Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW CC 3.6 V6 - Bezkompromisowy
kalendarz 09/01 2014

VW CC 3.6 V6 - Bezkompromisowy

Testy

Volkswagen CC to bez wątpienia jeden z ładniejszych (jeśli nie najładniejszy) model niemieckiego producenta. Stanowi on udane połączenie limuzyny z nadwoziem typu coupe. Czy jednak mocne V6 do tego auta to dobre rozwiązanie?

Nad sylwetką auta nie ma co się rozwodzić. Zresztą na zdjęciach można zobaczyć, że sylwetka Volkswagena jest bardzo udana. Możemy tylko dodać, że linia nadwozia z opadającym dachem sprawia dynamiczne wrażenie, zaś chromowana atrapa wlotu powietrza, nowe reflektory przednie (bi-ksenonowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów), czy delikatny spojler na pokrywie bagażnika w połączeniu ze zgrabnymi tylnymi lampami wykonanymi w technologii LED z efektem światłowodu, tworzą wyrazistą całość.

Zajrzyjmy do środka

Wnętrze jest ekskluzywne. Już otwierając drzwi zauważymy, że drzwi są bez ramek. Oprócz tego wszystko wewnątrz po staremu, niczym w modelu Passat. Ergonomia wzorowa, bardzo dobre materiały wykończeniowe. Fotele zapewniają odpowiednie trzymanie boczne. Choć ja osobiście wolę te stosowane w Passacie. Auto jest w miarę przestronne, ale mamy pewne uwagi. Co prawda z tyłu miejsca jest wystarczająco do komfortowego podróżowania (o ile nie są to osoby wysokie, wówczas mogą uderzać głową o podsufitkę), ale tylko dla dwóch osób, ponieważ na środku tylnej kanapy znajduje się schowek. Skoro wspomnieliśmy o przestronności kabiny. Niestety mocno przez nadwozie stracił na swojej funkcjonalności bagażnik. Dysponuje co prawda sporą pojemnością wynoszącą 532 l, lecz niewielki otwórz załadunkowy i wysoki próg uniemożliwiają przewóz większych rzeczy.

Zestaw wskaźników wygląda tak, jakby został wyciągnięty z Passata. Na wzór samochodów sportowych, po uruchomieniu silnika, wskazówki zegarów przesuwają się do maksimum, po czym wracają do pozycji wyjściowej. Są to cztery czytelne zegary w duchu sportowej prostoty i nowoczesnej stylistyki. Dwa centralne zegary informują kierowcę o najistotniejszych parametrach. Na konsoli środkowej znalazło się miejsce dla 6,5-calowego ekranu, który wspomagany jest 30-gigowym dyskiem. Poza tym małe zmiany deski rozdzielczej: tam, gdzie w pierwszej generacji CC nad konsolą środkową znajdowały się dwa schowki, teraz znajdziemy analogowy zegar w stylu Phaetona. Do tej pory na próżno było także szukać panelu obsługowego Climatronic. Na uwagę zasługuje również bogate wyposażenie. CC dysponuje szerokim  wyposażeniem jeśli chodzi o komfort podróżowania oraz bezpieczeństwo. Wymienianie wszystkich elementów zajęłoby z godzinę. Ja tylko pozwolę sobie wspomnieć, że bogate wyposażenie seryjne obejmuje m.in.: bi-ksenonowe reflektory, diodowe światła tylne i system rozpoznający zmęczenie kierowcy, czy Park Assist II.

Namiętność, a rozsądek

Wszystko schodzi na drugi plan, gdy tylko do naszych uszu dobiegnie odgłos pracy silnika. V6 Volkswagena brzmi bardzo ładnie, to istna symfonia dla naszych uszu. Może na początek suche fakty: pojemność 3,6 l, moc 300 KM, sprint do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,5 sekundy. I to wszystko w zwariowanych czasach downsizingu. Dlatego jest to auto, którego właściciel będzie bezkompromisowy, będzie miał satysfakcję z użytkowania wolnossącego V6, który potrafi monstrualnie dużo palić, ale i zapewni przy tym mnóstwo radości. Spalanie w warunkach miejskich na poziomie… blisko 15 litrów. Przy obecnych cenach paliwa nikogo nie powinno dziwić, że ta wersja w przeciwieństwie do odmian wysokoprężnych stanowi ułamek sprzedaży. Silnik współpracuje z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DSG, która idealnie pasuje do charakteru pojazdu. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i dostępny jest już w dolnym zakresie obrotów (od 2400 do 5300 obr./min). Zapewnia przy tym wystarczająca dynamikę. Przy 7000 obr./min. zauważalna jest pełna moc jednostki. Dużym walorem auta jest także napęd na obie osie (4MOTION). Takie rozwiązanie stanowi standard w najmocniejszym modelu CC. Wpływa to nie tylko na pewność prowadzenia, ale i bezpieczeństwo, bowiem zawieszenie i układ napędowy Volkswagena to jego mocny punkty. Szkoda, że jego cena do niskich nie należy, bowiem 211 850 zł to naprawdę dużo. W tej cenie możemy pokusić się o zakup auta mniejszego, równie mocnego a bardziej prestiżowego, lub tych samych gabarytów o niewiele gorszych osiągach.

Paweł Pusz

Zalety:

- wyróżniająca sylwetka

- mocny silnik V6 o pięknym brzmieniu

- przestronne wnętrze

- wysoki poziom bezpieczeństwa

- jakość zastosowanych materiałów

- bogate wyposażenie

- napęd na obie osie

- skrzynia DSG

Wady:

- zbyt wąski otwór załadunkowy bagażnika

- widoczność do tyłu

- ograniczona ilość miejsca nad głową na tylnej kanapie

- brak odmiany z manualną skrzynią biegów

- wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne VW CC 3.6 V6 DSG 4Motion:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4802/1855/1421 mm

Silnik: benzynowy wolnossący

Pojemność: 3597 cm3

Moc maksymalna: 300 KM przy 6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 2400-5300 obr/min

Napęd: na obie osie

Osiągi (0-100 km/h) – 5,5 s.

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie)- 12,7/7,1/9,2 l/100 km

Pojemność bagażnika: 532 l

Pojemność zbiornika paliwa: 70 l

Cena: od 211 850 zł

galeria [gallery ids="49796,49797,49798,49799,49800,49801,49802,49803,49804,49805,49806,49807,49808,49809,49810,49811,49812,49813,49814,49815,49816,49817,49818,49820,49821,49822"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność
kalendarz 21/09 2023

Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność

Testy / Testy

2023.09.21

Alfa Romeo Tonale stanowi dla włoskiego koncernu ważne ogniwo w sprzedaży. Producent liczy na znaczącą sprzedaż tego modelu. To po odmianie Stelvio kolejna wersja Alfy Romeo w wersji SUV. Czy będzie cieszyła się uznaniem, jak...
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych