Mercedes E63 AMG S Vath – Coś więcej niż kombi
Klasa E w wersji kombi jest najpojemniejszym tego typu autem na rynku. Jednak może mieć więcej zalet.
Firma tuningowa Vath postanowiła dokonać stosownych „poprawek” wersji AMG, a więc już po fabrycznym tuningu. W efekcie samochód dysponuje mocą aż 750 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. Ten specjalny pakiet Power Boost kosztuje 24 740 euro.
Model E63 AMG S ma 585 KM i 800 Nm, pochodzące z silnika twin-turbo V8 o poj. 5.5. Samochód w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 sek. a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Wydaje się, że takie osiągi powinny zadowolić każdego.
Jednak dla bardziej wymagających, niemiecki tuner oferuje zestaw podnoszący moc do 750 KM i maksymalny moment obrotowy do 1000 Nm. Dzięki tym modyfikacjom prędkość maksymalna wzrasta do 350 km/h. Vath zmienił turbosprężarkę i zmodyfikował elektroniczny system sterowania silnikiem. Za dodatkowe 1166 euro firma oferuje inne spreżyny, obniżające nadwozie o 20-40 mm wraz z wyścigowymi klockami hamulcowymi. Ponadto trzyczęściowe kute koła z ogumieniem w rozmiarze 265/30 ZR20 z przodu i 305/25 ZR20 z tyłu, ponadto dodatkowy przedni spoiler z włókna węglowego za dodatkowe 1416 euro.
Vath przygotował także tylny dyfuzor (238 euro), elementy dekoracyjne wnętrza (3927 euro), sportową kierownicę (1297 euro), czy prędkościomierz wyskalowany do 360 km/h (1535 euro)./oprac. ns/
Foto: Vath
Zobacz podobne artykuły:
Papież Franciszek ma nowe "Papamobile"
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.08
Najtańszy Rolls-Royce
Moto fanatyk
2024.12.05
Mercedes W124 – Wszechstronny klasyk
Wiadomości / Ciekawostki
2024.12.02
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11