Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 16v 175 KM Exclusive - Stylowo i oszczędnie
kalendarz 10/01 2015

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 16v 175 KM Exclusive - Stylowo i oszczędnie

Testy / Alfa Romeo

Wiecie kto projektuje najpiękniejsze auta? Oczywiście Włosi. Doskonale widać to na przykładzie Alfa Romeo Giulietty.

Auto jest następcą modelu 147 i podobnie, jak poprzednik jest przedstawicielem klasy samochodów kompaktowych premium, czyli lepiej wykonanych i z bogatszym wyposażeniem. Jest oferowane wyłącznie w nadwoziu pięciodrzwiowym. Na rynku pojawiło się w 2010 roku, z miejsca wzbudzając zachwyt. Co ciekawe, to nie jest pierwsza Giulietta. Auta o tej nazwie produkowane były już w latach  50. i 60. XX wieku, m.in. coupe Giulietta Sprint, sedan Giulietta Berlina, czy kabriolet Giulietta Spider.


W nawiązaniu do historii...
Przyglądając się dokładniej sylwetce Alfa Romeo Giulietta znajdziemy nawiązania stylistyczne do chlubnej tradycji modeli o tej nazwie. Piękna przednia cześć auta, a konkretnie wlot powietrza, reflektory, czy stylizowana maska silnika świadczą o historycznych zapożyczeniach. Alfa Romeo potrafi wyróżnić się spośród konkurencji. Czyni to chociażby za sprawą pionowej osłony przedniego zderzaka. Giulietta wygląda z nią jeszcze bardziej dynamicznie. Projektanci szkicując sylwetkę nie zapomnieli również o tylnej części nadwozia. Bardzo ciekawie wyglądają światła wykonane w technologii LED. Wieczorem, po ich włączeniu układ diod tworzy oryginalny łańcuch świetlny. Tradycyjnie już w rzucie bocznym ledwo co dostrzeżemy tylne drzwi. Zewnętrzne klamki drzwi ukryto w słupkach C. Dlatego Alfa Romeo Giulietta przypomina samochód coupe.


Ciekawie i starannie wykończone wnętrze
Stylistyczne starania dostrzec możemy również wewnątrz kabiny. Deska rozdzielcza jest szeroka, a zastosowanie wielu metalowych detali pozwoliło wygładzić optycznie jej masywność. Do jej wykonania zastosowano bardzo dobre materiały. W ciekawy sposób zaprojektowano konsolę środkową. W kokpicie umieszczono zestaw audio, wloty powietrza, czy przełączniki. Poniżej znalazło się miejsce dla panelu klimatyzacji, zaś na samym szczycie tuż przed przednią szybą znajduje się składany monitor LED. Gdybyśmy zechcieli udać się w dalszą podróż, docenimy znakomite fotele. Zapewniają bardzo wysoki komfort jazdy, do tego estetyka ich wykonania przykuwa wzrok. Znacznie gorzej będzie na tylnej kanapie, gdzie pasażerowie nie będą mieli zbyt dużej przestrzeni na nogi. W porównaniu do konkurentów Alfa Romeo przegrywa również porównanie pod kątem pojemności bagażnika. Wynosi ona 350 litrów. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy mamy do dyspozycji 1045 l.


Najmocniejszy diesel
Pod maską testowanej Alfy Romeo Giulietty znalazł się czterocylindrowy turbodiesel JTDm o pojemności 2 litrów i mocy 175 KM. Jednostkę tę skonstruowali inżynierowie Fiata i przyznać trzeba, że doskonale pasuje ona do charakteru tego auta. Jej zaletą jest niewielki apetyt na paliwo. W cyklu mieszanym wynosi on 4,4 litra. W warunkach miejskich udało się osiągnąć zużycie na poziomie 7,5 litra oleju napędowego. Silnik zapewnia dynamikę (7,8 s do 100 km/h). Wysoko ocenić należy pracę sześciostopniowej automatycznej skrzynia biegów TCT z dwoma sprzęgłami. Bez chwili zawahania wykonuje polecenia kierowcy. Oczywiście, gdybyśmy mieli kaprys, możemy pobawić się sekwencyjną zmianą biegów. Dla kierowców o sportowym zacięciu, polecam  skorzystać ze sportowego trybu pracy przekładni. Wówczas co prawda obroty silnika są nieco wyższe, natomiast automatyczna zmiana przełożeń szybsza. Czy jest to zatem jednostka pozbawiona wad? Jedynym minusem, jaki dostrzegłem to zbyt duży hałas, gdy jest ona jeszcze nie rozgrzana.


Układ jezdny Giulietty posiada sportową charakterystykę. Dlatego docenimy ją podczas jazdy na zakrętach. Zawieszenie zostało utwardzone. Niestety obniża to trochę komfort jazdy, zaś  18-calowe felgi aluminiowe jest bardzo łatwo uszkodzić. Dodatkowo opony o rozmiarze 225/40 sprawiają, że podczas pokonywania kolein mocniej trzeba trzymać kierownicę. Dobra trakcja jest także zasługą działania systemu TCT. Czuwa on nad przekładnią współpracując z układem kierowniczym i hamulcowym, a także z ABS-em. Gorszym doświadczeniem jest pokonywanie kolein, np. podczas wyprzedzania innych pojazdów. 18-calowe koła z oponami o rozmiarze 225/40 sprawiają, że w takich sytuacjach trzeba mocno trzymać kierownicę.
 

