Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Multivan PanAmericana – Dla kierowcy i... motocykla
kalendarz 15/09 2015

VW Multivan PanAmericana – Dla kierowcy i... motocykla

Wiadomości / Prezentacje / Concept Cars

Komfortowy Multivan w nowej wersji?

Dobrze znany Multivan obok wielu praktycznych cech, otrzymał jeszcze jedną – możliwość przewiezienia motocykla. Dotychczas do transportu motocykla służyła przyczepa. Tymczasem podczas wystawy we Frankfurcie, Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje kolejną wersję modelu T - studyjny Multivan PanAmericana.

Najbardziej charakterystyczną cechą auta jest właśnie możliwość przewiezienia cennego motocykla we wnętrzu pojazdu, a dzięki elektrycznej rampie wygodnie go załadować i wyładować.

Studyjny Multivan PanAmericana w białym kolorze nadwozia wyróżnia się kilkoma detalami - napisy „PanAmericana” z tyłu nadwozia i na słupkach B, czerwona listwa na osłonie chłodnicy oraz dekoracyjne linie powyżej progów. Sportowy styl podkreślają poszerzane nadkola i progi oraz błyszczące czernią 18-calowe obręcze kół Palmerston z lekkich stopów oraz dodatkowa osłona z przodu, chroniąca podwozie.

We wnętrzu pojazdu zastosowano materiały - białe i mające wygląd włókna węglowego, dopasowane do koloru nadwozia, dekoracyjne panele oraz fotele wykończone materiałem o wyglądzie karbonu z kontrastowymi szwami. Ponadto aluminiowa ryflowana blacha zamiast wykładziny podłogowej w kabinie pasażerskiej.

Zaprezentowana po raz pierwszy we Frankfurcie specjalna edycja Multivana jest przeznaczona dla wymagających klientów - motocyklistów, którzy swoje maszyny chcą przetransportować na duże odległości „pod dachem”. Na razie bez odpowiedzi pozostaje pytanie odnośnie wprowadzenia tej wersji do oferty, choć jest to bardzo prawdopodobne.

Norbert Szwarc
Foto: VW

Podstawowe dane:
Wymiary:
Długość: 4.904 mm
Szerokość: 1.904 mm
Wysokość: 1.990 mm
Prześwit: 178 mm
Rozstaw osi: 3.000 mm
Kąt natarcia/ zjazdu 21,8 stopni/16,2 stopnie
Rodzaj napędu:
Stały napęd na cztery koła 4Motion, mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi
Silniki/moc/skrzynia biegów:
2.0 TDI BMT (EA288), 150 kW/204 KM
(450 Nm, maksymalny moment obrotowy przy 1.400 – 2.000 obr/min)
7-biegowa skrzynia DSG (DQ500)

Zobacz podobne artykuły:

Koordynator FIA ERC: z Polską łączy nas wiele
kalendarz 20/09 2018

Koordynator FIA ERC: z Polską łączy nas wiele

Wiadomości / Wydarzenia

2018.09.20

Jean-Baptiste Ley – koordynator rajdowych mistrzostw Europy odpowiada na pytania przed 75. Rajdem Polski, który w tym roku ponownie będzie areną walki kierowców rajdowych walczących o miano Mistrza Europy.
Auta elektryczne w Polsce: 80 proc. wzrost sprzedaży
kalendarz 19/09 2018

Auta elektryczne w Polsce: 80 proc. wzrost sprzedaży

Wiadomości / Gorące tematy

2018.09.19

Pomimo znaczącej dynamiki, taka wielkość sprzedaży plasuje Polskę zaledwie na 15. miejscu wśród państw Unii Europejskiej.
Połączenie Orlenu i Lotosu może być niekorzystne dla rynku
kalendarz 12/09 2018

Połączenie Orlenu i Lotosu może być niekorzystne dla rynku

Wiadomości / Gorące tematy

2018.09.12

PKN Orlen chce złożyć do Komisji Europejskiej wniosek dotyczący fuzji z Lotosem do końca 2018 r. lub na początku 2019 r.
Najnowsze artykuły:
Jak zabezpieczyć samochód przed długotrwałą jazdą w korkach?

Jak zabezpieczyć samochód przed długotrwałą jazdą w korkach?

Warsztat / Porady

2018.09.23

Jak jeździć i o czym pamiętać, by zminimalizować negatywne skutki poruszania się w ulicznym zgiełku?
Grzegorz Grzyb Rajdowym Mistrzem Polski 2018

Grzegorz Grzyb Rajdowym Mistrzem Polski 2018

Wiadomości / Moto sport

2018.09.23

20-letni Rosjanin Nikołaj Griazin z pilotem Jarosławem Fedorowem zostali zwycięzcami 75. Rajdu Polski.
Porsche 911 Turbo (992) na Nurburgringu

Porsche 911 Turbo (992) na Nurburgringu

Wiadomości / News

2018.09.22

Na słynnym niemieckim torze pojawił się testowy egzemplarz nowego modelu 911.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.