Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Pierwsze testy elektrycznego bolidu Porsche
kalendarz 13/03 2019

Pierwsze testy elektrycznego bolidu Porsche

News / Porsche

Kierowca fabryczny Porsche Neel Jani pokonał pierwsze kilometry za kierownicą nowego bolidu Formuły E na terenie ośrodka testowego firmy w Weissach.

To pierwszy przejazd nowo opracowanego, elektrycznego napędu Porsche. Zebrane informacje – podczas intensywnych testów w ciągu najbliższych kilku miesięcy – pomogą inżynierom wyścigowym przygotować bolid do pierwszego wyścigu Formuły E.

Po pierwszych próbach powiedzieli:

Fritz Enzinger (wiceprezes Porsche Motorsport): „Nowo zaprojektowany układ napędowy Porsche dla Formuły E chrzest bojowy ma już za sobą. To ważny dzień dla każdego, kto jest zaangażowany w ten projekt. Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy w ostatnich miesiącach wkładali swoje serce i duszę w budowę zespołu napędowego oraz bolidu i sprawili, że pierwszy test mógł zakończyć się powodzeniem. Nadal mamy dużo do zrobienia na drodze do wejścia naszej fabrycznej ekipy do Formuły E – ale pierwszy, ważny krok został podjęty. Teraz będziemy w pełni koncentrować się na kontynuacji prac nad zapoznawaniem się ze szczególnymi wyzwaniami Formuły E”.

Neel Jani (kierowca fabryczny Porsche): „Jestem bardzo dumny, że to ja zasiadłem za kierownicą bolidu Formuły E w trakcie jego pierwszego pojazdu. To nie tylko wielki zaszczyt, ale i ekscytujące wyzwanie. Wchodzimy na nowe terytorium. Czułem się fantastycznie. I wszyscy w zespole czują to samo: ten projekt naprawdę nabiera rozpędu. W trakcie wdrożenia unikaliśmy maksymalnych obciążeń, jednak pierwsze wrażenie – zarówno co do zespołu napędowego, jak i samochodu – było bardzo dobre. Nie mogę się doczekać kolejnych testów”.

Amiel Lindesay (menedżer zespołu): „Wiemy, że w Formule E czekają na nas bardzo wymagający rywale, którzy w pewnym stopniu mają więcej doświadczenia niż my. To sprawia, że wdrożenie – nasz kolejny krok na drodze rozwoju – nabiera jeszcze większego znaczenia. Z każdym kolejnym testem będziemy zdobywać nowe informacje i optymalizować osiągi samochodu”.

Malte Huneke (kierownik techniczny projektu): „Rozwój bolidu Formuły E, w pełni zoptymalizowanego w zakresie efektywności i lekkiej konstrukcji, stanowi dla zespołu naszych inżynierów ogromne wyzwanie. Gdy po raz pierwszy zobaczyliśmy bolid w akcji, dostaliśmy gęsiej skórki. Wymagania dotyczące efektywności i masy układu napędowego w Formule E bardzo różnią się od rozwoju projektów produkcyjnych. Teraz krok po kroku będziemy zbliżać się do wartości granicznych – co jest kluczowe pod kątem rywalizacji w Formule E”./oprac. ns/

źródło: Porsche


Tagi:
Porsche, elektryczny bolid Porsche Formuły E, Neel Jani

Zobacz podobne artykuły:

Plebiscyt Fleet Derby 2019
kalendarz 24/05 2019

Plebiscyt Fleet Derby 2019

Wiadomości / News

2019.05.24

To już 8 edycja Fleet Derby, ogólnopolskiego plebiscytu produktów i usług niezbędnych do zarządzania autem firmowym.
500 000 egzemplarzy Fiata 500X
kalendarz 24/05 2019

500 000 egzemplarzy Fiata 500X

Wiadomości / News

2019.05.24

W fabryce w Melfi został wyprodukowany Fiat 500X numer 500 000.
VW Grand California z fabryki w Polsce
kalendarz 23/05 2019

VW Grand California z fabryki w Polsce

Wiadomości / News

2019.05.23

Volkswagen Poznań we Wrześni rozpoczął seryjną produkcję modelu VW Grand California.
Najnowsze artykuły:
Drugie spotkanie Abarth Rally Cup – Łotewski Rajd Lipawy

Drugie spotkanie Abarth Rally Cup – Łotewski Rajd Lipawy

Wiadomości / Moto sport

2019.05.25

Rajd Lipawy odbywać się będzie w dniach 24-26 maja, na liczącej 859 km trasie z 13 bardzo szybkimi odcinkami specjalnymi.
500 000 egzemplarzy Fiata 500X

500 000 egzemplarzy Fiata 500X

Wiadomości / News

2019.05.24

W fabryce w Melfi został wyprodukowany Fiat 500X numer 500 000.
W 2020 r. powinno być w Polsce ponad 120 tys. ładowarek do aut elektrycznych

W 2020 r. powinno być w Polsce ponad 120 tys. ładowarek do aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2019.05.24

Taka liczba zaspokoiłaby potrzeby kierowców.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.