Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Niemieccy producenci testowali spaliny na… ludziach i małpach
kalendarz 01/02 2018

Niemieccy producenci testowali spaliny na… ludziach i małpach

Gorące tematy

Testy prowadziły czołowe niemieckie koncerny.

Jak wynika z informacji, do których dotarła brytyjska telewizja BBC, te szokujące badania prowadzono pod szyldem Europejskiej Grupy Badawczej do Spraw Środowiska i Zdrowia w Transporcie. Organizacja EUGT została utworzona przez firmy: BMW, Daimler i Volkswagen.

Testy polegały na wdychaniu spalin z silników wysokoprężnych przez małpy i ludzi. Według „New York Times” EUGT powołano w celu podważenia decyzji Światowej Organizacji Zdrowia, według której spaliny pochodzące z silników diesla są rakotwórcze. W 2014 r. EUGT przeprowadziła testy na 10 małpach, które umieszczone w specjalnej hermetycznej komorze, miały wdychać spaliny z samochodów. Badania miały być przeprowadzone w Albuquerque w amerykańskim stanie Nowy Meksyk.

Ponadto w niemieckim Aachen przez kilka miesięcy prowadzono podobne testy z udziałem 9 mężczyzn i 6 kobiet. Wyniki tych badań zostały opublikowane w 2016 r. Na razie przynajmniej nie są znane dokładnie ich wyniki, ale w 2016 r. niemieckie koncerny samochodowe przekonywały o bezpiecznych wartościach emisji szkodliwych związków znajdujących się w spalinach silników diesla, co miało być efektem zastosowania najnowszych rozwiązań w tym zakresie. Te „rewelacje” zbiegły się jednak z aferą dieselgate Volkswagena. Przypomnijmy, że w 2015 r. na jaw wyszła głośna sprawa VW dotycząca instalowania przez ten koncern w swoich autach oprogramowania zaniżającego pomiar emisji spalin.

EUGT zostało rozwiązane w ubiegłym roku. Szokujące działania organizacji potępił zarówno niemiecki rząd, jak i same koncerny – Daimler (Mercedes) i VW. Przedstawiciele tych firm oświadczyli, że są zszokowani tego rodzaju eksperymentami i potępiają je z całą stanowczością. Koncern VW przeprosił za przerażające praktyki EUGT.

Afera może z pewnością wpłynąć na wizerunek koncernów, jak i zainteresowanie autami z silnikami wysokoprężnymi, które i tak z roku na rok maleje./oprac.ns/


Tagi:
BMW, Daimler, Volkswagen, niemieckie koncerny samochodowe, afera dieselgate, Europejska Grupa Badawcza do Spraw Środowiska i Zdrowia w Transporcie, emisja spalin z silników wysokoprężnych, niedozwolone praktyki producentów samochodów

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
kalendarz 08/04 2024

W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.08

Przez to wzrosły także średnie ceny.
Najnowsze artykuły:
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Warsztat / Eksploatacja

2024.04.25

Pożar luksusowego samochodu elektrycznego Lucid Air w Warszawie zwrócił uwagę na profesjonalne i nietuzinkowe działania strażaków.