę z najlepszymi kierowcami w naszej klasie. Zbudowaliśmy zupełnie nowe auto korzystając z podwozia XV. Jest naprawdę mocno skomplikowane - samo złożenie wszystkich elementów zajęło nam blisko 7 dni. Dla porównania TL składaliśmy w... 2 godziny - mówi Michał Jasiński, zawodnik SPRCT. - Pierwsze jazdy nową rajdówką dają nadzieję, że w tym roku będzie szybko i widowiskowo. Auto jest genialne, prowadzi się fantastycznie. Jest przewidywalne i zapewnia odpowiednią elastyczność. Pod "maską" mamy teraz silnik bezszczotkowy, który dostarcza więcej mocy i płynnie uzyskuje wysoki moment obrotowy. Jednostka napędowa umieszczona została z przodu - auto więc lepiej słucha się zakrętów, choć lubi uciekać tyłem na zewnętrzną. Ale w końcu dla publiczności warto pojeździć szerokimi slajdami, a XV naprawdę to lubi - dodaje zawodnik SPRCT.
Podwozie XV-01 to wyższy stopień wtajemniczenia modelarskiego. Napęd na wszystkie koła przenoszony jest za pomocą paska, osłoniętego solidną obudową. Silnik umieszczony został z przodu, a cała elektronika i pakiet zasilający umieszczone równomiernie wzdłuż korpusu. Wszystkie elementy narażone na zabrudzenia są też dodatkowo osłonięte i zabezpieczone klapkami. Z przodu i z tyłu przykręcone zostały "chlapacze". Koła przednie można ustawiać niemal w każdym kierunku - tylne dla poprawy przyczepności mają lekko ustawioną zbieżność. Opcji ustawień podwozia jest tutaj bez liku.
Foto: Bartosz Jędrzejewski
Zobacz podobne artykuły:
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25