Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Golf VII Variant 2.0 TDI 4Motion - Typ uniwersalny
kalendarz 07/11 2014

VW Golf VII Variant 2.0 TDI 4Motion - Typ uniwersalny

Pierwsza jazda

Najpopularniejszy samochód Europy w praktycznej wersji kombi i z napędem czterech kół.

Zewnętrznie model z napędem obu osi niczym się nie różni od zwykłej wersji. Jedynym wyróżnikiem jest napis „4Motion” - we wnętrzu obok dźwigni zmiany biegów oraz na klapie bagażnika. Jednak nad swoim przednionapędowym „bratem” ma przewagę w prowadzeniu. Podobnie jak dotychczas, wykorzystano sprzęgło typu Haldex, które odpowiednio steruje rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy kołami przedniej  i  tylnej osi. Układ sterujący napędem w odpowiednim momencie rozpoznaje sytuację, która może doprowadzić do poślizgu kół i wywołuje reakcję. Pomaga w tym również elektromechaniczna blokada mechanizmu różnicowego. W ciągu zaledwie milisekund system może uruchomić napęd obu osi. Napęd 4Motion Golfa to jedno z najnowszych tego typu rozwiązań, bazujące na  5. generacji sprzęgła Haldex. Cały system jest o 1,4 kg lżejszy od tego używanego w poprzedniej generacji auta. Po raz pierwszy zastosowano także seryjnie udoskonaloną elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, która znacznie poprawia zachowanie auta w zakrętach. Wystrój wnętrza niczym nie różni się od hatchbacka. Kokpit urządzono funkcjonalnie i rzeczowo w typowym stylu dla aut tej marki. Przesadą chyba jest wyskalowanie prędkościomierza do 260 km/h. Zadbano o przydatne schowki i uchwyty na napoje. Nie można także narzekać na brak miejsca. Nabywcy Varianta z pewnością docenią fakt, że w porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach, VW pomieści do 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów). Do złożenia tylnych oparć służy dźwigienka umieszczona w bocznej ścianie bagażnika. Zaletą są regularne kształty bagażnika a także dodatkowe schowki znajdujące się pod podłogą.

O ile zwykły Golf Variant dostępny jest z dość szeroką gamą silników, to w przypadku wersji z napędem czterech kół, można otrzymać tylko wysokoprężną jednostkę 2.0 TDI o mocy 150 KM. Standardem w tej wersji jest technologia BlueMotion (Start – Stop i rekuperacja), co sprawia, że zużycie paliwa jest niższe. Jak zapewnia producent, dzięki temu Golf potrzebuje 15 proc. mniej paliwa, zużywając średnio ok. 5,0 l/100 km. Napęd przekazywany jest na właściwie zestopniowaną 6-biegową manualną przekładnię. Dodajmy, że model ten może również holować przyczepę o masie 2 ton.

Golf Variant 4Motion dostępny jest także tylko w jednej, najbogatszej wersji wyposażenia – Highline. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się m in. systemy ABS, ASR, ESC, XDS, a także 7 poduszek powietrznych i nowość w segmencie czyli hamulec multikolizyjny. Ponadto komfort podróżowania zapewnia seryjna klimatyzacja oraz system radiowy z 5-calowym wyświetlaczem dotykowym. Niestety cena auta wynosi 107 990 zł.

Norbert Szwarc Foto: autor Podstawowe parametry techniczne VW Golfa VII Variant 2.0 TDI 4Motion Highline: Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4562/1799/1481 mm Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany Pojemność: 1968 cm3 Moc maksymalna: 150 KM przy 3500 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1750 obr/min Osiągi (0-100 km/h) – 8,9 s. Prędkość maksymalna: 214 km/h Zużycie paliwa: (miasto/trasa/średnie) – 5,8/4,2/4,8  l/100 km Pojemność bagażnika: 605-1620 l Pojemność zbiornika paliwa: 55 l Cena auta: 107 990 zł   [gallery ids="47040,47039,47038,47037,47036,47035,47034,47033,47032,47031,47030,47029,47028,47027,47026,47025,47024,47023"]

Zobacz podobne artykuły:

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem
kalendarz 15/06 2018

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem

Testy / Pierwsza jazda

2018.06.15

Jedno z niewielu aut, które pojawia się w polskiej ofercie po kilku latach od chwili premiery.
Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure – Nie tylko kosmetyka
kalendarz 02/12 2016

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure – Nie tylko kosmetyka

Testy / Pierwsza jazda

2016.12.02

Popularny miejski crossover doczekał się modernizacji i bogatszego wyposażenia. Pojazdy tego typu szturmem zdobywają rynek, czego dowodem jest rosnąca ich sprzedaż i coraz bogatsza oferta. W ty...
Seat Leon ST FR 2.0 TDI – Nie Cupra, ale...
kalendarz 18/11 2016

Seat Leon ST FR 2.0 TDI – Nie Cupra, ale...

Testy / Pierwsza jazda

2016.11.18

Na pewno nie jest nudnym kombi. Samochód kombi najczęściej kojarzył się z dużym, ociężałym autem, które przewiezie prawie co chcemy ale nic poza tym. Taki stereotyp przechodzi jednak do p...
Najnowsze artykuły:
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?