Pierwsze testy elektrycznego bolidu Porsche
Kierowca fabryczny Porsche Neel Jani pokonał pierwsze kilometry za kierownicą nowego bolidu Formuły E na terenie ośrodka testowego firmy w Weissach.
To pierwszy przejazd nowo opracowanego, elektrycznego napędu Porsche. Zebrane informacje – podczas intensywnych testów w ciągu najbliższych kilku miesięcy – pomogą inżynierom wyścigowym przygotować bolid do pierwszego wyścigu Formuły E.
Po pierwszych próbach powiedzieli:
Fritz Enzinger (wiceprezes Porsche Motorsport): „Nowo zaprojektowany układ napędowy Porsche dla Formuły E chrzest bojowy ma już za sobą. To ważny dzień dla każdego, kto jest zaangażowany w ten projekt. Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy w ostatnich miesiącach wkładali swoje serce i duszę w budowę zespołu napędowego oraz bolidu i sprawili, że pierwszy test mógł zakończyć się powodzeniem. Nadal mamy dużo do zrobienia na drodze do wejścia naszej fabrycznej ekipy do Formuły E – ale pierwszy, ważny krok został podjęty. Teraz będziemy w pełni koncentrować się na kontynuacji prac nad zapoznawaniem się ze szczególnymi wyzwaniami Formuły E”.
Neel Jani (kierowca fabryczny Porsche): „Jestem bardzo dumny, że to ja zasiadłem za kierownicą bolidu Formuły E w trakcie jego pierwszego pojazdu. To nie tylko wielki zaszczyt, ale i ekscytujące wyzwanie. Wchodzimy na nowe terytorium. Czułem się fantastycznie. I wszyscy w zespole czują to samo: ten projekt naprawdę nabiera rozpędu. W trakcie wdrożenia unikaliśmy maksymalnych obciążeń, jednak pierwsze wrażenie – zarówno co do zespołu napędowego, jak i samochodu – było bardzo dobre. Nie mogę się doczekać kolejnych testów”.
Amiel Lindesay (menedżer zespołu): „Wiemy, że w Formule E czekają na nas bardzo wymagający rywale, którzy w pewnym stopniu mają więcej doświadczenia niż my. To sprawia, że wdrożenie – nasz kolejny krok na drodze rozwoju – nabiera jeszcze większego znaczenia. Z każdym kolejnym testem będziemy zdobywać nowe informacje i optymalizować osiągi samochodu”.
Malte Huneke (kierownik techniczny projektu): „Rozwój bolidu Formuły E, w pełni zoptymalizowanego w zakresie efektywności i lekkiej konstrukcji, stanowi dla zespołu naszych inżynierów ogromne wyzwanie. Gdy po raz pierwszy zobaczyliśmy bolid w akcji, dostaliśmy gęsiej skórki. Wymagania dotyczące efektywności i masy układu napędowego w Formule E bardzo różnią się od rozwoju projektów produkcyjnych. Teraz krok po kroku będziemy zbliżać się do wartości granicznych – co jest kluczowe pod kątem rywalizacji w Formule E”./oprac. ns/
źródło: Porsche
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21