Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rajd Pandy 2019 - Panda Cross mistrzem pustyni
kalendarz 07/04 2019

Rajd Pandy 2019 - Panda Cross mistrzem pustyni

Moto sport / Fiat

3000 km, siedem etapów i 400 załóg z całego świata.

To już jedenasta edycja cyklicznego Rajdu Panda przeznaczonego dla modeli Panda 4x2 i 4x4 wyprodukowanych przed 2003 r., który stał się już klasyczną rundą w ramach rajdów terenowych - kategorii, do której należy słynny Dakar - pomimo swojego amatorskiego charakteru. W tym roku z Madrytu wystartowało około 400 zabytkowych Pand pochodzących z całego świata. Karawana samochodów wyruszyła w podróż, aby pokonać ponad 3000 km, od stolicy Hiszpanii do Marrakeszu.

Kolorowa karawana samochodów pokonała niedostępne miejsca, będące trudnym wyzwaniem nawet dla wielu większych samochodów terenowych. Trasa nie zniechęciła startujących Fiatów, które, jak się okazało, doskonale radziły sobie na drogach rozpalonych słońcem wiosek oraz na piaszczystych szlakach. Zabytkowym samochodom towarzyszył Fiat Panda Cross 4x4 z bieżącej produkcji, z silnikiem TwinAir Turbo 0,9. Było to symboliczne „przekazanie pałeczki" pomiędzy przeszłością a teraźniejszością modelu, który od 1980 r. jest manifestem „wolności na czterech kołach" wybranym przez ponad 7,5 mln kierowców w całej Europie.

Startująca w Madrycie (8 marca) malownicza karawana samochodów najpierw skierowała się w stronę wybrzeża, a dokładnie do portu Motril, a później, po krótkiej podróży promem, dotarła do jeziora Mohamed V w Maroku. Stąd wyprawa ruszyła w stronę piaszczystych torów wyścigowych, pustynnych terenów i widoków na bezkresnym horyzoncie, zahaczając o Bni Tadjide, Maadid, Merzouga, Tazoulait i Tansikht. Ostatni etap, 15 marca, zakończyła meta w Marrakeszu.

Mistrzem pustyni, entuzjastycznie przyjętym przez lokalnych mieszkańców, okazała się Panda Cross 4x4, spadkobierczyni legendarnej Pandy 4x4 powstałej 35 lat temu, która łączy system napędu typowy dla prawdziwego samochodu terenowego z niewielkimi wymiarami i zwinnością miejskiego auta.

Dodajmy, że w ubiegłym roku, Panda Waze, najbardziej „social" miejski samochód w historii, była gwiazdą w Pandino (CR) podczas największego na świecie zlotu samochodów Panda, który zgromadził 365 samochodów pochodzących z całej Europy./oprac. ns/

Rajd Panda 2019 – wyniki:

Kategoria 4x4:
1      Francisco Javier Vila - Lluis Torrescasana
2      Paolo Colasanti - Enrico Marasca
3      Xavi Garcia - Pol Morral

Kategoria 4x2:
4      Ivan Rodriguez - Mariela Gilsanz
5      David Lopez - Juan Maria Merino
6      Alvaro Hernan - Carlos Herna


Tagi:
Fiat, Fiat Panda, Rajd Pandy 2019, Fiat Panda Cross, Fiat Panda 4x2, Fiat Panda 4x4

Zobacz podobne artykuły:

Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem
kalendarz 31/05 2020

Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem

Wiadomości / Moto sport

2020.05.31

W ubiegłym roku na drugim miejscu uplasował się Dariusz Poloński za kierownicą Abarth 124 rally.
Williams – co dalej?
kalendarz 30/05 2020

Williams – co dalej?

Wiadomości / Moto sport

2020.05.30

Zespół Williams F1 rozważa kilka opcji w tym nawet sprzedaż.
Daniel Abt ukarany za oszustwo
kalendarz 28/05 2020

Daniel Abt ukarany za oszustwo

Wiadomości / Moto sport

2020.05.28

W e-wyścigach też trzeba być fair, bo…
Najnowsze artykuły:
 Branża motoryzacyjna nie wyprodukowała ok. 2 mln aut

Branża motoryzacyjna nie wyprodukowała ok. 2 mln aut

Wiadomości / Gorące tematy

2020.06.01

Producenci aut i części mogą odczuwać skutki kryzysu przez kilka lat.
Ford Focus Speedster – Co można zrobić z Focusem?

Ford Focus Speedster – Co można zrobić z Focusem?

Moto fanatyk / Tuning

2020.05.31

Nie jest to dzieło stylistów Forda ani żadnej znanej firmy tuningowej, ale…
Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem

Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem

Wiadomości / Moto sport

2020.05.31

W ubiegłym roku na drugim miejscu uplasował się Dariusz Poloński za kierownicą Abarth 124 rally.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.