Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nowa odsłona
kalendarz 28/11 2018

Nowa odsłona

Nowości

Z połączenia tradycji, zaawansowanej technologii, wysokiej jakości wykonania i designu powstał nowy Jeep® Cherokee, kolejna odsłona najsprawniejszego w swojej klasie SUV-a, który tak samo dobrze sprawdza się na ulicach miasta, jak i na pełnych przygód terenowych szlakach.

Nowy model pozostaje wierny DNA marki Jeep®. Wyposażony jest w przyjazne użytkownikowi technologie zapewniające większy komfort, lepszą łączność ze światem, bezpieczeństwo i funkcjonalność. Auto zapewnia przy  tym wyjątkowy komfort prowadzenia, dzięki nowoczesnym silnikom połączonym z ulepszoną i bardzo wydajną skrzynią biegów, niezależnemu zawieszeniu przedniemu i tylnemu oraz gwarantuje doskonałe umiejętności jazdy w terenie dzięki trzem systemom napędu 4x4.

W nowym Cherokee znajdziemy oszczędny silnik turbo diesel MultiJet II o pojemności 2.2l o mocy 195 KM połączony z ulepszoną, dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. W przyszłym roku gama silników zostanie wzbogacona o nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 2 litrów, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i szacowaną mocą 270 KM, zapewniający wyjątkowe osiągi i oszczędność paliwa.

Jeep Cherokee będzie dostępny w wersjach wyposażenia Limited oraz Overland i pojawił się w Salonach Jeepa w połowie września 2018 roku. W przyszłym roku gama najsprawniejszego SUV-a w swojej klasie zostanie wzbogacona o wersję niepokonanego Trailhawka.

Styl Jeepa
Nadwozie nowego Jeepa Cherokee zostało odświeżone, by nadać mu nowy, bardziej współczesny i wyróżniający wygląd, ukazujący charakter klasy Premium marki, który nadal pozostaje wierny kultowej stylizacji Jeepa. Nowy design nadwozia obejmuje nowy pas przedni, reflektory LED, światła do jazdy dziennej oraz światła przeciwmgielne z jasnymi detalami wykończenia. Charakterystyczna maska silnika w stylu „waterfall" ma nową, lekką aluminiową konstrukcję i jest oddzielona od przednich błotników, by podkreślić wyrazisty charakter Cherokee.

Podobnie tył samochodu, który teraz jest bardziej nowoczesny i harmonijny, podkreślony nowoczesnymi światłami otoczonymi delikatną ramką stworzoną przez czerwone światła LED okalające światła stop i kierunkowskazy. Nowa jest również tylna klapa bagażnika wykonana z lekkich materiałów ze zintegrowaną listwą oświetleniową oraz wyżej umieszczoną klamkę, aby zapewnić większy komfort otwierania. Ponadto, klapę bagażnika można otwierać automatycznie poprzez przesunięcie stopą pod dolną częścią zderzaka. Klienci docenią również nowy bezkorkowy wlew paliwa. Wreszcie, nowy Jeep Cherokee nadal będzie oferował możliwość jazdy z otwartym dachem, dzięki dwuczęściowemu panoramicznemu dachowi Command View z elektrycznie sterowaną roletą słoneczną, która rozciąga się od krawędzi szyby czołowej aż do tyłu pojazdu. Panoramiczny dach Command View dostępny jest, jako opcja.

Standardowa gama Jeepa Cherokee oferuje nowe wzory obręczy kół, w tym 19" polerowane felgi aluminiowe w modelu Overland. Klienci będą również mieli do wyboru 10 różnych kolorów nadwozia: biały Bright White, czarny Diamond Black, czerwony Velvet Red, srebrny Billet Silver, szary Granite Crystal, brązowy Light Brownstone, czerwony Firecracker Red, niebieski Hydro Blue (dwa ostatnie wyłączne dla wersji Trailhawk) oraz dwa nowe kolory - zielony Olive Green, biały perłowy Pearl White.

Zmodernizowane wnętrze Jeepa Cherokee stało się teraz bardziej komfortowe i funkcjonalne, dzięki praktycznym schowkom oraz nowym funkcjom technologicznym. Wnętrze to charakteryzuje się stylowym designem, wyrazistymi kształtami, wysokiej jakości materiałami, mistrzowskim kunsztem wykonania oraz dbałością o szczegóły.

