Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Dla kupujących samochód najważniejsze...
kalendarz 20/04 2015

Dla kupujących samochód najważniejsze...

Podejmując decyzję o wyborze auta, najczęściej wspieramy się opiniami innych, recenzjami oraz artykułami na temat konkretnych marek.

Za najcenniejsze źródło wiedzy o samochodach uznajemy jednak publikowane w sieci rezultaty testów – wynika z analiz RTB House. Jak pokazuje badanie, znaczna część rozważających zakup samochodu, jeszcze przed podjęciem decyzji o wyborze marki lub modelu, sprawdza opinie użytkowników publikowane na forach czy w serwisach społecznościowych (85 proc.), recenzje (83 proc.), a także artykuły i wyniki testów (po 76 proc.). Z pierwszych trzech źródeł informacji częściej korzystają mężczyźni, a także osoby poniżej 25. roku życia. Z kolei publikacje z wynikami testów chętniej analizują kobiety oraz internauci w wieku 35 plus.

Okazuje się jednak, że o ile relatywnie częściej przed podjęciem decyzji o wyborze auta korzystamy z informacji znalezionych na forach czy w artykułach, to kluczowe znaczenie mają dla nas wyniki testów wybranych marek i modeli. Informacje o samochodach publikowane w serwisach branżowych w tej formie wśród najważniejszych touchpointów umiejscawiają zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Wiedzę płynącą z wyników testów cenią szczególnie osoby w wieku 25-34 lata.

Analizy pokazują, że obiektywne treści na temat marek i modeli są dla potencjalnych klientów, niezależnie od ich płci czy wieku, bardzo istotnym źródłem informacji – zauważa Wojciech Głowacki, business development director RTB House w Polsce i dodaje – Wiedząc o niezwykłej sile oddziaływania tego typu treści reklamodawcy coraz częściej podejmują działania mające na celu skierowanie uwagi internautów na konkretne artykuły, recenzje czy wyniki testów. Na popularności zyskują zatem rozwiązania oparte na programmatic buying, czyli takie, które umożliwiają precyzyjny dobór komunikatów reklamowych do zainteresowań i zachowania użytkowników sieci. W efekcie odredakcyjne artykuły na temat wybranych modeli samochodów są lepiej widoczne i częściej czytane – podsumowuje Głowacki.

 źródło: RTB House