Peugeot 307 (2001–2008)
Peugeot 307 to samochód o bardzo ciekawej stylistyce. Jednak jak wiadomo ładna sylwetka to nie jedyny aspekt, który należy brać pod uwagę przy zakupie samochodu używanego. Czy warto zainteresować się Peugeotem 307?
Peugeot 307 zadebiutował na rynku w 2001 roku. Był następcą modelu 306. Ciekawa stylistyka w 2002 roku pozwoliła mu na zdobycie zaszczytnego tytułu – Samochodu Roku. Francuski koncern zacierał ręce, ponieważ 307 okazał się sprzedażowym hitem. Dzięki temu dzisiaj na rynku wtórnym możemy przebierać w kilku odmianach nadwoziowych tego modelu. Oferta jest bogata, ale nie brakuje mocno wyeksploatowanych egzemplarzy. Czas przyjrzeć się dokładniej autu znad Sekwany.
Wnętrze XXL
Zajrzyjmy do wnętrza. Jest tutaj naprawdę dużo miejsca. Wiele osób może być zaskoczonych przestronnością tego auta. Oczywiście najwięcej miejsca znajdziemy w odmianie SW. Jeśli mowa o odmianach nadwoziowych to jest w czym wybierać: hatchback, kombi, coupe-cabrio oraz wspomniana odmiana SW (coś na kształt minivana/podwyższanego kombi). Do wyboru są wersje 3- jak i 5- drzwiowe. Niezależnie od odmiany pasażerowie nie będą narzekali na brak miejsca, którego jest pod dostatkiem. Pojemność bagażnika w odmianie hatchback to 340 litrów, a w przypadku kombi nieco ponad 500 l. Jak na auto kompaktowe to dobry wynik.
Materiały użyte do wykończenia wnętrza stoją na wysokim poziomie. Najkrócej mówiąc wnętrze jest ergonomiczne, a Francuzi nie poskąpili na jakości użytych materiałów. Niestety w podstawowych wersjach wyposażeniowych, próżno szukać klimatyzacji oraz radia. Dzisiaj wydaje się to standardem, parę lat temu było opcją dodatkową. Warto rozejrzeć się za edycjami limitowanymi, które posiadały bogatsze wyposażenie.
Silnik – uwaga przy wyborze!
Przy zakupie Peugeota 307 trzeba mocno przemyśleć wybór jednostki napędowej. Podstawowy, benzynowy silnik miał moc 75 KM. To zdecydowanie zbyt mało dla 307-ki. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie Peugeot 307 z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDi. Tutaj mamy do dyspozycji 90 lub 109 KM. Oczywiście drugi wariant pozwoli na dynamiczniejszą jazdę, jednak jego eksploatacja wiąże się z wyższymi kosztami. Zarówno w kwestii spalania jak i serwisowania. Jednostka 2.0 HDi (90 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sek, a średnie spalanie wynosi około 6,0 litrów oleju napędowego. Jazda 307 jest przyjemnością dzięki bardzo dobrej pracy zawieszenia.
Największą bolączką Peugeota 307 jest wysoka awaryjność. Właściciele tego modelu wielokrotnie wzywani byli na akcje serwisowe. Dość głośno było także o samozapłonach. Niestety pod tym względem Peugeot wypada bardzo słabo, a szkoda bo jest to ładne i przestronne auto. Przez złą opinię, która niestety nie jest tylko plotką odnośnie awaryjności, ceny Peugeotów 307 stoją na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z konkurencją. Czy warto zainteresować się tym francuskim kompaktem? Naszym zdaniem tylko w przypadku doskonałej znajomości historii danego egzemplarza, a to zdarza się bardzo rzadko…
Mateusz Budzianowski
Foto: Peugeot
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Rynek aut używanych - Najbardziej zaskakujące fakty
Używane
2024.03.21
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26