VW Tristar – To będzie następca T5?
Podczas tegorocznej wystawy pojazdów użytkowych w Hanowerze, VW prezentuje koncepcyjny model Tristar, który jest zapowiedzią kolejnej generacji serii T.
Ten wielofunkcyjny pojazd powstał dla uczczenia 30 rocznicy pierwszego studyjnego Syncro. Najnowsza propozycja VW o dobrze znanej nazwie Tristar, otrzymała off-roadowy charakter. Transporter przyszłości wyróżnia się Extended Cab, orurowaniem nad skrzynią i krótkim rozstawem osi oraz stałym napędem wszystkich kół z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi i podwyższonym o 30 mm zawieszeniem.
Styl auta podkreślają ostre linie nadwozie, diodowe reflektory i zmodyfikowany układ przedniej części nadwozia. We wnętrzu połączono tradycję i nowoczesność. Deska rozdzielcza pod względem formy i prostoty nawiązuje do pierwszych modeli słynnego VW Ogórka. Ładunek można ułożyć na dwóch oddzielonych od siebie płaszczyznach: pod skrzynią, na której umieszczone jest koło zapasowe, znajduje się duża, hermetycznie zamykana szuflada. Kabina oprócz obracanych przednich foteli posiada uchwyt na 20-calowy tablet, a także nowoczesne systemy nagłaśniające i umożliwiające prowadzenie videokonferencji. Specjalnym dodatkiem jest ciśnieniowy ekspres do kawy.
Wszechstronność pojazdu ma podkreślać jego zdolność do poruszania się poza utwardzonymi drogami, różnorodne możliwości rozłożenia ładunku oraz wielorakie zastosowanie - warsztat na kołach, mobilne biuro, czy też samochód dla surferów. Jak podkreślają przedstawiciele marki, studyjny pojazd jest zapowiedzią modelu T6, w którym znajdą się rozwiązania zastosowane w Tristarze.
Dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe powiedział z okazji światowej premiery: „Tristar stanowi niespotykane wcześniej połączenie najlepszych cech serii T, pokazuje jej potencjał i udowadnia, że seria ta nadal może być wzorcem dla innych. Tristar łączy zatem przeszłość z przyszłością. W jubileuszowym roku pierwszego studyjnego Syncro prezentuje kompetencje marki w dziedzinie napędu na wszystkie koła i demonstruje jej przyszłościowy charakter.” Dodał również: „Poważnie traktujemy potrzeby naszych klientów i odpowiednio do nich udoskonalamy naszego bestsellera. Każdym nowym modelem definiujemy na nowo standardy dla całej klasy samochodów.”
Jak dodano, nowa generacja Craftera ma być „pierwszym światowym dostawczym samochodem marki". Produkcja auta rozpocznie się pod koniec 2016 roku w nowej fabryce koncernu we Wrześni.
Norbert Szwarc
Foto: VW
Podstawowe dane techniczne VW Tristar:
Wymiary (długość 4788; szerokość 2320 mm; wysokość 2066 mm)
Napęd: na wszystkie koła 4Motion, mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi
Silnik: wysokoprężny 2.0 TDI 200 KM/150 kW, 450 Nm przy 1400 obr./min
Obręcze ze stopu metali lekkich "Rocadura", 245/70 R17
Prędkość maksymalna: 185 km/h
Przyspieszenie: 0 – 80 km/ h w 6,7 s; 0 – 100 km/ h w 10,0 s
Zobacz podobne artykuły:
Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.03.26
Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
Wiadomości / Wydarzenia
2024.03.21
Młodych nie interesuje już zrobienie „prawka”
Wiadomości / Gorące tematy
2024.03.19
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28