Potwierdzeniem tego są eleganckie wykończenia w kolorze błyszczącej czerni Piano Black i satynowanego chromu Satin Chrome wokół radia, nawiewów oraz dźwigni zmiany biegów, co nadaje wnętrzu oryginalnego i harmonijnego charakteru. Dodano także przycisk elektrycznego hamulca postojowego znajdujący się w pobliżu dźwigni zmiany biegów w celu ułatwienia jego obsługi. Na kierownicy modeli wyposażonych w dziewięciostopniową, automatyczna skrzynię biegów i napęd 4x4, w zależności od poziomu wyposażenia, pojawiły się ponadto zintegrowane łopatki zmiany biegów.

Konfigurowany zestaw wskaźników ma kolorowy wyświetlacz 7-calowy (TFT). Wyświetlacz wyświetla informacje, które kierowca może z łatwością skonfigurować podczas jazdy, w tym nawigacja, prędkość, zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia z zakresu bezpieczeństwa, tempomat adaptacyjny, informacje audio oraz te dostarczane przez systemy Jeepa, w tym Selec-Terrain.

Tunel centralny została przeprojektowany tak, by uzyskać dodatkową przestrzeń z większym schowkiem z przodu, idealnym do przechowywania telefonów komórkowych, smartfonów i innych urządzeń, zaraz obok wbudowanego portu USB zapewniającego łatwy dostęp do usług związanych z łącznością.

Zwiększono również pojemność bagażnika o 70 litrów, co pozwoliło na zwiększenie pojemności załadunkowej w sumie do 570 litrów i 1555 litrów przy złożonych siedzeniach tylnych, co zapewnia dodatkową przestrzeń do wygodnego transportu różnego rodzaju i różnych wymiarów sprzętu.

Nowoczesne silniki
Aby zaspokoić potrzeby i preferencje wszystkich Klientów, gama silników nowego Jeepa Cherokee została poszerzona i oferuje różne opcje. Jest 2,2-litrowy silnik turbodiesel MultiJet II z technologią Stop/Start (ESS), zapewniający niewiarygodną elastyczność i doskonałe osiągi we wszystkich warunkach.  Silnik generuje moc 195 KM i występuje w połączeniu z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4x4. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm.

Konstrukcja czterocylindrowego silnika 2.2 Multijet II zawiera aluminiową głowicę cylindrów z dwoma wałkami i 16 zaworami, zaprojektowaną pod kątem zwiększonego ciśnienia roboczego systemu common rail z Injection Rate Shaping, który pracuje przy 2000 barów. Projekt tłoków, korbowodów i wału silnika został udoskonalony pod kątem redukcji masy.

Silnik ma nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii zintegrowaną z kolektorem wydechowym: to rozwiązanie, które redukuje wagę silnika i poprawia funkcjonalność układu przetwarzania spalin. Jest to rozwiązanie łączące funkcję Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) z substratem DPF, mające na celu zmniejszenie emisji NOx poprzez wstrzykiwanie ADBlue.

W 2019 roku dostępny będzie nowy, 2-litrowy, czterocylindrowy silnik rzędowy turbo z bezpośrednim wtryskiem o szacowanej mocy 270 KM i momencie obrotowym 400 Nm, zestawiony z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Wyposażony w technologię Stop/Start (ESS), nowy silnik benzynowy zapewnia oszczędność paliwa i będzie dostępny w modelach z napędem 4x4.

Silniki Jeep Cherokee można połączyć ze zmodernizowaną, dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Zmodernizowana skrzynia wykorzystuje nowe oprogramowanie do kontroli, by zapewnić precyzyjne reakcje, szybkie przyspieszenia i płynne zmiany biegów. Ponadto zapewnia agresywny start oraz płynne i stałe rozwijanie mocy na długich odcinkach autostrady.

Po raz pierwszy w Cherokee, model jest wyposażony w tryb ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek na kierownicy, co jeszcze bardziej podkreśla sportowy charakter i komfort jazdy (ta funkcja jest standardem w wersjach z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4).

