Siedem światowych premier Audi w Genewie
Wiadomości / Wydarzenia / Audi
Uwagę zwiedzających hale Palexpo z pewnością na stoisku przyciągną cztery wersje nowego bolidu R8. Jednocześnie swoją premierę świętuje również nowe Q7 e tron quattro, będące pierwszą hybrydą typu plug-in z rodziny Q, natomaist Audi RS 3 Sportback jest zdobywcą najwyższego miejsca na podium w kategorii najmocniejszych na świecie samochodów kompaktowych.
Druga generacja sportowego modelu R8 otrzymała centralnie umieszczony silnik V10 i opracowany od nowa napęd quattro. Topowa wersja tego bolidu o mocy 610 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Samochód posłużył do opracowania pochodnych aut. Jednym z nich jest elektryczny R8 e-tron dysponujący mocą 340 kW i momentem obrotowym równym 920 Nm. Dzięki nowego typu akumulatorom, zasięg samochodu w porównaniu z poprzednikiem wzrósł dwukrotnie i wynosi ponad 450 km.
Kolejnym dziełem inżynierów Audi jest wyścigowe R8 LMS, które skonstruowano według wytycznych zgodnych z regulaminem GT3, który zacznie obowiązywać od sezonu 2016. Jeszcze w tym roku pojazd przejdzie pierwsze próby fabryczne. Jego osiągi są znacznie wyższe niż wersji seryjnej, choć pojazdy łączy ok. 50 proc. wykorzystywanych w obu modelach części.
Q7 etron quattro to drugi stworzony przez firmę z Ingolstadt model z napędem hybrydowym typu plug-in. Ten duży SUV jest pierwszym na świecie samochodem hybrydowym plug-in z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym i stałym napędem czterech kół. Napędzane prądem z akumulatora litowo-jonowego Audi Q7 e- tron quattro, w trybie jazdy elektrycznej ma zasięg do 56 km (testy NEDC) i nie emituje zanieczyszczeń. Gdy do napędu zostanie dołączona jednostka wysokoprężna, łączny zasięg auta wzrośnie do1410 km. Według norm ECE dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in, Audi Q7 e-tron quattro spala 1,7 litra oleju napędowego, emitując mniej niż 50 g CO2/km, co jest nowym rekordem w tym segmencie.
Model RS 3 Sportback – to najsilniejszy na świecie samochód kompaktowy klasy premium. Pojazd ten zapewnia 367 KM mocy pochodzącej z silnika 2.5 TFSI. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,3 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 280 km/h. Napęd jest przekazywany rzecz jasna na obie osie (quattro).
Interesującym projektem jest studyjny prologue Avant, łączący w sobie sport i funkcjonalność. Pięciodrzwiowy samochód ma 5,11 m długości i 1,97 m szerokości. Wnętrze może pomieścić cztery ososy. Do napędu wykorzystano układ hybrydowy zapożyczony z Audi Q7 e-tron quattro. Moc systemowa 455 KM, którą zapewniają wspólnie jednostka wysokoprężna 3.0 TDI i silnik elektryczny sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Czy tak będzie wyglądała przyszłość Avanta? Nie jest wykluczone, że pojazd ten stanowi zapowiedź nowego modelu, który będzie rywalizował z Mercedesem CLS./oprac ns/
[gallery ids="48359,48364,48363,48362,48361,48360"]Zobacz podobne artykuły:
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
Warsztat / Eksploatacja
2024.04.25