Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW – powrót do rajdów?
kalendarz 09/11 2017

VW – powrót do rajdów?

Moto sport / News / Volkswagen

Volkswagen ujawnia pierwsze informacje o nowym Polo GTI R5.

Nowym Polo GTI R5 Volkswagen wraca do rajdów, choć w nieco innym formacie. W drugiej połowie 2018 r. producent zaoferuje profesjonalnym zespołom i kierowcom 270-konną rajdową wersję Polo.

Samochód będzie przeznaczone do startów w rajdowych mistrzostwach odbywających się na całym świecie, w tym także w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC).

„Przygotowując Polo GTI R5 mamy nadzieję przenieść nasze doświadczenia poparte zdobyciem czterech mistrzowskich tytułów do rajdów, w których startują prywatne zespoły i zaoferować najwyższej klasy auto wyczynowe zdolne zwyciężać w rajdach od serii narodowych po Mistrzostwa Świata” – stwierdził dyrektor Volkswagen Motorsport, Sven Smeets. „Do czasu pierwszego startu w przyszłym roku będziemy poddawać Polo GTI R5 intensywnym testom, by przygotować je do jazdy w różnych warunkach drogowych na całym świecie”.

Intensywne prace nad Polo GTI R5 trwają od początku roku i jeszcze w tym roku odbędą się pierwsze jazdy testowe. Konstruktorzy czerpią z doświadczeń zebranych podczas ery zwycięstw Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach Świata – w prace nad GTI R5 jest zaangażowany dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport – Francois-Xavier „FX” Demaison, ojciec Polo R WRC bijącego zwycięskie rekordy. Gerard Jan de Jongh, jako główny inżynier projektu, także wnosi do tych prac swoją bogatą wiedzę. Wcześniej Holender był inżynierem Sebastiena Ogiera, który cztery razy z rzędu zdobył z Volkswagenem tytuł rajdowego mistrza świata w klasyfikacji kierowców.

Polo GTI R5 będzie wyposażone – jak model seryjny, który pojawi się na rynku jeszcze w tym roku – w czterocylindrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Ponadto auto otrzyma napęd czterech kół, sekwencyjną 5-biegową wyczynową przekładnię i bogaty pakiet wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa – są to najważniejsze wyróżniki samochodów startujących w kategorii R5, powołanej w 2012 r. przez FIA. W jej ramach prywatni kierowcy oraz zespoły mogą ścigać się niedrogimi, a jednocześnie mocnymi rajdówkami w narodowych, regionalnych i międzynarodowych mistrzostwach.

Polo GTI R5 ma być dla Volkswagen Motorsport kolejnym ważnym krokiem w nowej strategii firmy – po udanym wprowadzeniu Golfa GTI TCR, który od 2016 r. zwycięża i zdobywa tytuły w różnych mistrzostwach na torach wyścigowych./ns/

źródło: VW
            
     


Tagi:
Polo GTI R5, VW Polo GTI

Zobacz podobne artykuły:

75. Rajd Polski - 56 załóg na liście zgłoszeń
kalendarz 19/09 2018

75. Rajd Polski - 56 załóg na liście zgłoszeń

Wiadomości / Moto sport

2018.09.19

Ogółem do przedostatniej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy i finałowej odsłony eliminacji w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zgłosiło się 56 załóg z 18 krajów świata.
Peugeot – W Paryżu nowe studyjne coupe
kalendarz 18/09 2018

Peugeot – W Paryżu nowe studyjne coupe

Wiadomości / News

2018.09.18

Na krótko przed Paris Auto Show producenci ujawniają swoje nowości.
Lewis Hamilton zwiększył przewagę
kalendarz 17/09 2018

Lewis Hamilton zwiększył przewagę

Wiadomości / Moto sport

2018.09.17

Reprezentant zespołu Mercedesa wygrał wyścig Formuły 1 o Grand Prix Singapuru.
Najnowsze artykuły:
MINI JCW Countryman 231 KM 8 AT – Wesoły „Wieśniak”

MINI JCW Countryman 231 KM 8 AT – Wesoły „Wieśniak”

Testy / Testy

2018.09.20

Małe, pudełkowate auto pojawiło się na drogach w 1959 roku. Ale jego koncepcję, jeszcze jako The Orange Box dwaj panowie: Alec Issigonis i Jack Daniels stworzyli w 1957 roku. Potem było tylko pasmo sukcesów.
Auta elektryczne w Polsce: 80 proc. wzrost sprzedaży

Auta elektryczne w Polsce: 80 proc. wzrost sprzedaży

Wiadomości / Gorące tematy

2018.09.19

Pomimo znaczącej dynamiki, taka wielkość sprzedaży plasuje Polskę zaledwie na 15. miejscu wśród państw Unii Europejskiej.
Renault Megane Grandcoupe 1,2 TCe 130 KM EDC7 – Jak nie Coupe

Renault Megane Grandcoupe 1,2 TCe 130 KM EDC7 – Jak nie Coupe

Testy / Testy

2018.09.19

Megane ma już ponad 20 lat. Najpopularniejszy francuski kompakt debiutował w 1995 roku. W 2016 poznaliśmy jego IV generację. Sporym zaskoczeniem był fakt, że wśród wersji nadwoziowych zabrakło typowego sedana. Zastąpił do gra...

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.