Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Atlas – Olbrzym zza oceanu
kalendarz 03/12 2016

VW Atlas – Olbrzym zza oceanu

Wiadomości / Prezentacje / Volkswagen / nowe auta / slider

Ponad 5 metrów długości i 7 miejscowe wnętrze.

VW zaprezentował swojego największego SUV-a. Samochód powstał głównie z myślą o rynku amerykańskim, co podkreśla zresztą jego masywna sylwetka i gabaryty. Od największego w europejskiej ofercie VW SUV-a modelu Touareg, Atlas jest o 24 cm dłuższy, o 4 cm szerszy i o 2 cm wyższy. Ponadto rozstaw osi w Atlasie jest większy o 20 cm.

foto-2-jpgSkąd pomysł na taki samochód? Jak się okazuje Touraeg w USA nie spełnia oczekiwań wielu klientów. Jest stosunkowo drogi i nie dość obszerny. Atlas powinien wywiązać się z roli auta rodzinnego. Dodatkowo cena powinna być konkurencyjna, ponieważ produkcją auta zajmą się zakłady Volkswagena w Chattanooga (stan Tennessee), a sam samochód ma powstać w oparciu o  rozwiązania i komponenty znane z innych modeli tej marki. Tym samym jest pierwszym modelem VW w tej klasie aut, który dostosowano całkowicie do potrzeb amerykańskich klientów. Atlas będzie reprezentował tzw. Midsize-SUV, jak nazywają ten segment  Amerykanie. W 2015 r. na ten fragment rynku przypadło 10 proc. wszystkich nowo rejestrowanych samochodów w USA.

Na miejsce premiery wybrano ciekawe miejsce - molo w Santa Monica, gdzie kończy się historyczna droga Route 66. Jak podkreśla producent, Atlas ma otworzyć nowy rozdział w historii Volkswagena w Ameryce.

„To największy i najbardziej charakterystyczny Volkswagen, jakiego kiedykolwiek produkowaliśmy w USA. Wyróżnia się niepowtarzalną stylistyką i ma miejsce dla siedmiu pasażerów” – powiedział Hinrich J. Woebcken, dyrektor VW na Amerykę Północną.

foto-3-jpgNowy SUV jest rozwinięciem studyjnego pojazdu CrossBlue, zaprezentowanego w 2013 r. Jednak w odróżnieniu od niego, Atlas jest znacznie większy. Nowy model VW powstał w oparciu o modułową platformę (MQB). Samochód zwraca na siebie uwagę masywnym nadwoziem. Jednocześnie można się doszukać podobieństw do Tiguana – podobny przód (prostokątne reflektory - seryjne LED-y), boczne przetłoczenia. Z przodu seryjne diodowe światła do jazdy dziennej, z tyłu, opcjonalnie również lampy wykonane w tej technologii. Podstawowe  gabaryty auta to 5037 mm długości, 1979 mm szerokości i 1768 mm wysokości. Atlas to największy ze wszystkich Volkswagenów jakie dotychczas sprzedawano w USA.

Wnętrze urządzono w sposób prosty i funkcjonalny, bez żadnych udziwnień, w typowym stylu dla samochodów tej marki. Jednocześnie maksymalnie wykorzystano wymiary auta, by wygospodarować miejsce dla siedmiu pasażerów oraz na bagaż. Na liście opcji znalazł się m in. ekran systemu Active Info (w USA oferowany pod nazwą „Volkswagen Digital Cockpit”), pozwalający kierowcy na indywidualną konfigurację. Volkswagen Car-Net zapewnia szeroką paletę usług internetowych, włącznie ze standardową aplikacją App-Connect, która umożliwia połączenie smartfonów za pośrednictwem trzech dużych platform – Apple CarPlay, Android Auto oraz MirrorLink. Ponadto nabywcy będą mogli wybrać wysokiej klasy sprzęt audio firmy Fender, składający się z 12 głośników i 480-watowego wzmacniacza.

foto-4-jpgNad bezpieczeństwem pasażerów będą czuwać systemy asystujące, jak automatyczna regulacja odległości od poprzedzającego pojazdu (ACC), system ostrzegający przed kolizją i asystent awaryjnego hamowania (Front Assist), czujnik Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego, asystent utrzymywania pasa ruchu (Lane Assist) oraz system wspomagający parkowanie (Park Assist). Ponadto Atlas jako jedyny model w swojej klasie, został wyposażony w automatyczny system hamowania po kolizji. Dzięki niemu samochód automatycznie hamuje, jeśli czujniki poduszek powietrznych rozpoznały, że doszło do zderzenia.

Do napędu auta posłużą tylko dwa silniki - czterocylindrowa benzynowa jednostka 2.0 TSI o mocy 238 KM oraz VR6 o poj. 3.6 zapewniająca 280 KM. Obydwa silniki współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Mocniejsza wersja będzie oferowana z napędem czterech kół 4Motion (z czterema trybami pracy układu przeniesienia napędu). Dane dotyczące zużycia paliwa sporządzone przez amerykańską agencję EPA ds. ochrony środowiska, zostaną ogłoszone przed wprowadzeniem auta na rynek, wiosną 2017 r.

VW zainwestował 900 mln euro w przygotowanie produkcji nowego modelu w zakładach w Ameryce Północnej. Dodajmy, że w Chattanooga powstaje również Passat. Atlas zadebiutuje wiosną na rynku amerykańskim. Od końca 2017 r. nowy SUV będzie sprzedawany także w Rosji i na Bliskim Wschodzie. Jest jednak mało prawdopodobne ażeby model ten był oferowany również w Europie.

Norbert Szwarc Foto: VW

[gallery ids="59190,59191,59192,59193,59194,59195,59196,59197,59198"]

Zobacz podobne artykuły:

Nowy VW Touareg – debiut w Pekinie
kalendarz 10/02 2018

Nowy VW Touareg – debiut w Pekinie

Wiadomości / News

2018.02.10

Trzecia generacja Touarega zostanie zaprezentowana 23 marca br. w Pekinie.
Hybrydowe rakiety
kalendarz 05/02 2018

Hybrydowe rakiety

Wiadomości / Prezentacje

2018.02.05

Sportowe auta coraz częściej występują z napędem hybrydowym.
Prezydent: zastąpienie aut spalinowych zapewni czystsze powietrze
kalendarz 05/02 2018

Prezydent: zastąpienie aut spalinowych zapewni czystsze powietrze

Wiadomości / Gorące tematy

2018.02.05

W największych miastach za ponad 60 proc. zanieczyszczeń powietrza odpowiada transport.
Najnowsze artykuły:
Williams zaprezentował zespół i nowy bolid

Williams zaprezentował zespół i nowy bolid

Wiadomości / Moto sport

2018.02.17

W londyńskim klubie Village Underground odbyła się prezentacja Williamsa FW41-Mercedes.
Nowa Lancia Stratos – Premiera w Genewie

Nowa Lancia Stratos – Premiera w Genewie

Wiadomości / News

2018.02.16

Sensacją tegorocznej wystawy w Genewie będzie z pewnością współczesna wersja słynnej Lancii Stratos.
Czy ufasz swojemu partnerowi za kierownicą?

Czy ufasz swojemu partnerowi za kierownicą?

Warsztat / Bezpieczeństwo

2018.02.16

Ufamy ale…

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.