Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Włoskie marki w Essen
kalendarz 09/04 2016

Włoskie marki w Essen

Car audio / Abarth / Alfa Romeo / Fiat / slider

Tegoroczna „Techno Classica" gości marki Alfa Romeo, Abarth, Fiat, które prezentują cenne, zabytkowe egzemplarze oraz ostatnie nowości z aktualnej produkcji.

W Essen publiczność ma okazję zobaczyć cztery cenne egzemplarze pochodzące z Muzeum Alfy Romeo w Arese, nazwanego „machiną czasu": Alfę Romeo 1900 (1950), Alfę Romeo Giulia TI Super (1963), Alfę Romeo 75 Turbo Evoluzione (1987) i Alfę Romeo 156 D2 „SuperTurismo" (1998). Ponadto Giulia Quadrifoglio. Przypomnijmy, że koncepcja "sportowego sedana" powstała w 1950 r. wraz z wprowadzanym modelem 1900 (L4, 1884 cm3, 80 KM), który otworzył marce drzwi do nowej ery: był to pierwszy samochód Alfy, który został wyprodukowany na prawdziwej linii montażowej, pierwszy, który został zaprojektowany według kryteriów przemysłowych (w tym nadwozie samonośne) i pierwszy z 4-cylindrowym silnikiem przygotowanym do produkcji seryjnej.

W 1963 r. Alfa Romeo Giulia TI Super jeszcze bardziej rozwinęła koncepcję „sportowego sedana": wyprodukowana w 501 egzemplarzach jest wersją „ready-to-race", z 4-cylindrowym silnikiem o poj. 1.6, podrasowanym do 112 KM. Lżejsza o 100 kg, osiągała maksymalną prędkość 190 km/h. Kolejną gwiazdą niemieckiej imprezy będzie Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z 1987 r. (L4, 1762 cm3, 155 KM, turbo), która w podobny sposób, tak jak miało to miejsce 24 lata wcześniej w przypadku Giulii TI Super, została wyprodukowana w limitowanej serii 500 sztuk, specjalnie dla homologacji w „Grupie A" kategorii Turismo. Dziesięć lat później zasady dotyczące samochodów turismo zmieniły się. Od 1998 r. powstawały sportowe wersje opracowane z myślą o zawodach tzw. Classe 2 modelu 156 (L4, 1995 cm3, 310 KM).

Na „Techno Classica" zostały wystawione dwa zabytkowe egzemplarze: Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto" oraz Giulia Sprint GTA, które świętują 50. rocznicę dwóch ważnych wydarzeń w historii marki. W 1966 r. zadebiutowała Alfa Spider, słynne „Duetto", dwuosobowe auto prowadzone przez Dustina Hoffmana w słynnym filmie „Absolwent ". W tym samym roku, samochodem Giulia Sprint GTA, Alfa Romeo wygrała po raz pierwszy Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych, co powtórzyło się również w kolejnym roku. GTA stało się wkrótce nr 1 w wyścigach w kategorii samochodów turystycznych. Zresztą, również w 1966 r. ustanowiła kolejny rekord: był to pierwszy samochód turystyczny, który przejechał Nürburgring w czasie poniżej 10 minut, z De Adamich-Zeccoli za kierownicą, coupé z Autodelty przejechało Nordschleife w czasie poniżej 9'59".

Obok Alfy swoje słynne modele prezentuje w Essen również Fiat. Jest to słynny Fiat 124 Sport Spider, wprowadzony na rynek w 1966 r. Kolejna odsłona sedana Fiata 124, wersja Spider, była autem sportowym, który szybko zyskał popularność, również dzięki projektowi Pininfariny. W 124 Spider zamontowana była pięciostopniowa skrzynia biegów, silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1438 cm3 oraz hamulce tarczowe przy wszystkich czterech kołach.

Dodajmy, że również Amerykanie zakochali się w modelu 124 Spider. Od 1966 do 1985 r., zostało wyprodukowanych ponad 200 000 egzemplarzy, z których ponad trzy czwarte trafiło za Atlantyk.

Na „Techno Classica" prezentowany jest także najnowszy Fiat 124 Spider, który odziedziczył swoja nazwę po modelu wprowadzonym na rynek 50 lat temu. Najnowszy Spider wykorzystuje 4-cylindrowy silnik turbo o poj. 1.4 MultiAir (140 KM) z 6-biegową przekładnią manualną.

Dopełnieniem jest marka Abarth, która na „Techno Classica 2016" prezentuje zabytkowego Abartha 124 w wersji cywilnej oraz nowego Abartha 124 spider, który właśnie w Essen ma swój oficjalny debiut w Niemczech. Model ten będzie dostępny na zamówienie w cenie ok. 40 000 euro. Nowy Abarth 124 Spider ma napęd na tylne koła i silnik turbo 1.4 MultiAir z czterema cylindrami o mocy 170 KM, współpracujący z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów lub sekwencyjną, 6-biegową, sportową przekładnią Esseesse./oprac. ns/

Zobacz podobne artykuły:

Rozmowa z Luca Napolitano, dyrektorem marek Fiat i Abarth
kalendarz 16/06 2018

Rozmowa z Luca Napolitano, dyrektorem marek Fiat i Abarth

Wiadomości / Wydarzenia

2018.06.16

Fiat 500 Collezione odbył europejską trasę, goszcząc w najbardziej prestiżowych miejscach Europy - od Mediolanu poprzez Londyn, Berlin i Paryż aż po Madryt.
Alfa Romeo Giulia II 2,2 JTD 180 KM 8AT – Moja Sophia Loren
kalendarz 09/05 2018

Alfa Romeo Giulia II 2,2 JTD 180 KM 8AT – Moja Sophia Loren

Testy / Testy

2018.05.09

Na 105 lecie istnienia Alfy Romeo Włosi zafundowali nam nie lada tort urodzinowy. Nazywa się Giulia i jest… piękna.
Fiat 500X 1,4 MultiAir AT9 AWD Cross Plus – Prawie…
kalendarz 27/04 2018

Fiat 500X 1,4 MultiAir AT9 AWD Cross Plus – Prawie…

Testy / Testy

2018.04.27

Jest prawie offroaderem. Prawie, bo pomimo napędu 4x4 i sporego prześwitu nie ma aż takich właściwości terenowych jak jego brat, Jeep Renegade.
Najnowsze artykuły:
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?
Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Warsztat / Porady

2018.07.19

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale…