Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Golf – wyższy poziom bezpieczeństwa
kalendarz 27/10 2016

VW Golf – wyższy poziom bezpieczeństwa

Wiadomości / News / Volkswagen / slider

Najbardziej popularny kompakt  upowszechnił rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo.   Jak już informowaliśmy, trwa odliczanie do premiery Golfa po face liftingu. W odświeżonej wersji samochód zostanie zaprezentowany już w listopadzie. Tymczasem warto może przypomnieć, że to właśnie dzięki  Golfowi, VW upowszechnił rozwiązania, które były stosowane wcześniej tylko w autach wyższej klasy. Początkowo chodziło o tak podstawowe wyposażenie jak skuteczne zagłówki, czy bezpieczne zawieszenie. Później dołączyły nadwozie absorbujące energię zderzenia, poduszki powietrzne oraz system ABS. W 1998 r. zastosowano elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który do dzisiaj w niebezpiecznych sytuacjach pomaga kierowcom zachować kontrolę nad samochodem. Kolejne nowoczesne systemy asystujące zainicjowały prawdziwą rewolucję w dziedzinie bezpieczeństwa – od systemu awaryjnego hamowania w mieście (z funkcją City), który rozpoznaje zagrożenie w ruchu miejskim i zapobiega kolizji, aż do czujnika Blind-Spot, dzięki któremu tzw. „martwy punkt” przestaje być źródłem ryzyka podczas jazdy.

02-golf-jpg Najważniejsze systemy bezpieczeństwa zastosowane w Golfie w ciągu 42 lat: • napęd na przednie koła – Golf I, 1974 r. • automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki we wszystkich wersjach auta – Golf I, 1976 r. • system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) – Golf II, po raz pierwszy w wersji „syncro”, 1986 r. • poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera – Golf III, 1992 r. • ABS seryjny we wszystkich wersjach modelu – Golf III, 1996 r. • elektroniczny system stabilizacji pojazdu (ESC) – Golf IV, 1998 r. • asystent hamowania – Golf IV, 1999 r. • ESC, seryjny we wszystkich Golfach dostępnych w Niemczech – Golf IV, 1999 r. • pedały niepowodujące urazów kończyn w razie zderzenia (COF) – Golf V, 2003 r. • automatyczny system regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu, poduszka powietrzna chroniąca kolano kierowcy – Golf VI, 2008 r. • aktywny tempomat ACC z systemem Front Assist i funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City) – Golf VII, 2012 r. • system automatycznego hamowania po kolizji, system aktywnej ochrony pasażerów (PreCrash) – Golf VII, 2012 r. • czujnik Blind-Spot z asystentem wspomagającym wyjazd z miejsca parkingowego – Golf Sportsvan, 2014 r. źródło: VW

Zobacz podobne artykuły:

 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
kalendarz 19/04 2024

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
kalendarz 19/04 2024

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
kalendarz 16/04 2024

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
Najnowsze artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.