Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW nr 1 w rajdach
kalendarz 01/11 2016

VW nr 1 w rajdach

Wiadomości / Moto sport / News / slider

Zwycięstwo Sebastiena Ogiera w Rajdzie Wielkiej Brytanii zapewniło VW czwarty z rzędu tytuł mistrzowski w klasyfikacji producentów.

Przypomnijmy, że Francuz Sebastien Ogier (VW Polo R WRC), ma już na koncie czwarty z rzędu tytuł rajdowego mistrza świata. Drugie miejsce w Rajdzie Wielkiej Brytanii ze stratą 10,2 s zajął Estończyk Ott Tanak (Ford Fiesta), a trzecie Belg Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) - 1.35,4 straty.

12 tytułów w cztery lata, po cztery w klasyfikacjach – kierowców, pilotów i producentów. Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii VW postawił kropkę nad „i” w trudnym sezonie 2016 Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Francuski duet Sebastien Ogier i Julien Ingrassia F) startując w Polo R WRC wygrali 12 spośród 13 rund sezonu. Do zdobycia tego tytułu, czwartego od 2013 r., przyczyniła się właśnie załoga Ogier/Ingrassia, która wygrała szósty rajd w tym sezonie, a czwarty z rzędu. Załogi – Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila oraz Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger wygrały dotąd w tym roku po jednym rajdzie. VW jest drugim (wcześniej udało się to tylko Citroënowi) producentem w historii Rajdowych Mistrzostw Świata, który przez cztery kolejne lata z rzędu zdobywał mistrzowskie tytuły we wszystkich trzech klasyfikacjach – producentów oraz kierowców i pilotów. Najwięcej w historii MŚ kolejnych tytułów – bo aż sześć - zdobyła Lancia, która dominowała na rajdowych trasach w latach 1987-1992 a w sumie 10 (1974-1976, 1983).

02-wales-rally-jpg

8 wygranych w 12 rajdach – zwycięstwem w Rajdzie Wielkiej Brytanii VW nie tylko ukoronował udany sezon, ale cztery kolejne lata. 42 zwycięstwa w 51 rajdach sprawiają, że od chwili swojego debiutu w Rajdzie Monte Carlo w 2013 r. Polo R WRC jest autem, które odniosło najwięcej sukcesów w historii. Łącznie World Rally Car z Wolfsburga ma na swoim koncie 85 miejsc na podium.

Rozgrywany w Walii Rajd Wielkiej Brytanii odbywał się w tym roku dwa tygodnie wcześniej niż zwykle i panowały na nim zarówno typowe, jaki i nietypowe warunki atmosferyczne dla tej rundy mistrzostw. Typowe były poranne mgły i śliskie, a nawet błotniste drogi szutrowe, nietypowe zaś – mało deszczu, przebłyski słońca i temperatury powyżej 10 stopni Celsjusza. Nawierzchnia na 22 odcinkach specjalnych okazała się, jak to w Walii, bardzo śliska. Od pierwszego OS-u załoga Ogier/Ingrassia objęła prowadzenie, wykorzystując minimalną przewagę jaką w tych warunkach drogowych dawało jej to, że jako prowadząca w klasyfikacji generalnej wyruszała na trasę pierwsza. Ich największymi konkurentami okazali się Ott Tänak/Raigo Mölder (Ford Fiesta). Pojedynek między producentami opon – Michelinem, którego produktów używa VW, a firmą D-Mack – został rozstrzygnięty na korzyść Michelina. Francuska marka mogła dzięki temu cieszyć się ze swojego 301. zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

03-wales-jpg

W rajdowy piątek dwie pozostałe załogi VW  - Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger oraz Jari-Matti Latvala/Mikka Anttila - musiały pogodzić się z dużymi stratami czasowymi z powodu uszkodzenia wału napędowego w ich samochodach. Dzięki analizie przeprowadzonej przez inżynierów VW jeszcze wieczorem tego samego dnia znaleziono przyczynę usterki – była nią nowa uszczelka, która przeszła pozytywnie próbę podczas jazd testowych przed rajdem, ale w trudnych warunkach panujących w Walii odmówiła posłuszeństwa. Po usunięciu usterki obydwa auta wyjechały na trasę rajdu. Dzięki pościgowi, w wyniku którego załoga Latvala/Anttila nadrobiła ponad minutę w stosunku do swoich konkurentów zostawiając ich na mecie za sobą, zawodnicy ci zajęli szóste miejsce w klasyfikacji producentów.

Emocjonującego finału Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) można się spodziewać w Australii podczas ostatniego rajdu tego sezonu. W czasie tej rundy (17-20 listopada) szansę na zdobycie drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej mają cztery załogi, wśród nich zawodnicy VW – Andreas Mikkelsen z Andersem Jaegerem. Po Rajdzie Wielkiej Brytanii Norwegowie zajmują trzecie miejsce w MŚ, tracąc 14 punktów do załogi Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai). Podczas jednego rajdu można zdobyć maksymalnie 28 punktów.

