Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Pierwsze testy elektrycznego bolidu Porsche
kalendarz 13/03 2019

Pierwsze testy elektrycznego bolidu Porsche

News / Porsche

Kierowca fabryczny Porsche Neel Jani pokonał pierwsze kilometry za kierownicą nowego bolidu Formuły E na terenie ośrodka testowego firmy w Weissach.

To pierwszy przejazd nowo opracowanego, elektrycznego napędu Porsche. Zebrane informacje – podczas intensywnych testów w ciągu najbliższych kilku miesięcy – pomogą inżynierom wyścigowym przygotować bolid do pierwszego wyścigu Formuły E.

Po pierwszych próbach powiedzieli:

Fritz Enzinger (wiceprezes Porsche Motorsport): „Nowo zaprojektowany układ napędowy Porsche dla Formuły E chrzest bojowy ma już za sobą. To ważny dzień dla każdego, kto jest zaangażowany w ten projekt. Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy w ostatnich miesiącach wkładali swoje serce i duszę w budowę zespołu napędowego oraz bolidu i sprawili, że pierwszy test mógł zakończyć się powodzeniem. Nadal mamy dużo do zrobienia na drodze do wejścia naszej fabrycznej ekipy do Formuły E – ale pierwszy, ważny krok został podjęty. Teraz będziemy w pełni koncentrować się na kontynuacji prac nad zapoznawaniem się ze szczególnymi wyzwaniami Formuły E”.

Neel Jani (kierowca fabryczny Porsche): „Jestem bardzo dumny, że to ja zasiadłem za kierownicą bolidu Formuły E w trakcie jego pierwszego pojazdu. To nie tylko wielki zaszczyt, ale i ekscytujące wyzwanie. Wchodzimy na nowe terytorium. Czułem się fantastycznie. I wszyscy w zespole czują to samo: ten projekt naprawdę nabiera rozpędu. W trakcie wdrożenia unikaliśmy maksymalnych obciążeń, jednak pierwsze wrażenie – zarówno co do zespołu napędowego, jak i samochodu – było bardzo dobre. Nie mogę się doczekać kolejnych testów”.

Amiel Lindesay (menedżer zespołu): „Wiemy, że w Formule E czekają na nas bardzo wymagający rywale, którzy w pewnym stopniu mają więcej doświadczenia niż my. To sprawia, że wdrożenie – nasz kolejny krok na drodze rozwoju – nabiera jeszcze większego znaczenia. Z każdym kolejnym testem będziemy zdobywać nowe informacje i optymalizować osiągi samochodu”.

Malte Huneke (kierownik techniczny projektu): „Rozwój bolidu Formuły E, w pełni zoptymalizowanego w zakresie efektywności i lekkiej konstrukcji, stanowi dla zespołu naszych inżynierów ogromne wyzwanie. Gdy po raz pierwszy zobaczyliśmy bolid w akcji, dostaliśmy gęsiej skórki. Wymagania dotyczące efektywności i masy układu napędowego w Formule E bardzo różnią się od rozwoju projektów produkcyjnych. Teraz krok po kroku będziemy zbliżać się do wartości granicznych – co jest kluczowe pod kątem rywalizacji w Formule E”./oprac. ns/

źródło: Porsche


Tagi:
Porsche, elektryczny bolid Porsche Formuły E, Neel Jani

Zobacz podobne artykuły:

 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Smart Concept #5 - zapowiedź
kalendarz 20/04 2024

Smart Concept #5 - zapowiedź

Wiadomości / News

2024.04.20

Elektryczny crossover zadebiutuje w wersji produkcyjnej w drugiej połowie 2024 r.
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
kalendarz 19/04 2024

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.