Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Walter Röhrl świętuje swój srebrny jubileusz
kalendarz 04/02 2018

Walter Röhrl świętuje swój srebrny jubileusz

Ciekawostki / Porsche

Rajdowy mistrz świata z Bawarii świętuje 25-lecie współpracy z Porsche.

Dokładnie 25 lat temu podpisano kontrakt, który z czasem zamienił się w prawdziwą przyjaźń. Wtedy właśnie czterokrotny zwycięzca Rajdu Monte Carlo i dwukrotny rajdowy mistrz świata został konsultantem oraz przedstawicielem Porsche. W 1993 r. Walter Röhrl miał już jednak z tą słynną marką wiele wspólnego. Pierwszym samochodem, który kupił, było używane Porsche 356. Później stałe miejsce w jego garażu zajęło Porsche 911. W 1977 r. własną, rajdową „911” Walter Röhrl utorował sobie drogę do podpisania kontraktu z zespołem Fiata, a cztery lata później zasiadł za kierownicą Porsche 924 w Rajdowych Mistrzostwach Niemiec.

Już w tamtym momencie swojej wyjątkowej kariery Röhrl był zaangażowany w rozwój supersportowego Porsche 959 oraz technologii napędu na obie osie dla typoszeregu 964. Gdy na początku 1993 r. podpisywał z producentem sportowych aut kontrakt jako reprezentant i kierowca w dziale rozwoju, otrzymał tylko jeden warunek: zadbać o to, aby były szef dr Wendelin Wiedeking „był zawsze do bólu szczerze informowany o nowych projektach”.

Röhrl brał udział w rozwoju i dopracowywaniu wielu przełomowych samochodów – od 959 i Carrery GT aż po 918 Spyder, wszystkie „911” oraz wersje GT, a także Porsche Panamera. 70-latek z Ratyzbony do dzisiaj przestrzega dawnej umowy. Zawsze mówi, co myśli: „W czasie współpracy z Porsche nauczyłem się czegoś bardzo ważnego: najlepsze właściwości jezdne, jakich wymagamy od sportowego samochodu podczas jazdy na granicy jego możliwości, nie sprowadzają się wyłącznie do potrzeb profesjonalnych kierowców. W idealnej sytuacji sportowe auto musi być łatwe w prowadzeniu także dla zwyczajnych kierowców”.

Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, wyjaśnia: „Powinniśmy w Porsche podziękować Walterowi Röhrlowi nie tylko za jego wyjątkową, trwającą 25 lat lojalność jako naszego przedstawiciela i doradcy, ale także za jego powiedzonka, które od dawna mają status aforyzmów. Szczególnie podoba mi się to: »garaż bez Porsche 911 to tylko czarna dziura«”./oprac. ns/

Foto: Porsche


Tagi:
Walter Röhrl, czterokrotny zwycięzca Rajdu Monte Carlo, dwukrotny rajdowy mistrz świata, Porsche, Porsche 356, Porsche 911, Porsche 924, Porsche 959, Porsche Carrera GT, Porsche 918 Spyder, Porsche Panamera

Zobacz podobne artykuły:

Porsche 911 przekracza barierę miliona egzemplarzy
kalendarz 11/12 2018

Porsche 911 przekracza barierę miliona egzemplarzy

Wiadomości / News

2018.12.11

Typ 991, wprowadzony w 2011 r., to jak do tej pory najbardziej zaawansowana technicznie generacja 911.
Lancia Stratos – Powrót po latach
kalendarz 02/12 2018

Lancia Stratos – Powrót po latach

Wiadomości / Ciekawostki

2018.12.02

Pierwsza próba powrotu modelu Stratos miała miejsce w 2010 r. Z tego czasu pozostał jedynie pojazd koncepcyjny. Jednak do pomysłu stworzenia nowej wersji sportowego coupe powrócono.
Jak zmieniała się Ibiza w ciągu trzech dekad?
kalendarz 21/11 2018

Jak zmieniała się Ibiza w ciągu trzech dekad?

Wiadomości / Ciekawostki

2018.11.21

Porównajmy modele pierwszej i piątej generacji Ibizy, które dzieli ponad 30 lat.
Najnowsze artykuły:
Toyota Supra – Odliczanie do premiery

Toyota Supra – Odliczanie do premiery

Prezentacje / Nowości

2018.12.13

W styczniu 2019 r. podczas wystawy Detroit Auto Show zostanie oficjalnie zaprezentowana nowa generacja Toyoty Supra.
Bram Schot nowym prezesem zarządu Audi AG

Bram Schot nowym prezesem zarządu Audi AG

Wiadomości / News

2018.12.13

Rada Nadzorcza Audi AG zaaprobowała Brama Schota na stanowisko prezesa zarządu, z dniem objęcia stanowiska 1 stycznia 2019 r.
Ford zrezygnuje z modelu C-Max i Grand C-Max

Ford zrezygnuje z modelu C-Max i Grand C-Max

Wiadomości / News

2018.12.13

SUV-y wypierają minivany. Ford zmienia priorytety.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.