Będzie Toyota Auris GR?
Yarisa GRMN już znamy. Czy teraz możemy się spodziewać sportowego Aurisa?
Nowy Auris zadebiutował w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie. Pytanie o hot hatch brzmi raczej „kiedy?” niż „czy w ogóle?”
Sean Hanley, dyrektor sprzedaży i marketingu Toyota Australia w rozmowie z Motoring.com.au zasugerował, że fani kompaktowych hot hatchy mają na co czekać ze strony Toyoty.
„Na razie nie mamy takich planów, ale z Gazoo Racing i jego możliwościami na przyszłość mocniejszy samochód powinien pojawić się w linii GR. Tego rodzaju samochód byłby bardzo interesujący i z pewnością przeprowadzimy badania rynku, aby doprowadzić do pojawienia się takiego auta” – powiedział Hanley. „Chciałbym go zobaczyć najszybciej jak to możliwe” – dodał przedstawiciel Toyota Australia.
Główny inżynier nowego Aurisa, Yasushi Ueda, podał nieco więcej szczegółów na temat sportowego wcielenia Aurisa trzeciej generacji.
„To mógłby być jeden z punktów w cyklu życia tego modelu… Ale w kwestii daty premiery sportowego samochodu z 2-litrowym silnikiem? Na razie nie ma takich planów, jednak jak już wspomniałem, w ciągu życia tego modelu Aurisa to mogłaby być kolejna okazja do wzmocnienia tego produktu” – skomentował Ueda.
Sportowy Auris nosiłby plakietkę GR, czyli skrót od Gazoo Racing. W nowej nomenklaturze usportowionych modeli Toyoty, zastosowanej już na japońskim rynku, najbardziej zaawansowanym stopniem modyfikacji jest GRMN – znany dotychczas tylko z jednego modelu Yaris GRMN (w Japonii Vitz GRMN). Średni stopień GR na razie nie pojawił się jeszcze poza Japonią, ale zgodnie z zapowiedziami Toyoty to się niedługo zmieni. Na japońskim rynku seria GR jest rozpoznawalna po specjalnym wzorze grilla, zaciskach hamulców z logo GR i specjalnym emblemacie. We wnętrzu natomiast sportowe fotele z logo GR oraz specjalny przycisk startu. Na razie Japończycy mają do wyboru dwa modele – coupe Toyota 86 GR i hatchbacka Vitz GR.
W kwestii Aurisa GR Hanley zasugerował, że może pojawić się na kolejnych rynkach w ciągu 2-3 lat. Możemy się w tym przypadku spodziewać sztywniejszego zawieszenia, mocniejszych hamulców i pakietu aerodynamicznego.
Przypomnijmy, że Yaris GRMN testowany na słynnym torze Nürburgring napędzany jest 212-konnym silnikiem o poj. 1.8. Samochód osiąga prędkość 100 km/h w 6,3 sek, zaś maksymalnie rozpędza się do 230 km/h./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25