Volkswagen Tarok Concept – Młodszy brat Amaroka
VW planuje powiększyć swoją gamę aut o kolejnego pickupa. Na razie jest to pojazd studyjny, ale…
O nowym pickupie VW już informowaliśmy 31.10. Teraz Tarok Concept został oficjalnie zaprezentowany podczas Sao Paulo International Motor Show (6-18 listopada). Choć na razie jest to pojazd studyjny, wygląda właściwie jakby zjechał z linii produkcyjnej. Jak podkreślają przedstawiciele VW, model ten łączy praktyczne zalety pick-upa z cechami auta typu SUV.
Zdaniem Klausa Bischoffa, głównego stylisty VW: „Tarok Concept to pierwszy pick-up, w którym stylistyczne elementy miejskiego SUV-a wykorzystano w prawdziwie terenowym aucie. Na jego ekspresyjny design składają się charakterystyczne elementy dachu przypominające nadwozie typu targa, wyrazisty przód, trójwymiarowy pas diod z tyłu, a także stylowe, a przy tym masywne boki nadwozia. Właśnie te środki stylistyczne zastosowane w Taroku wnoszą nową fascynującą dynamikę do tego segmentu aut”.
Elementem charakterystycznym 5-miejscowego pick-upa jest przedłużana skrzynia ładunkowa. Pod tym względem samochód VW nawiązuje do Chevroleta Avalanche. Podłogę przedziału bagażowego można wydłużyć nie tylko poprzez otwarcie tylnej burty, ale także dzięki wykorzystaniu nowo opracowanego mechanizmu, który umożliwia złożenie dolnej części tylnej ścianki kabiny pasażerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu do przewozu ładunku można również wykorzystać tylną część kabiny, np. po to, żeby przetransportować szczególnie długie przedmioty. Stosownie do tych większych możliwości transportowych Taroka zwiększono też jego maksymalne obciążenie, które wynosi jedną tonę.
Rozwiązania nieznane dotąd wśród aut tego segmentu, producent zastosował we wnętrzu pojazdu. Są to przede wszystkim cyfrowe urządzenia. Uwagę zwraca np. lakierowany w kolorze nadwozia („Cypress Metallic”) panel zdobiący tablicę rozdzielczą na jej całej szerokości. Pokryty szkłem sprzęt multimedialny, cyfrowe urządzenia do obsługi klimatyzacji oraz cyfrowe wskaźniki (Active Info Display) zostały umieszczone na panelu w jednej osi i są głównymi elementami kokpitu.
Pod maskę Taroka trafił 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.4 TSI (150 KM). Dodajmy, że w Brazylii jednostka ta należąca do rodzaju TotalFlex-Fuel może być zasilana zarówno etanolem (E100), jak i mieszanką benzyny z etanolem (E22). Silnik TSI współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem stałego napędu czterech kół 4Motion.
Miejsce prezentacji Taroka nie jest przypadkowe. VW potwierdził, że samochód zostanie wprowadzony na rynek brazylijski w 2020 r. w niemal niezmienionej formie. Nie jest również wykluczone, że nowy pick-up pojawi się także w innych krajach. Oprócz silnika TSI, samochód w wersji produkcyjnej będzie też oferowany ze 150-konnym turbodieslem 2.0 TDI. Jest natomiast mało prawdopodobne ażeby Tarok – ze względu na swoje gabaryty - trafił do USA.
Norbert Szwarc
Foto: VW
Zobacz podobne artykuły:
Rynek aut używanych - Najbardziej zaskakujące fakty
Używane
2024.03.21
Das WeltAuto - zmiany w programie
Wiadomości / News
2024.02.04
VW Golf I i prototyp EA 276
Moto fanatyk
2024.02.03
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
Wiadomości / News
2024.03.28
Zimowe szaleństwa kierujących po alkoholu
Bezpieczeństwo
2024.03.27