Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Peugeot 307 (2001–2008)
kalendarz 31/01 2014

Peugeot 307 (2001–2008)

Używane / Peugeot

Peugeot 307 to samochód o bardzo ciekawej stylistyce. Jednak jak wiadomo ładna sylwetka to nie jedyny aspekt, który należy brać pod uwagę przy zakupie samochodu używanego. Czy warto zainteresować się Peugeotem 307?

Peugeot 307 zadebiutował na rynku w 2001 roku. Był następcą modelu 306. Ciekawa stylistyka w 2002 roku pozwoliła mu na zdobycie zaszczytnego tytułu – Samochodu Roku. Francuski koncern zacierał ręce, ponieważ 307 okazał się sprzedażowym hitem. Dzięki temu dzisiaj na rynku wtórnym możemy przebierać w kilku odmianach nadwoziowych tego modelu. Oferta jest bogata, ale nie brakuje mocno wyeksploatowanych egzemplarzy. Czas przyjrzeć się dokładniej autu znad Sekwany.

Wnętrze XXL

Zajrzyjmy do wnętrza. Jest tutaj naprawdę dużo miejsca. Wiele osób może być zaskoczonych przestronnością tego auta. Oczywiście najwięcej miejsca znajdziemy w odmianie SW. Jeśli mowa o odmianach nadwoziowych to jest w czym wybierać: hatchback, kombi, coupe-cabrio oraz wspomniana odmiana SW (coś na kształt minivana/podwyższanego kombi). Do wyboru są wersje 3- jak i 5- drzwiowe. Niezależnie od odmiany pasażerowie nie będą narzekali na brak miejsca, którego jest pod dostatkiem. Pojemność bagażnika w odmianie hatchback to 340 litrów, a w przypadku kombi nieco ponad 500 l. Jak na auto kompaktowe to dobry wynik.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza stoją na wysokim poziomie. Najkrócej mówiąc wnętrze jest ergonomiczne, a Francuzi nie poskąpili na jakości użytych materiałów. Niestety w podstawowych wersjach wyposażeniowych, próżno szukać klimatyzacji oraz radia. Dzisiaj wydaje się to standardem, parę lat temu było opcją dodatkową. Warto rozejrzeć się za edycjami limitowanymi, które posiadały bogatsze wyposażenie.

Silnik – uwaga przy wyborze!

Przy zakupie Peugeota 307 trzeba mocno przemyśleć wybór jednostki napędowej. Podstawowy, benzynowy silnik miał moc 75 KM. To zdecydowanie zbyt mało dla 307-ki.  Dużo lepszym rozwiązaniem będzie Peugeot 307 z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDi. Tutaj mamy do dyspozycji 90 lub 109 KM. Oczywiście drugi wariant pozwoli na dynamiczniejszą jazdę, jednak jego eksploatacja wiąże się z wyższymi kosztami. Zarówno w kwestii spalania jak i serwisowania. Jednostka 2.0 HDi (90 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sek, a średnie spalanie wynosi około 6,0 litrów oleju napędowego. Jazda 307 jest przyjemnością dzięki bardzo dobrej pracy zawieszenia.

Największą bolączką Peugeota 307 jest wysoka awaryjność. Właściciele tego modelu wielokrotnie wzywani byli na akcje serwisowe. Dość głośno było także o samozapłonach. Niestety pod tym względem Peugeot wypada bardzo słabo, a szkoda bo jest to ładne i przestronne auto. Przez złą opinię, która niestety nie jest tylko plotką odnośnie awaryjności, ceny Peugeotów 307 stoją na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z konkurencją. Czy warto zainteresować się tym francuskim kompaktem? Naszym zdaniem tylko w przypadku doskonałej znajomości historii danego egzemplarza, a to zdarza się bardzo rzadko…

Mateusz Budzianowski
Foto: Peugeot   

[gallery ids="44740,44734,44739,44733,44738,44732,44737,44731,44730,44736,44735,44729"]

Zobacz podobne artykuły:

Peugeot 504 w Rajdzie Tour Auto 2018
kalendarz 25/04 2018

Peugeot 504 w Rajdzie Tour Auto 2018

Moto fanatyk

2018.04.25

W 27. edycji rajdu Peugeot wystawił modele 504 sedan i coupé.
Peugeot rozszerza ofertę w segmencie D i kombivanów
kalendarz 15/04 2018

Peugeot rozszerza ofertę w segmencie D i kombivanów

Wiadomości / Gorące tematy

2018.04.15

W tym roku zapowiada kolejne dwie nowości.
Peugeot prezentuje monumentalnego lwa
kalendarz 28/02 2018

Peugeot prezentuje monumentalnego lwa

Wiadomości / News

2018.02.28

8 marca, na Salonie Samochodowym w Genewie, Peugeot zaprezentuje rzeźbę lwa imponujących rozmiarów.
Najnowsze artykuły:
 Samochody z duszą na Złotym Stoku

Samochody z duszą na Złotym Stoku

Wiadomości / Moto sport

2018.05.20

52. Rajd Dolnośląski z bazą w Zieleńcu stanowił również trzecią rundę Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Jakub Brzeziński wygrał Rajd Dolnośląski 2018

Jakub Brzeziński wygrał Rajd Dolnośląski 2018

Wiadomości / Moto sport

2018.05.20

Załoga Brzeziński/Kozdroń w Skodzie Fabii R5 na ostatnim OS-ie odebrała prowadzenie duetowi Grzyb/Wróbel.
Mille Miglia 2018 przeszedł do historii

Mille Miglia 2018 przeszedł do historii

Wiadomości / Moto sport

2018.05.20

Po czterech dniach zmagań i pokonaniu tysiąca mil zawodnicy ponownie dotarli do Bresci, na metę wyścigu.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.