Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Alfa Giulia TI Super z 1963 r. w Zimowym Maratonie
kalendarz 03/02 2015

Alfa Giulia TI Super z 1963 r. w Zimowym Maratonie

Moto fanatyk

Pod koniec stycznia br. w Madonna di Campiglio został zorganizowany „Zimowy Maraton" - Międzynarodowych Wyścigów Samochodów Zabytkowych.

W tym roku impreza odbywała się po raz 27. edycja Międzynarodowych Wyścigów Samochodów Zabytkowych w górach Trentino, które ze względu na ilość startujących i jakość zgłoszonych samochodów są jednym z ważniejszych wydarzeń we Włoszech.

Startujący musieli pokonać 420 km, 11 przełęczy Dolomitów, w tym cztery o długości ponad 2000 metrów (Pordoi, Falzarego, Valparola i Gardena) i 45 prób szybkościowych. W malowniczej scenerii gór w Trentino rywalizowało 120 samochodów wyprodukowanych przed 1968 r., a także niektóre modele wyprodukowane przed 1976 r., które tworzyły historię wyścigów lat 70. XX w. Wśród uczestniczących samochodów znalazła się Giulia TI Super z 1963 r., należąca do kolekcji Muzeum Alfy Romeo, specjalnie przygotowana, by sprostać  warunkom pogodowym, jak i samej trasie. Ponadto na zamarzniętym jeziorze w Madonna di Campiglio odbyły się wyścigi o „Trofeum APT".

Giulia TI Super z 1963 r. to najrzadszy i najcenniejszy samochód spośród „Giulii", wersja „ready-to-race" wyprodukowana została w 501 egzemplarzach, prawie wszystkie są w kolorze białym „Biancospino" ze znaczkiem Quadrifoglio (czterolistna kończyna) na bokach i na pokrywie bagażnika. Samochód ma „wyszczuplone" nadwozie, wpływające na osiągi. TI Super była jednym z samochodów wyścigowych, na którym wychowała się cała generacja kierowców rajdowych, którzy przeszli później do wyższych formuł. Samochód sprawdzał się w wyścigach szosowych, o czym świadczy m in. zwycięstwo w swojej klasie w „Tour de France Auto" w 1963 r., z Masoero i Maurinem za kierownicą.

Model ten wyróżniał się także pod względem konstrukcyjnym. Samochód napędzany był 4-cylindrowym silnikiem z dwoma wałkami. Hasło reklamowe z tamtych czasów określało Alfę, jako „stylizowana wiatrem"./oprac. ns/  

 

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.