Alfa Romeo kusi nie tylko parametrami jezdnymi czy efektownym wyglądem, lecz również wyposażeniem. Już w podstawowej wersji Progression oferuje sześć poduszek powietrznych, ABS, system kontroli trakcji VDC, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, dwustrefową automatyczną klimatyzację, reflektory przeciwmgielne, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3, przyciski do sterowania radiem w kierownicy, czy tempomat. Nasza, najbogatsza zresztą wersja (Exclusive) oferowała dodatkowo wyświetlacz wielofunkcyjny komputera podróżnego, aluminiowe felgi, panel deski rozdzielczej malowany na kolor szary, kierownicę i dźwignię skrzyni biegów obszyte skórą. Ale to nie koniec. Producent doposażył je dodatkowo w elementy podnoszące komfort jazdy, spośród których wymienić należałoby skórzano-materiałową tapicerkę Microfibra, sportową kierownicę obszytą skórą "Pieno Fiore" z czerwoną nicią, większe zaciski hamulców lakierowane na czerwono, czujniki parkowania, reflektory biksenonowe, nawigację GPS z wyświetlaczem, aluminiowe obręcze 18 cali, czy podgrzewane przednie fotele. Ceny Alfa Romeo Giulietty zaczynają się od 69 635 zł (odmiana 1.4 TB 16v 105 KM Progression). Za naszą wersję trzeba wydać minimum 104 253 zł.
Paweł Pusz

Zalety auta:
-stylistyka
-dynamiczny silnik
-skrzynia biegów
-bogate wyposażenie
-jakość wykonania

Wady auta:

-niewielka ilość miejsca na tylnej kanapie
-mniejszy od konkurencji bagażnik
-głośna praca zimnego silnika

Podstawowe parametry Alfy Romeo Giulietta 2.0 JTDM 16v 175 KM Exclusive:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4351/1798/1465 mm
Silnik: wysokoprężny turbodoładowany
Pojemność: 1956 ccm
Moc maksymalna: 175 KM przy 3750 obr./min.
Maksymalny moment maksymalny: 350 Nm przy 1750 obr./min.
Skrzynia biegów: 6-biegowa,automatyczna, dwusprzęgłowa
Osiągi (0-100 km/h): 7,8 s.
Prędkość maksymalna: 219 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 5,2/3,9/4,4 l/100 km
Pojemność bagażnika: 350 l
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1335 kg
Ceny: od  69 635 zł (odmiana 1.4 TB 16v 105 KM Progression)
Cena wersji prezentowanej: 104 253 zł

galeria [gallery ids="50150,50151,50152,50153,50154,50155,50156,50157,50158,50159,50160,50161,50162,50163,50164,50165,50166,50167,50168,50169,50170,50171,50172,50173,50174,50175,50176,50177,50178,50179,50180,50181,50182,50183,50184,50185,50186,50187,50188,50189"]

Zobacz podobne artykuły:

 Alfa Romeo Racing Orlen potwierdza skład na sezon 2021
kalendarz 30/10 2020

Alfa Romeo Racing Orlen potwierdza skład na sezon 2021

Wiadomości / Moto sport

2020.10.30

Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi zostali zatwierdzeni na sezon 2021.
 MonzaDays 2020 - lekcja pit-stopu w Muzeum Alfy Romeo
kalendarz 04/09 2020

MonzaDays 2020 - lekcja pit-stopu w Muzeum Alfy Romeo

Moto fanatyk

2020.09.04

W ten weekend (5-6 września) na torze Monza odbędzie się Grand Prix. Z tej okazji muzeum marki w Arese przygotowało bogaty program imprez dla wszystkich fanów.
Alfa Romeo i Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi
kalendarz 31/07 2020

Alfa Romeo i Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi

Wiadomości / News

2020.07.31

Festiwal uświetni ekspozycja aut na kazimierzowskim Dużym Rynku – najnowszej Giulii i Stelvio oraz historycznych modeli.
Najnowsze artykuły:
SSC Tuatara – jest rekord czy nie?

SSC Tuatara – jest rekord czy nie?

Wiadomości / Ciekawostki

2020.10.30

Wiadomość o przekroczeniu granicy prędkości 500 km/h zelektryzowała wszystkich. A jak jest naprawdę?
 Alfa Romeo Racing Orlen potwierdza skład na sezon 2021

Alfa Romeo Racing Orlen potwierdza skład na sezon 2021

Wiadomości / Moto sport

2020.10.30

Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi zostali zatwierdzeni na sezon 2021.
Nowy VW Golf R – odliczanie do premiery

Nowy VW Golf R – odliczanie do premiery

Wiadomości / News

2020.10.30

Już 4 listopada Volkswagen zaprezentuje nowego Golfa R.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.