Lepsze prowadzenie
Przednie niezależne zawieszenie z kolumną McPhersona oraz tylne niezależne zawieszenie wielo-wahaczowe potrafią zniwelować nierówności podczas jazdy szosowej i terenowej, zapewniając najwyższy komfort podróżującym. Przednie zawieszenie oferuje 17 cm skok, zaś tylne 19 cm, tak by zapewnić lepszą artykulację. Izolowana tylna rama pomocnicza, wysoce wytrzymała przednia belka poprzeczna ze stopu metali lekkich oraz lepsza sztywność skrętna, wszystko to przyczynia się do płynniejszej i cichszej jazdy oraz lepszego prowadzenia nowego Cherokee.

Dostępny z napędem na wszystkie koła, nowy Cherokee oferuje możliwość dokonania wyboru spośród trzech innowacyjnych systemów napędu 4x4, które zapewniają niezrównane możliwości jazdy 4x4 w każdych warunkach eksploatacji.

Jeep Active Drive I: system ten został całkowicie przeprojektowany. Inżynierowie Jeepa dokonali redukcji masy oraz podwyższyli efektywność modułu tylnego napędu (RDM) nowej generacji, który jest w pełni automatyczny i zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego, czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej prędkości jazdy. Powoduje to obniżenie masy o około 8 kilogramów oraz zmniejszenie momentu hamującego przy niskiej prędkości o połowę, co zapewnia oszczędność paliwa. System Jeep Active Drive I nie wymaga ingerencji ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem w przypadku pod- i nadsterowności.

Active Drive I to stały napęd 4x4, który nie wymaga obsługi przez kierowcę. W normalnych warunkach przenosi cały dostępny moment obrotowy na przednie koła, monitorując prędkość przedniej i tylnej osi. Jeśli system wykryje, że oś przednia porusza się szybciej niż oś tylna, przenosi moc przez jednostkę przenoszenia mocy na oś tylną, aż do momentu, gdy prędkości będą równomiernie rozłożone, zapewniając tym samym łatwe prowadzenie w każdych warunkach.

Jeep Active Drive II: system ma podobne cechy jak Active Drive I, ale dodatkowo, dzięki 2-biegowemu modułowi transferu mocy (PTU) pojawił się tryb 4WD Low z przełożeniem redukcyjnym 2,92:1, które zwiększa umiejętności podjazdu pod strome i śliskie wzniesienia, jak również zapewnia doskonałe całkowite przełożenie przeniesienia napędu podczas ekstremalnej jazdy terenowej. System ten obejmuje także asystenta zjazdu ze wzniesienia (HDC), co pozwala Cherokee na kontrolowany zjazd ze wzniesienia w trudnym terenie bez konieczności używania przez kierowcę pedału hamulca.

Jeep Active Drive Lock: system Jeep Active Drive Lock łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zapewnienia większej trakcji podczas ekstremalnej jazdy terenowej. W system ten wyposażona jest jedynie wersja Trailhawk, która na rynkach europejskich będzie dostępna od pierwszego kwartału 2019 roku.

Jeep Active Drive Lock obejmuje ponadto funkcję Selec-Speed Control, która umożliwia kierowcy ustawianie prędkości pojazdu podczas jazdy w terenie od 1 km/h do 9 km/h, idealnej do wspinania się po skałach, pokonywania przeszkód i przedzierania się przez brody.

Selec-Terrain: wszystkie systemy napędu 4x4 w Cherokee maja unowocześniony system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, z czterema trybami (Auto, Śnieg (Snow), Sport oraz Piasek/Błoto (Sand/Mud)). Wersja Trailhawk oferuje także tryb Skały (Rock), aby można było przeżywać przygody w najtrudniejszych warunkach terenowych.

Odłączana tylna oś: dostępna z wszystkimi systemami napędu 4x4, redukująca straty energii, gdy napęd 4x4 nie jest potrzebny, a tym samym wpływająca na zmniejszenie zużycia paliwa. Odłączana tylna oś bezproblemowo przełącza pomiędzy napędem na dwa i cztery koła w celu ciągłego zarządzania momentem obrotowym i nie wymaga to żadnej ingerencji ze strony kierowcy.

UconnectTM czwartej generacji
Nowy Jeep Cherokee wyposażony został w najnowsze systemy multimedialne UconnectTM, zapewniające szeroką gamę funkcji, jak: nawigacja, rozrywka oraz łączność ze światem wzbogacające wrażenia podczas jazdy oraz poprawiające komfort pasażerów.

