Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Domowy rajd Volkswagena
kalendarz 23/08 2016

Domowy rajd Volkswagena

Wiadomości / Moto sport / slider

Sébastien Ogier z pilotem Julien Ingrassia po raz drugi z rzędu wygrali Rajd Niemiec.

Podobnie jak przed rokiem, duet Ogier/Ingrassia startujący w Polo R WRC zwyciężyli w dziewiątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Wykorzystali przy tym niewielką przewagę wynikającą z faktu, że podczas pierwszego w pełni asfaltowego rajdu w tym sezonie wyjechali na trasę jako pierwsi. Ekstremalne warunki, różne rodzaje nawierzchni - od suchego asfaltu po mokry beton - sprawiały, że podczas tego rajdowego weekendu dobór opon okazał się prawdziwym wyzwaniem. Załoga Ogier/Ingrassia dzięki wygranej zwiększyła swoją przewagę w klasyfikacji mistrzostw świata kierowców i pilotów o 14 punktów i wynosi ona teraz 59 punktów. Ich najwięksi rywale, Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (VW Polo R WRC) przegrali zaciętą walkę o drugie miejsce i ostatecznie zajęli czwartą pozycję. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (VW Polo R WRC), chociaż w rajdowy piątek uszkodzili skrzynię biegów, zdobyli dwa dodatkowe punkty podczas Power Stage. Ostatecznie wywalczyli ósme miejsce w klasie WRC. Dla zespołu VW, odniesione zwycięstwo uświetniło jednocześnie 50-lecie Volkswagen Motorsport. Załoga Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger w ostatnim dniu Rajdu Niemiec stoczyła z dwiema innymi załogami pasjonujący pojedynek o drugie miejsce. Ponieważ zanosiło się na deszcz, postanowili zabrać na finałowe, trzy ostatnie odcinki specjalne trzy miękkie i trzy twarde opony.  Mieli więc o jedną oponę zapasową więcej niż konkurenci z zespołu Hyundaia. Deszczu jednak nie było. Mimo to załoga VW robiła wszystko, by zająć drugie miejsce. Jednak dodatkowy ciężar 20 kg  i zbyt mocno rozgrzane hamulce nie ułatwiały walki. Jednak Mikkelsen i Jaeger, podczas wszystkich czterech rajdowych dni, zajęli ostatecznie czwarte miejsce. W piątek i sobotę załoga plasująca się na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej, stoczyła na legendarnej „Panzerplatte” pasjonujący pojedynek z kolegami z zespołu Ogierem i Ingrassią. Jego zwycięzcami okazali się trzykrotni mistrzowie świata. Sébastien Ogier (F), Julien Ingrassia (F) Volkswagen Polo R WRC (2016) WRC Rally Germany 2016

W sobotę ton sportowym zmaganiom nadawała słynna „Panzerplatte” z szerokimi fragmentami betonowych dróg, przy których tkwią słynne masywne głazy; zmagania tego dnia rozstrzygnął na swoją korzyść Sebastien Ogier. W piątek na wąskich asfaltowych dróżkach prowadzących wśród winnic doszło do zaciętej walki o prowadzenie między załogami Mikkelsen/Jaeger i Ogier/Ingrassia. W niedzielę wyjątkowo spektakularnych wrażeń dostarczały rozgrywane wśród winnic OS-y „Dhrontal” i „Sauertal”, tworzące mieszankę składającą się z szybkich prostych i z serpentyn.

Dzięki piątemu zwycięstwu VW w tym sezonie i trzeciej wygranej załogi Sebastien Ogier/Julien Ingrassia poprawiła się pozycja VW w klasyfikacji producentów oraz  w klasyfikacji kierowców i pilotów. Ogier i Ingrassia mają teraz na koncie 169 punktów, czyli o 59 więcej niż Mikkelsen/Jaeger, zajmujący drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Latvala/Anttila plasują się na miejscu piątym ze stratą 80 punktów do lidera. W klasyfikacji producentów VW obronił swoją przewagę nad konkurentami wynoszącą 55 punktów. Końcowy etap Rajdu Niemiec zakończył się pozytywnie dla Jari-Matti Latvali i Miikki Anttili. Wcześniej, w piątek po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów musieli zrezygnować z dalszej walki na skutek uszkodzenia skrzyni biegów w swoim Polo R WRC. Jednak w sobotę i w niedzielę powrócili na trasę korzystając z regulaminu Rally-2 i uzyskując drugi czas przejazdu na ostatnim odcinku specjalnym rajdu zdobyli dwa dodatkowe punkty do klasyfikacji. Trzeci punkt tego ostatniego OS-u powędrował na konto załogi Ogier/Ingrassia, którzy o jedną tysięczną sekundy pokonali załogę Dani Sordo/Marc Marti (Hyundai). Odpowiada to w przeliczeniu trzem centymetrom.

