Kupujesz używane BMW?
Uważaj, bo większość z nich jest po wypadku!
Wśród wszystkich dostępnych na polskim rynku wtórnym aut używanych, BMW mają najczęściej na swoim koncie jakiś wypadek lub stłuczkę. Tak przynajmniej wynika z najnowszych statystyk opracowanych przez carVertrical. W innych krajach sytuacja wygląda bardzo podobnie – BMW jest najczęściej rozbijanym samochodem na świecie. Na drugim końcu niechlubnego rankingu znajduje się marka Fiat. Samochody włoskiego producenta uczestniczą w zdarzeniach drogowych najrzadziej.
Dokładne statystyki prezentują się następująco. Aż 82,1 proc. wszystkich BMW sprawdzonych przez carVertical w Polsce miało na swoim koncie jakąś szkodę. Kolejne miejsca zajmują Mini (81,7 proc.), Dodge (80 proc.), Jaguar (78,9 proc.) i Porsche (78,7 proc.). Procentowe różnice są niewielkie, a zatem kupujący powinni zachować szczególną ostrożność przy zakupie każdego z tych samochodów.
Jeśli weźmiemy pod uwagę kosztorysy wykonanych napraw okazuje się, że pierwsze trzy miejsca zajmują Jaguar, Porsche i Mercedes.
BMW jest bardzo pożądaną marką samochodów, ale pomimo tego, że jest producentem pojazdów z wyższej półki, starsze i bardziej przystępne cenowo modele są często kupowane przez młodych i niedoświadczonych kierowców. Według firm ubezpieczeniowych, kierowcy BMW są bardziej skłonni do podejmowania ryzyka podczas jazdy. Nic więc dziwnego, że BMW znajduje się na szczycie listy marek samochodów z wypadkową przeszłością.- powiedział Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef działu komunikacji w carVertical.
Jakie ryzyko wiąże się z zakupem auta odbudowanego po wypadku?
Samochody, które w przeszłości uległy uszkodzeniom, mogą być bardziej podatne na sporadyczne awarie i wymagać kolejnych napraw. Ponieważ nie zawsze wiadomo jak wykonano daną naprawę, należy się liczyć z tym, że odbudowany samochód może okazać się mniej bezpieczny niż auto bezwypadkowe. Właśnie dlatego poznanie historii pojazdu jest takie ważne. Najczęściej możemy się z niej dowiedzieć nie tylko czy samochód miał w przeszłości jakiś wypadek, ale również, gdzie i jak został naprawiony. Dokumentacja napraw w markowym serwisie może być ważnym argumentem przemawiającym na korzyść auta, który chcemy kupić. Pozyskanie raportów leży nie tylko w interesie kupujących, ale również uczciwych sprzedających. Samochód z przejrzystą historią jest sprzedać znacznie łatwiej i można uzyskać za niego lepszą cenę.
Częstotliwość szkód też jest problemem
Należy wziąć pod uwagę, że niektóre samochody są w swojej historii rozbijane wielokrotnie. Statystycznie największe ryzyko występowania tego zjawiska mamy w przypadku Jaguara. Na każdy używany egzemplarz oferowany w Polsce przypadają statystycznie 2,28 szkody. Następne w kolejności jest BMW (2,27), trzeci Lexus (2,24), czwarte Porsche (2,13) i Audi (2,03).
Statystycznie samochody ulegają wypadkom raz na 5 lat. Może to być również związane z przebiegiem. Niestety, każde uszkodzenie obniża jakość samochodu, zwiększa jego awaryjność i obniża poziom bezpieczeństwa jazdy. Takie samochody stają się po prostu kłopotliwe dla użytkowników. Ciekawostka: carVertical odkrył, że tegoroczny rekordzista w raportach ma na swoim koncie aż … 32 szkody! Pechowym modelem jest Volkswagen Passat. – dodaje Matas Buzelis.
Jaguar, Porsche i Mercedes biją pod względem kosztów likwidacji szkód
Jak można się łatwo domyślić, pojazdy luksusowe mają statystycznie wyższe koszty likwidacji szkód niż modele popularne. Nawet niewielka naprawa może kosztować dziesiątki tysięcy złotych. Statystycznie w przypadku Jaguara jest to 28 893 zł, Porsche - 26 596 zł i Mercedesa - 23 560 zł. W zależności od marki pojazdu, naprawa tego samego uszkodzenia może kosztować inaczej.
Statystycznie – te auta mają najmniej wypadków na koncie
Najmniejsze ryzyko zakupu auta powypadkowego wiąże się w Polsce z marką Fiat. Z raportów carVertical wynika, że Fiatów ze szkodą zarejestrowaną na koncie jest 52,8 proc. Tylko nieznacznie gorzej wypadają Renault (53,4 proc.), Dacia (53,41 proc.), Opel (54,7 proc.) i Citroen (55,3 proc.).
Wydaje się bardzo prawdopodobne, że modelami popularnymi i ekonomicznymi jeździ się po prostu wolniej i z tego powodu rzadziej ulegają one wypadkom.
źródło: carVertical
Zobacz podobne artykuły:
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11
Bezpieczna jazda w jesienną słotę zaczyna się od odpowiednich opon
Warsztat / Porady
2024.11.14
Ryzyko cofania licznika wzrasta wraz z przebiegiem
Używane
2024.11.14
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieNowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11