Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volvo made in USA
kalendarz 01/04 2015

Volvo made in USA

Wiadomości / News / Volvo

Volvo zainwestuje 500 mln dolarów w nową fabrykę w USA.

W ramach programu globalnej ekspansji Volvo Cars, kolejnym etapem będzie budowa fabryki w Stanach Zjednoczonych, co jest związane ze wzrostem sprzedaży samochodów.

Dodajmy, że obecnie Volvo posiada dwie fabryki na terenie Europy i dwie w Azji. Strategia Volvo zakłada osiągnięcie pozycji globalnego producenta samochodów klasy premium, całkowite odnowienie gamy modelowej w przeciągu czterech najbliższych lat, implementację nowej technologii modularnej budowy samochodów, dalszy rozwój pionierskich technologii wspierających bezpieczeństwo podróżujących oraz nowy język projektowy.

Volvo Cars nie mogło mówić o sobie, jak o globalnej marce bez obecności, także pod kątem produkcyjnym, na terenie Stanów Zjednoczonych. Dziś staliśmy się nią. – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

W 2014 r. Volvo osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 2,252 mld koron szwedzkich, co oznacza 17,4 proc. wzrost w porównaniu do roku 2013, kiedy wyniósł on 1,919 mld koron. Wzrosły też dochody firmy ze 122 mld koron do 129 mld koron. Na przestrzeni 2014 r. Volvo sprzedało najwięcej samochodów w swojej niemal 90-letniej historii. W 2013 r. na całym świecie sprzedano 427 840 aut, podczas gdy rok później było to 465 866 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 8,9 proc. W samych Chinach znalazło nabywców 80 000 aut tej szwedzkiej marki. W Europie sprzedaż aut Volvo rosła dwa razy szybciej niż sprzedaż marek konkurencyjnych.

Zdaniem Hakana Samuelssona: Zadania wykonane w 2014 roku przybliżają nas do celów, które wyznaczyliśmy sobie w najbliższej przyszłości. Udało nam się dokonać postępu na wszystkich założonych obszarach. Sprzedaż wrosła, rozszerzyliśmy naszą ofertę modelową, rozwinęliśmy wiele nowych technologii, które będą naszą przewagą konkurencyjną w przyszłości. Otwarcie fabryki na rynek amerykański jest dla nas jednym z najważniejszych kroków w globalnej transformacji marki Volvo trwającej od 2010 r. Ogłoszone dzisiaj wieści wzmacniają nasz przekaz, że jesteśmy w USA na dobre i chcemy tu stawać się coraz silniejsi.

 źródło: Volvo

Zobacz podobne artykuły:

Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?