Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Ioniq – elektryczna submarka Hyundaia
kalendarz 12/08 2020

Ioniq – elektryczna submarka Hyundaia

News / Hyundai

W ciągu najbliższych czterech lat Hyundai wprowadzi trzy innowacyjne, elektryczne modele Ioniq.

Dotychczas nazwa Ioniq dotyczyła modelu Hyundaia (debiut w 2016 r.) w wersji hybrydowej i elektrycznej. Teraz – jak zapowiada producent – marka otwiera nowy rozdział w erze zelektryfikowanej mobilności. Pod marką Ioniq będą oferowane pojazdy elektryczne. Nazwa Ioniq łączy słowa ion czyli jon z unique czyli wyjątkowy.

„Submarka Ioniq zmieni podejście do obsługi klientów, wybierających pojazdy elektryczne. Dzięki nowym usługom łączności, będziemy oferować zelektryfikowane doświadczenie, wpisujące się w ekologiczny styl życia.” – powiedział Wonhong Cho, Wiceprezes i Dyrektor ds. Globalnego Marketingu Hyundai Motor Co.

W ramach nowej submarki zostaną wprowadzone numerycznie nazwane pojazdy, z liczbami parzystymi używanymi w przypadku sedanów i nieparzystymi w przypadku SUV-ów.

Pierwszym modelem będzie model Ioniq 5, średniej wielkości CUV, który zostanie wprowadzony na rynek na początku 2021 r. Model ten jest oparty na elektrycznym koncepcie 45, który został zaprezentowany w 2019 r. podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie, oddając hołd swemu pierwszemu samochodowi koncepcyjnemu.

W 2022 r. Hyundai wprowadzi sedana Ioniq 6, który będzie oparty na zaprezentowanym w marcu najnowszym koncepcie elektrycznym Prophecy, a następnie na początku 2024 r. model Ioniq 7, dużego SUV-a.

Modele Ioniq będą oparte o elektryczną globalną platformę modułową E-GMP, która zapewni szybkie ładowanie i duży zasięg. Dodajmy, że Hyundai ogłosił niedawno, że do 2025 r. zamierza sprzedać milion sztuk akumulatorowych pojazdów elektrycznych i zdobyć 10 procent rynku, stając się liderem globalnego rynku pojazdów elektrycznych. Jednocześnie zgodnie ze Strategią 2025, koreańska marka zamierza do 2025 r. stać się trzecim co do wielkości producentem samochodów przyjaznych dla środowiska, sprzedając 560 000 pojazdów elektrycznych, nie wliczając w to sprzedaży pojazdów elektrycznych zasilanych wodorem./ns/

źródło: Hyundai


Tagi:
Hyundai, Ioniq, submarka Hyundaia

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
kalendarz 16/04 2024

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
kalendarz 15/04 2024

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.
Nie żyje Paolo Pininfarina
kalendarz 14/04 2024

Nie żyje Paolo Pininfarina

Wiadomości / News

2024.04.14

Paolo był synem Sergio Pininfariny i wnukiem Battisty „Pinina” Fariny.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.