04-wales-jpg

Po Rajdzie Wielkiej Brytanii Sebastien Ogier powiedział: „To fantastyczne zwycięstwo. Ogromnie się cieszę, że mogłem dzięki niemu zapewnić naszemu wspaniałemu zespołowi tytuł w klasyfikacji producentów. Trzeba było naprawdę ciężkiej pracy, żeby na tej ekstremalnie śliskiej nawierzchni w Walii utrzymać przewagę aż do mety. Ott Tänk nie odpuszczał, więc przez cały weekend Julien i ja musieliśmy jechać na maksimum możliwości. Ale daliśmy radę. Patrząc wstecz, muszę przyznać, że przez ostatnie cztery lata przeszliśmy wszyscy niesamowitą drogę. Taka seria sukcesów to na pewno rzecz niezwykła – zwłaszcza w sporcie samochodowym, gdzie rolę gra tak wiele różnych czynników. Jestem bardzo szczęśliwy, że kiedyś zdecydowałem się na starty w barwach Volkswagena, kiedy jeszcze nikt nie wiedział jaki ta przygoda będzie miała przebieg”.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – producenci, którzy wielokrotnie zdobywali tytuł Mistrza Świata: Lancia, 10 tytułów (1974-1976, 1983, 1987-1992) Citroën, 8 tytułów (2003-2005, 2008-2012) Peugeot, 5 tytułów (1985, 1986, 2000-2002) VW, 4 tytuły (2013-2016) Fiat, 3 tytuły (1977, 1978, 1980) Ford, 3 tytuły (1979, 2006, 2007) Subaru, 3 tytuły (1995-1997) Toyota, 3 tytuły (1993, 1994, 1999) Audi, 2 tytuły (1982, 1984)

Rajd Wielkiej Brytanii – wyniki: 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 14m 30,2s 2. Ott Tänak/Raigo Mõlder (Est/Est), Ford +10,2s 3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai +1m 35,4s 4. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai +1m 54,9s 5. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën +2m 35,2s 6. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai +4m 02,6s 7. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Fin/Fin), Volkswagen +4m 28,3s 8. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford +4m 38,3s 9. Stéphane Lefebvre/Gilles de Turckheim (F/F), Citroën +7m 12,2s 10. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford +8m 19,3s … 12. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen +9m 44,0s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja: Kategoria kierowców punkty: 1. Sébastien Ogier 247 2. Thierry Neuville 143 3. Andreas Mikkelsen 129 4. Hayden Paddon 126 5. Dani Sordo 119 6. Jari-Matti Latvala 110 7. Mads Østberg 94 8. Ott Tänak 82 9. Kris Meeke 64 10. Craig Breen 36 Kategoria producentów punkty: 1. Volkswagen Motorsport 355 2. Hyundai Motorsport 285 3. M-Sport 154 4. Volkswagen Motorsport II 138 5. Hyundai Motorsport N 136 6. DMACK 92 7. Jipocar Czech National Team 18 8. Yazeed Racing 4

Zobacz podobne artykuły:

„Design musi wzbudzać emocje"
kalendarz 25/07 2021

„Design musi wzbudzać emocje"

Wiadomości / Wydarzenia

2021.07.25

Rozmowa z szefem działu stylistyki zewnętrznej Audi Philippem Römersem i z odpowiadającym za styl wnętrza Norbertem Weberem.
Peugeot elektryfikuje
kalendarz 23/07 2021

Peugeot elektryfikuje

Wiadomości / News

2021.07.23

Peugeot ogłosił plany elektryfikacji całej swojej gamy w Europie w ciągu najbliższych czterech lat.
 Zwycięzca Tour de France z kryształowym pucharem od Skody
kalendarz 22/07 2021

Zwycięzca Tour de France z kryształowym pucharem od Skody

Wiadomości / News

2021.07.22

Tadej Pogačar już po raz drugi zwyciężył w klasyfikacji generalnej Tour de France.
Najnowsze artykuły:
„Design musi wzbudzać emocje"

„Design musi wzbudzać emocje"

Wiadomości / Wydarzenia

2021.07.25

Rozmowa z szefem działu stylistyki zewnętrznej Audi Philippem Römersem i z odpowiadającym za styl wnętrza Norbertem Weberem.
Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Moto fanatyk

2021.07.24

Spotkanie miłośników Volkswagenów serii T odbędzie się w dniach 15-17 lipca 2022 r. na terenie targów w Hanowerze.
Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi, które kupisz w Polsce

Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi, które kupisz w Polsce

Warsztat / Technika

2021.07.23

Cyfrowe lusterka boczne – gadżet, czy realne ułatwienie dla kierowców?

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.