9584_SORDO-jump-germany jpg Sébastien Ogier powiedział po Rajdzie Niemiec:   „To wspaniałe, że po długiej przerwie znowu mogę stanąć na najwyższym stopniu podium. Jestem więcej niż szczęśliwy, że udało mi się powtórzyć zeszłoroczne zwycięstwo w Rajdzie Niemiec. Dla naszego zespołu wygrana na własnym terenie jest niezwykle ważna. W klasyfikacji mistrzostw świata Julien i ja wykonaliśmy ogromny krok w kierunku obrony mistrzowskiego tytułu – i oczywiście jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mogliśmy naszemu szefowi, Jostowi Capito, sprawić godny prezent na pożegnanie. Spędziliśmy z nim, jako szefem, wspaniały czas i życzę mu w Formule 1 takich samych sukcesów, jak z Volkswagenem w rajdach. Ten weekend był dla mnie niełatwy, bo bardzo chciałem tu wygrać, a w takich wypadkach zdarza się, że człowieka ponosi ambicja. Poza tym pogoda stale się zmieniała i nie sposób było ją przewidzieć. Jednak cierpliwie czekałem na swoją szansę i udało mi się uzyskać – głównie na Panzerplatte – decydującą przewagę nad konkurentami”.

Rajd Niemiec – wyniki: 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3h 00m 26.7s 2. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 20.3s 3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20.4s 4. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 27.2s 5. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 3m 34.8s 6. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4m 31.2s 7. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 8m 36.8s 8. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 8m 52.5s 9. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9m 44.2s 10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda, + 10m 10.6s … 48. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 36m 33.3s Rajd Niemiec – wyniki Power Stage: 1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 7m 54.9s 2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 2.5s 3. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2.6s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja: Kategoria kierowców punkty: 1. Sébastien Ogier, 169 2. Andreas Mikkelsen, 110 3. Hayden Paddon, 94 4. Thierry Neuville, 94 5. Jari-Matti Latvala, 89 6. Dani Sordo, 86 7. Mads Østberg, 78 8. Ott Tänak, 52 9. Kris Meeke, 51 10. Craig Breen, 25

Zobacz podobne artykuły:

Mikołaj Marczyk: - Ten sezon ułożył się w sposób wyjątkowy
kalendarz 24/09 2018

Mikołaj Marczyk: - Ten sezon ułożył się w sposób wyjątkowy

Wiadomości / Moto sport

2018.09.24

Załoga Marczyk/Gospodarczyk swój pierwszy sezon w samochodzie klasy R5 kończy z tytułem wicemistrzów Polski.
Autobusy elektryczne z Polski podbijają europejskie rynki
kalendarz 24/09 2018

Autobusy elektryczne z Polski podbijają europejskie rynki

Wiadomości / Gorące tematy

2018.09.24

Transport publiczny czekają rewolucyjne zmiany.
Grzegorz Grzyb Rajdowym Mistrzem Polski 2018
kalendarz 23/09 2018

Grzegorz Grzyb Rajdowym Mistrzem Polski 2018

Wiadomości / Moto sport

2018.09.23

20-letni Rosjanin Nikołaj Griazin z pilotem Jarosławem Fedorowem zostali zwycięzcami 75. Rajdu Polski.
Najnowsze artykuły:
Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Testy / Testy

2018.09.24

Historia minivana Renault oficjalnie zaczyna się w 1996 roku. Pierwsza generacja Scenica okazała się hitem. Auto było komfortowe, pakowne i urodziwe. A do tego właściwie nie miało konkurencji. Od tamtej pory wiele się zmienił...
Jak zabezpieczyć samochód przed długotrwałą jazdą w korkach?

Jak zabezpieczyć samochód przed długotrwałą jazdą w korkach?

Warsztat / Porady

2018.09.23

Jak jeździć i o czym pamiętać, by zminimalizować negatywne skutki poruszania się w ulicznym zgiełku?
Porsche 911 Turbo (992) na Nurburgringu

Porsche 911 Turbo (992) na Nurburgringu

Wiadomości / News

2018.09.22

Na słynnym niemieckim torze pojawił się testowy egzemplarz nowego modelu 911.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.