Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Premiera pierwszej elektrycznej ciężarówki Volvo
kalendarz 12/04 2018

Premiera pierwszej elektrycznej ciężarówki Volvo

News / Volvo

Volvo Trucks zaprezentowało swój pierwszy elektryczny samochód ciężarowy - Volvo FL Electric.

Produkcja seryjna i sprzedaż pojazdu w Europie rozpocznie się w przyszłym roku. Tym samym szwedzka firma jest jedna z pierwszych w dziedzinie zelektryfikowanego transportu ładunków w mieście.

„Z ogromną dumą prezentujemy pierwszy z serii napędzanych w pełni elektrycznie samochodów ciężarowych Volvo, gotowy do regularnej eksploatacji. Tym samym miastom, których ambicją jest zrównoważony rozwój, umożliwiamy wykorzystanie zalet zelektryfikowanego transportu” - mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Napędzany elektrycznie samochód ciężarowy, o zerowej emisji spalin, może być użytkowany wewnątrz budynków magazynowych i w tzw. zielonych strefach. Z kolei niski poziom hałasu daje możliwość zwiększenia liczby operacji transportowych w nocy, co skutkuje odciążeniem infrastruktury drogowej w ciągu dnia. Według Volvo, zainteresowanie elektrycznymi samochodami ciężarowymi jest duże. Od 2010 r. siostrzana firma - Volvo Buses - sprzedała ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów.

„Aby przechodzenie na nową technologię odbywało się płynnie i bezpiecznie, będziemy proponować kompleksowe rozwiązania, zależnie od indywidualnych potrzeb klientów w zakresie cykli roboczych, ładowności, dyspozycyjności, zasięgu i innych parametrów. Rozwiązanie takie może obejmować wszystko, od analizy tras i optymalizacji akumulatorów po obsługę serwisową i finansowanie. Volvo Trucks blisko współpracuje z kilkoma dostawcami urządzeń do ładowania akumulatorów. Jak zawsze, celem jest zapewnienie klientom dużej dyspozycyjności i wydajności” - mówi Jonas Odermalm, dyrektor ds. strategii produktowej Volvo FL i Volvo FE w Volvo Trucks.

„Z doświadczenia wiemy, jak ważna we wdrażaniu elektryfikacji na dużą skalę jest kooperacja miast, dostawców energii i producentów pojazdów. Dzięki atrakcyjnym zachętom, uzgodnionym standardom oraz długofalowej strategii dotyczącej urbanistyki i rozwoju infrastruktury ładowania akumulatorów, proces ten można znacznie przyspieszyć” – dodaje Odermalm.

„Na przykład, aby zagwarantować odpowiedzialny sposób pozyskiwania surowców do produkcji ogniw elektrycznych, Grupa Volvo współpracuje z siecią Drive Sustainably, monitorującą ten problem. Ponadto Grupa Volvo angażuje się w różnorodne projekty, w ramach których akumulatory pochodzące z elektrycznych pojazdów użytkowych otrzymują drugie życie jak magazyny energii. Nie na wszystkie pytania dotyczące akumulatorów znaleziono już odpowiedź, lecz aktywie działamy, zarówno w ramach Grupy, jak i w porozumieniu z innymi podmiotami, na rzecz rozwoju i opracowywania potrzebnych rozwiązań” - podkreśla Jonas Odermalm.

Pierwsze ciężarówki z serii Volvo FL Electric są aktualnie wprowadzane do regularnej eksploatacji w Goeteborgu, rodzinnym mieście Volvo Trucks.

Fakty:
    Napędzany wyłącznie elektrycznie samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 16 t, przeznaczony dla transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań na obszarach miejskich.

    Układ napędowy: Silnik elektryczny o mocy maksymalnej 185 kW, maks. moc ciągła 13 kW, dwubiegowa skrzynia biegów, wał napędowy, tylna oś napędowa. Maks. moment obrotowy silnika elektrycznego: 425 Nm. Maks. moment obrotowy na wyjściu z przekładni głównej: 16 kNm.

    Źródło energii: od 2 do 6 akumulatorów litowo-jonowych, wydajność od 100-300 kWh.

    Zasięg użyteczny: do 300 km.

    Ładowanie akumulatorów: prądem przemiennym (AC) z sieci elektroenergetycznej (22 kW) lub prądem stałym (DC) za pośrednictwem urządzenia CCS/Combo2, do 150 kW.

    Czas ładowania akumulatorów: od zera do maksimum: ładowanie szybkie, 1-2 godziny (ładowanie prądem stałym), ładowanie nocne do 10 godzin (ładowanie prądem przemiennym) - dla akumulatorów o wydajności 300 kWh.

    Pierwsze dwa egzemplarze Volvo FL Electric będą użytkowane przez firmę komunalną Renova oraz firmę transportową TGM.

    W ramach projektu Off Peak City Distribution zbadano skutki nocnej dystrybucji towarów w Sztokholmie. Dzięki realizacji transportu poza godzinami szczytu komunikacyjnego, pojazdy ciężarowe potrzebowały na wykonanie zadania jedną trzecią czasu, w porównaniu z czasem wymaganym w ciągu dnia.

źródło: Volvo Trucks


Tagi:
Volvo, pierwszy elektryczny samochód ciężarowy Volvo, Volvo FL Electric, pojazdy elektryczne

Zobacz podobne artykuły:

Skoda z nowym crossoverem w Genewie
kalendarz 17/01 2019

Skoda z nowym crossoverem w Genewie

Wiadomości / News

2019.01.17

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie, światową premierę będzie miał crossover Skody.
Audi S8 2020 w testach
kalendarz 16/01 2019

Audi S8 2020 w testach

Wiadomości / News

2019.01.16

Na torze Nürburgring Audi testowało najmocniejszą wersję flagowej limuzyny – S8.
Nowy Lexus IS F za trzy lata?
kalendarz 15/01 2019

Nowy Lexus IS F za trzy lata?

Wiadomości / News

2019.01.15

Lexus IS F powróci w 2022 r, dwa lata po premierze czwartej generacji modelu IS.
Najnowsze artykuły:
Citroën przed sezonem rajdowym 2019

Citroën przed sezonem rajdowym 2019

Wiadomości / Wydarzenia

2019.01.17

Wystawa Autosport International w National Exhibition Centre w Birmingham, była dla zespołu Citroën Total World Rally Team okazją do ogłoszenia planów na sezon 2019.
Skoda z nowym crossoverem w Genewie

Skoda z nowym crossoverem w Genewie

Wiadomości / News

2019.01.17

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie, światową premierę będzie miał crossover Skody.
Dakar 2019: Koniec rajdu dla Macieja Giemzy

Dakar 2019: Koniec rajdu dla Macieja Giemzy

Wiadomości / Moto sport

2019.01.16

Samochodowa załoga Orlen Team kolejny raz na podium Rajdu Dakar.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.