Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Co wiadomo o nowej Toyocie GT86?
kalendarz 04/04 2020

Co wiadomo o nowej Toyocie GT86?

News / Toyota

W 2019 r. Toyota potwierdziła prace nad kolejną generacją modelu GT86.

Najpierw powrót Supry, teraz hot hatch GR Yaris – ostatnimi laty w sportowym dziale Toyoty dzieje się wyjątkowo dużo. I wygląda na to, że w przyszłości będzie działo się jeszcze więcej. Teraz dociera do nas coraz więcej informacji o tym, jak kompaktowe coupé z Japonii może wyglądać w przyszłości. Zgodnie z najnowszymi pogłoskami zmiany będą dotyczyły silnika, konstrukcji, a nawet nazwy samochodu.

Toyota od kilku lat serwuje nam samochody z literami GR w nazwie. To skrót nawiązujący do Gazoo Racing, sportowego ramienia marki. Mieliśmy już limitowanego Yarisa w wersji GRMN, mamy Corollę w usportowionej odmianie GR Sport. W 2019 r. Toyota postanowiła oznaczyć skrótem GR nową, globalną markę swoich aut sportowych. Pierwszym modelem była nowa GR Supra, drugim członkiem rodziny stał się niedawno GR Yaris – hot hatch z napędem 4x4, którego jeszcze w tym roku powinniśmy zobaczyć na drogach. Wszystko wskazuje na to, że następca obecnej Toyoty GT86 będzie kolejnym reprezentantem serii, a nazwa sportowego coupé zmieni się w GR86.

Nową odsłonę GT86 czeka rzecz jasna nie tylko nowa nazwa, ale też istotne zmiany techniczne. Możemy być niemal pewni, że sportowe coupé Toyoty otrzyma solidny zastrzyk mocy, dzięki zastosowaniu większego silnika. Liczbę koni mechanicznych ma ponadto podnieść turbosprężarka. Aktualnego, dwulitrowego boksera o czterech cylindrach zastąpi najpewniej jednostka 2.4. Większa pojemność i turbodoładowanie pozwolą wykrzesać z silnika zapewne ponad 250 KM i około 375 Nm momentu obrotowego. A to w oczywisty sposób wpłynie na osiągi auta.

Jednocześnie inżynierowie pozostaną przy jednostce typu bokser. Poziome ułożenie cylindrów pomaga w obniżeniu środka ciężkości auta, więc pozytywnie wpływa na precyzję i pewność prowadzenia. A właśnie z tego słynie obecna Toyota GT86. Nowa odsłona kompaktowego coupé Toyoty będzie najpewniej dostępna z dwoma rodzajami przekładni ręczną skrzynią biegów i automatem. Biorąc pod uwagę, że GR Yaris otrzymał manualną przekładnię, można oczekiwać, że podobnie będzie w przypadku GR86.

Sportowe coupé zostanie najpewniej oparte na nowej platformie Toyoty, przystosowanej do aut tylnonapędowych i zbudowanej zgodnie z założeniami architektury TNGA. Taka konstrukcja pozwoli na utrzymanie niskiego środka ciężkości i gwarantuje wysoką sztywność nadwozia, co dodatkowo pozytywnie wpływa na wrażenia z jazdy autem. Warto dodać, że samochody zbudowane w oparciu o nową architekturę Toyoty oferują też więcej miejsca we wnętrzu. W nowym GR86 mogłaby zatem znaleźć się dodatkowa przestrzeń, przede wszystkim dla pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach. Ponadto wnętrze następcy Toyoty GT86 ma otrzymać zupełnie nowy projekt, ulepszone materiały i bogatsze wyposażenie.

Przypomnijmy, że model GT86 jest obecny na rynku od 2012 r. Chociaż tylnonapędową konstrukcja i nazwa wprost nawiązuje do innej Toyoty – słynnego modelu AE86, szybko zaczęła pisać własną historię. Dzisiaj GT86 to jedno z najlepszych aut sportowych w swojej kategorii cenowej, chwalone za świetne, bezpośrednie wrażenia z jazdy.

Nic więc dziwnego, że samochód zrobił dużą karierę w sportach motorowych. Podobnie jak kiedyś Toyota AE86, GT86 znalazło już uznanie w świecie driftingu, a po model sięgnęło wielu znanych zawodników z całego świata. Samochód możemy oglądać na torach wyścigowych, a także na odcinkach specjalnych. Toyota stworzyła to kompaktowe coupé w specyfikacjach wyścigowej i rajdowej. W tej drugiej GT86 stało się pierwszą tylnonapędową rajdówką po 2000 r, która otrzymała homologację FIA.

Jaki będzie następca GT86 możemy się dowiedzieć w połowie 2021 r./oprac. ns/

Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota GT86, GR86, Toyota Supra, GR Supra, GR Yaris, Yaris GRMN, Gazoo Racing

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.