Zakres funkcji nowego systemu UconnectTM obejmuje także system głośnomówiący, korzystanie z nawigacji przy pomocy komend głosowych oraz odczytywanie wiadomości, co zapewnia bezpieczną i bezstresową jazdę, zawsze w kontakcie ze światem. Opcje zintegrowane z radiem umożliwiają kierowcom i pasażerom słuchanie internetowych stacji radiowych w streamingu za pośrednictwem Bluetooth i podłączanie swoich urządzeń (o ile są kompatybilne) do gniazdek USB lub AUX. Nawigacja w systemie UconnectTM 8.4" NAV pozwala na intuicyjnym korzystaniu z systemu poleceń głosowych, pozwalających Klientom wypowiedzieć po prostu adres i uruchomić nawigację.

Dostępny w Jeepie Cherokee system UconnectTM NAV 8,4" oferuje również usługi UconnectTM LIVE, które po podłączeniu smartfona, dają Klientom możliwość wyświetlania i obsługi różnych aplikacji na ekranie UconnectTM. Aplikacja UconnectTM LIVE może zostać pobrana z App Store lub z Google Play i zainstalowana na smartfonie.

Dzięki UconnectTM LIVE, użytkownicy mogą wybrać bezpośrednio na wyświetlaczu radio „Tune In", które oferuje dostęp do ponad 100 000 internetowych stacji radiowych na całym świecie; „Deezer", internetową platformę muzyczną oferującą dostęp do ponad 35 milionów utworów lub serwis Reuters, aby otrzymywać na bieżąco informacje z całego świata. Aplikacja zapewnia również bieżące informacje na temat ruchu drogowego.

Bezpieczeństwo
Jeep Cherokee został zaprojektowany z kompletną ofertą systemów bezpieczeństwa i ochrony. Pierwszym elementem bezpieczeństwa jest platforma Compact U.S. Wide (CUS-wide) składająca się z solidnej bazy skonstruowanej w 65% z wysokowytrzymałej stali. Następnie inżynierowie dodali do niej zarówno systemy aktywnego, jak i pasywnego bezpieczeństwa, w tym osiem poduszek powietrznych, tylną kamerę ParkView z dynamiczną siatką, system stabilizacji toru jazdy (ESC), system zapobiegania przewróceniu się pojazdu (Electronic Roll Mitigation), system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Active Forward Collision Warning-Plus) z systemem hamowania awaryjnego przed pieszymi (Pedestrian Emergency Braking), system wykrywania martwego pola (Blind Spot Monitoring) z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection), asystenta pasa ruchu (LaneSense Lane Departure Warning-Plus), aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist) oraz aktywny ogranicznik prędkości (Active Speed Limiter), wszystkie oferowane w wersji standardowej w całej gamie dostępnej na ternie Europy. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują Asystent parkowania równoległego/prostopadłego (ParkSense Parallel/Perpendicular Park Assist) i tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control-Plus ze Stop & Go), standard w wersji Limited i Overland na rynkach europejskich.

Asystent parkowania równoległego/prostopadłego pozostaje główną atrakcją nowego Jeepa Cherokee. Dzięki ultradźwiękowym czujnikom parkowania umieszczonym na zderzaku, system ocenia ilość miejsca do zaparkowania i prowadzi kierowcę podczas manewru parkowania. System automatycznie kontroluje kąt skrętu kierownicy, a kierowca kontroluje hamulec i pedał przyspieszenia. Automatyczne parkowanie równoległe jest możliwe po obu stronach samochodu. Podczas parkowania prostopadłego pojazd cofa się na wolne miejsce. Tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control-Plus) ze Stop & Go służy do całkowitego zatrzymania samochodu w określonych warunkach i bez ingerencji kierowcy. Radary i kamera określają lokalizację pojazdów jadących przed Jeepem Cherokee. Czujniki gwarantują również, że między tymi pojazdami zostanie zachowany odstęp określony przez kierowcę. Jeżeli bezpieczny odstęp zostanie nagle skrócony, układ ESC może natychmiast uruchomić hamulce pojazdu, aby zatrzymać pojazd, nawet, jeśli kierowca nie naciśnie na pedał hamulca. Aby wznowić jazdę, kierowca musi tylko nacisnąć przycisk na kierownicy lub nacisnąć pedał przyspieszenia.

System ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd z systemem hamowania awaryjnego przed pieszymi uruchamia się w przypadku zmiany odległości pomiędzy pojazdami, kiedy tempomat adaptacyjny jest wyłączony. W sytuacji wykrycia przez czujniki radarowe zbyt szybkiego zbliżania się do przeszkody lub pieszego, system przygotowuje układ hamulcowy do awaryjnego hamowania. Jeśli system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd uzna, że nadal istnieje zagrożenie kolizją to:
ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych,
wykonuje „szarpnięcie hamulca", by ostrzec kierowcę, przez następne 1,5 sekundy ograniczonego hamowania daje kierowcy dodatkowy czas na reakcję, włącza się Brake Assist (ABA) (zaawansowany asystent hamowania), jeśli kierowca nie hamuje odpowiednio szybko.

Asystent pasa ruchu z funkcja utrzymania pojazdu na pasie ruchu (LaneSense i Lane Departure Warning-Plus) wykorzystuje czujnik optyczny kamery, aby ustalić położenie Jeepa Cherokee na drodze. W przypadku niezamierzonego zjechania z pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazu, sygnałowi świetlnemu towarzyszy impuls wysyłany przez elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Jeśli kierowca szybko nie zareaguje, system wysyła kolejny alarm świetlny.

Dwa poziomy wyposażenia - Limited i Overland
Jeep Cherokee oferuje w standardzie światła przednie LED, skórzaną kierownicę z wbudowanymi przyciskami do obsługi radia oraz pełną gamę systemów bezpieczeństwa, by stawić czoła najbardziej wymagającym miejskim przygodom, jak: system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Active Forward Collision Warning-Plus), asystent pasa ruchu (LaneSense Lane Departure Warning-Plus), aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist) oraz system monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring) z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection).

Topowa wersja gamy Jeep Cherokee Overland oferuje 19-calowe, błyszczące felgi aluminiowe, listwy i progi w kolorze nadwozia i sterowany elektrycznie dach panoramiczny CommandViewTM. W środku samochód oferuje miękkie, wentylowane fotele pokryte skórą Nappa, eleganckie wykończenia wnętrza, obszytą skórą deskę rozdzielczą, wykończoną drewnem, podgrzewaną kierownicę Zebrano i podgrzewaną kanapę tylną.
RED
Źródło: Jeep


Tagi:
Nowy Jeep Cherokee, Jeep Cherokee

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Leaf Nismo RC – Z podwójną mocą
kalendarz 18/12 2018

Nissan Leaf Nismo RC – Z podwójną mocą

Prezentacje / Nowości

2018.12.18

W Tokio na dorocznym Festiwalu Nismo na torze Fuji International Speedway, obok nowego elektrycznego wyścigowego bolidu Formuły E Nissana, zaprezentowano również elektryczny samochód wyścigowy.
BMW M8 – Na finiszu
kalendarz 17/12 2018

BMW M8 – Na finiszu

Prezentacje / Nowości

2018.12.17

Projekt BMW M8 Coupé wszedł w końcowy etap przygotowań do produkcji seryjnej. Na torze Grand Prix w Estoril w Portugalii BMW M GmbH testowało prototyp swojego topowego modelu.
7-miejscowy SUV klasy premium. Który wybrać?
kalendarz 15/12 2018

7-miejscowy SUV klasy premium. Który wybrać?

Prezentacje / Nowości

2018.12.15

Do przewiezienia większej liczby osób nie zawsze potrzebny jest minivan. Wystarczy SUV z dodatkowym rzędem siedzeń.
Najnowsze artykuły:
VW sprzedał 17 000 samochodów przedprodukcyjnych

VW sprzedał 17 000 samochodów przedprodukcyjnych

Wiadomości / News

2018.12.19

Po aferze Dieselgate, VW ma nowy problem. Sprzedano auta, które nie powinny trafić na rynek.
Kobieta próbuje zatankować benzynę do Tesli S

Kobieta próbuje zatankować benzynę do Tesli S

Wiadomości / News

2018.12.19

Ten film robi furorę w Internecie. Sytuacja nie byłaby śmieszna gdyby nie była prawdziwa.
Nissan Leaf Nismo RC – Z podwójną mocą

Nissan Leaf Nismo RC – Z podwójną mocą

Prezentacje / Nowości

2018.12.18

W Tokio na dorocznym Festiwalu Nismo na torze Fuji International Speedway, obok nowego elektrycznego wyścigowego bolidu Formuły E Nissana, zaprezentowano również elektryczny samochód wyścigowy.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.