Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Rok 1971 w rajdach samochodowych był bardzo urozmaicony dla polskich zawodników...
... jak również i dla zagranicznych rajdowców, którzy chętnie uczestniczyli w imprezach organizowanych w naszym kraju. Dodajmy, że polskie rajdy w tamtym czasie należały do najtrudniejszych – ze względu na stan naszych dróg, długość trasy a wreszcie jazdę non stop.
Bazą Rajdu Polski był Kraków, dystans 2210 km, w tym 27 odcinków specjalnych o długości 305 km oraz dwie próby górskie. Trasa rajdu prowadziła z Krakowa przez Śląsk, dalej Dolny Śląsk, słynący z bardzo trudnych górskich odcinków specjalnych, których było 24. Wystartowały wtedy 102 załogi, sklasyfikowano 62, które dojechały do mety w Krakowie.
Zamieszczone zdjęcie wykonane przez znanego dokumentalistę – fotografa zmagań rajdowców, Aleksandra Kurziusa, przedstawia Polskiego Fiata 125p na trasie odcinka specjalnego Żegocina-Młynne, którego prowadzę a pilotuje mnie Jerzy Landsberg, niestety dziś już nieżyjący./WMr/
Zobacz podobne artykuły:
Z Szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Moto nostalgia
2016.06.03
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Z szuflady Mrówczyńskiego
2015.07.16
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Z szuflady Mrówczyńskiego
2015.03.24
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21