Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Najpopularniejsze używane auta z LPG
kalendarz 26/11 2014

Najpopularniejsze używane auta z LPG

Wielu kierowców – szukając oszczędności w wydatkach na paliwo – decyduje się na zamontowanie w samochodzie instalacji LPG. A najczęściej sprzedawane auta na gaz to Opel Vectra, Opel Astra oraz Daewoo Lanos.

Biorąc pod uwagę wszystkie samochody z instalacją LPG oferowane w serwisie otoMoto, nieco ponad 45 proc. z nich ma za sobą niemiecką przeszłość. Niewiele mniej, bo 39,87 proc. pochodzi z polskiego salonu. Instalację gazową zakładamy również w pojazdach pochodzących z USA (4,27 proc.) i Holandii (3,18 proc.). Najczęściej montuje się ją w silnikach o poj. 1.6 (20,34 proc.), 2.0 (16,47 proc.) oraz 1.8 litra (14,84 proc.).

Najpopularniejszą ceną jest 3 000 zł (11,12 proc.), 4 000 (10,76 proc.) oraz 5 000 zł (7,26 proc.). Zazwyczaj samochody z LPG mają nadwozie hatchback (35,2 proc.) i sedan (27,05 proc.). Na wersję kombi przypada natomiast 16,25 proc. ogółu.

Najczęściej oferowanym na sprzedaż samochodem z instalacją gazową jest Opel Vectra B (2,65 proc. ofert). Najwięcej egzemplarzy pochodzi z 1996 r. Średnio trzeba za nie zapłacić około 4 000 zł. Koszt tego modelu bez instalacji jest o 1 000 zł niższy. Chociaż nietrudno jest o silnik 1.8, to zazwyczaj oferowane są przez sprzedających jednostki o poj. 1.6. Tyle samo, ile za Vectrę bez LPG trzeba zapłacić za Astry F (2,62 proc.), wśród których najłatwiej o silnik 1.4. Najwięcej egzemplarzy pochodzi z 1999 r.

Ten sam rocznik cieszy się szczególną popularnością jeśli chodzi o Daewoo Lanosa (2,42 proc.), a o instalację gazową najłatwiej w egzemplarzach z silnikiem o poj. 1.5. Trzeba za nie zapłacić średnio 3 000 zł. Tyle samo kosztuje przeciętny VW Golf III z rocznika 1994 (2,17 proc.). Jego najpopularniejszym silnikiem jest jednostka o poj. 1.8.

W zestawieniu pojawia się jeszcze jeden Opel. Jest to Astra II, którą oferuje 1,93 proc. sprzedawców samochodów z LPG. Kosztują one średnio 7 000 zł. Najwięcej z nich posiada silniki 1.6 i jest z roku 1999. Za model bez LPG trzeba zapłacić średnio 1 000 zł mniej.

Znacznie tańszą alternatywą będzie zakup Fiata Seicento (1,56 proc.). Kosztują one przeciętnie 3 000 zł. Co ciekawe, najłatwiej o jego zakup egzemplarza z silnikiem 1.1 litra. Większość modeli podobnie jak w przypadku Astry pochodzi z 1999 r.

Niemal tyle samo ofert dotyczy Audi A4 w wersji B5 (1,39 proc.). Najczęściej są one jednak starsze od Seicento o 4 lata. Kosztują również dwa razy drożej. Różnicę z pewnością zrekompensuje silnik, ponieważ najłatwiej o zakup modelu z jednostką 1.8. To samo dotyczy napędu VW Passata B5 (1,34 proc.), jednak sprzedawcy oferują najczęściej egzemplarze z rocznika 1998. Co za tym idzie, kosztuje on więcej o średnio 2 000 zł.

Tę samą pojemność silnika najłatwiej spotkać w Renault Lagunie I, za którą trzeba zapłacić przeciętnie 3 000 zł. Łącznie ten model stanowi 1,21 proc. wśród wszystkich ogłoszeń sprzedaży samochodów z instalacją LPG. Najwięcej egzemplarzy pochodzi z 1997 r. 

Ranking Top-10 zamyka Skoda Fabia I (1,16 proc.). Najczęściej oferowanym silnikiem jest jednostka o poj. 1.4. Są to jednak najmłodsze samochody z zestawienia, ponieważ zazwyczaj pochodzą one z 2001 r. Trzeba za nie jednak zapłacić średnio 7 000 zł.

Najczęściej poszukiwaną przez Polaków marką z instalacją LPG jest Opel, którego wybiera  13,53 proc. użytkowników serwisu ogłoszeniowego otoMoto. Niewiele mniej, bo 10,11 proc. osiągnął VW. Ostatnie miejsce na podium przypada Audi (8,7 proc.).

Sporą popularnością cieszą się również Fiaty (6,65 proc.), którym depczą po piętach BMW (6,47 proc.) i Renault (6,09 proc.). Nieco mniej jest Fordów (5,65 proc.). Skoda osiągnęła wynik 4,22 proc., a Mercedes – 3,32 proc.. Zestawienie Top-10 zamyka Honda z wynikiem 3,3 proc..

Wśród najpopularniejszych modeli prym wiedzie Opel Astra (5,81 proc.). 4,14 proc. użytkowników poszukuje VW Golfa z LPG, a 3,7 proc. – Opla Vectrę. W czołówce znajduje się jeszcze jeden VW - Passat. Brązowy medalista nagrody o tytuł Internetowego Samochodu Roku 2013 w tym zestawieniu uplasował się na czwartej pozycji z wynikiem 3,46 proc. Zaraz za nim znalazły się dwaj reprezentanci spod znaku Audi: A4 (3,31 proc.) oraz A6 (2,5 proc.).

Tylko 2,14 proc. użytkowników omawianego zestawienia chciałoby kupić zeszłorocznego lidera sprzedaży nowych samochodów, czyli Octavię. Jeszcze mniej wybiera Forda Mondeo (1,95 proc.), Opla Corsę (1,94 proc.) czy Renault Scenica (1,76 proc.).

"Polacy niezmiennie najchętniej kupiliby samochód pochodzący z krajowego salonu (90,5 proc.). Tylko 5,5 proc. zaznacza w wyszukiwarce jako kraj pochodzenia Niemcy. 23 proc. użytkowników poszukuje hatchbacków z instalacją LPG. Tylko procent mniej wybiera kombi, a 21,5 proc. sedany” – mówi Marcin Szturma, dyrektor działu handlowego otoMoto.pl. „Dla 16 proc. maksymalny budżet to 10 000 zł. Zaledwie procent mniej może sobie pozwolić już tylko na samochód za 5 000 zł, a 9,5 proc. - 15 000 zł. Dla 1/5 użytkowników poszukiwany pojazd nie powinien być starszy niż z rocznika 2000. Dla 7,5 proc. jest to rok 2004. Tyle samo wskazało na 2002 rok".