Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes Klasa G – Więcej mocy
kalendarz 08/05 2015

Mercedes Klasa G – Więcej mocy

Wiadomości / Prezentacje / Mercedes / nowe auta

To jeden z nielicznych samochodów, który nie zmienia się od ponad 35 lat, choć był już wielokrotnie modernizowany. 

Jak widać wierni fani marki w przypadku tego modelu nie oczekują radykalnych zmian. Kanciasta  sylwetka nadal wygląda praktycznie tak samo. Jak gdyby czas stanął w miejscu. Producent wciąż wprowadza zmiany, oferując tym razem o 16 proc. wyższą moc i niższe zużycie paliwa. Ponadto w gamie modelu zadebiutuje wersja G 500 z nowym silnikiem 4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która niedawno został zaprezentowany w prototypowym modelu G 500 4x4². Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Modyfikacjom poddano układ jezdny i ustawienia układu ESP. Nabywcy docenią także stabilność prowadzenia, bezpieczeństwo i komfort jazdy.

8-cylindrowy silnik wywodzi się z nowej generacji V-ósemek Mercedes-AMG, stosowanych już w modelach GT oraz C 63. Specjalnie dla Klasy G został zmodyfikowany – w wersji G 500 dysponuje mocą 422 KM oraz 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik wspomagany jest dwiema  turbosprężarkami, które zamontowano nietypowo, bo między głowicami. Taka konfiguracja pozwala zachować kompaktowe wymiary jednostki, a jednocześnie uzyskać optymalną reakcję na zmianę obciążenia i ograniczyć zużycie paliwa. Jednostkę napędową wyposażono w efektywny, strumieniowy wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Do jego niskiej masy przyczynia się zastosowanie aluminiowej skrzyni korbowej. Wnętrza cylindrów wykonano w  technologii Nanoslide - dwukrotnie twardszej od tradycyjnych gładzi żeliwnych.

Zmianom poddano również silniki pozostałych wersji, które teraz będą się wyróżniały wyższą siłą napędową i niższym zużyciem paliwa. W przypadku modelu G 350 d  moc wynosi obecnie 245 KM i 600 Nm (wcześniej, odpowiednio 211 KM oraz 540 Nm), wersja AMG G 63 dysponuje mocą 571 KM, czyli o 27 KM wyższą niż dotychczas  oraz maksymalnym momentem obrotowym o wartości 760 Nm. W topowej odmianie, 12-cylindrowy silnik AMG G 65 zapewnia 630 KM  (dotychczas 612 KM i 1000 Nm). Wersje G 350 d, G 500 i AMG G 63 standardowo wyposażone są w funkcję ECO start/stop. Model AMG G 65 na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje tylko 5,3 sek.

Klasa G to król off-roadu. Samochód posiada tradycyjną konstrukcję z ramą drabinkową. Jazdę w prawdziwym terenie zapewnia stały napęd 4x4, reduktor i trzy blokady dyferencjałów, włączane lub wyłączane na postoju lub podczas jazdy. Oprócz zastosowania zmodyfikowanych amortyzatorów, zmiany ustawień systemu ESP a także  ABS i ASR, w modelu G 500 dostępne jest opcjonalnie nowe zawieszenie o zmiennym stopniu tłumienia z dwoma trybami pracy: Comfort i Sport. W programie Sport zmniejsza typowe dla aut terenowych przechyły w zakrętach i łączy znacznie większą zwinność na asfalcie z własnościami off-roadowymi.

Delikatnym retuszom poddano także wygląd auta. Modele G 350 d i G 500 otrzymały  przeprojektowane zderzaki oraz lakierowane nadkola AMG, które dołączyły do wyposażenia seryjnego. W wersji G 350 d standardem są teraz 18-calowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami. Kierowca po zajęciu miejsca we wnętrzu ma przed sobą umieszczone w tubach wskaźniki z nowymi oznaczeniami. Centralnie zaś znajduje się wielofunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 11,4 cm.

Nabywcy odmian Mercedes-AMG, mogą w większym stopniu spersonalizować wygląd auta dzięki m in. zarezerwowanym pakietom Colour z odcieniami karoserii: solar beam, tomato red, alien green, sunset beam oraz galactic beam. Ponadto dodano takie elementy jak lusterka boczne, zderzaki, poszerzenia nadkoli, obudowy koła zapasowego czy dach lakierowany na czerń obsidian black. We wnętrzu do koloru nadwozia nawiązują ozdobne przeszycia tapicerki.

Przygotowano również specjalny model - AMG Edition 463 (dostępny dla wariantów AMG G 63 i AMG G 65). W tej wersji wystrój wnętrza obejmuje dwukolorową deskę rozdzielczą, fotele obszyte dwukolorową tapicerką skórzaną designo z diamentowymi przeszyciami z kontrastującą nicią i podparciem bocznym pokrytym skórą imitującą włókno węglowe, okładziny z włókien węglowych oraz klamki drzwi obite skórą nappa. Na zewnątrz natomiast widoczna jest osłona ze stali nierdzewnej, pasy AMG po bokach, czarna aluminiowa listwa ochronna oraz kute 21-calowe obręcze.

Zamówienia na zmodernizowaną Klasę G będą przyjmowane w salonach od połowy roku.

Norbert Szwarc
Foto: Mercedes
 

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.