Volkswagen Passat 2.0 TDI R-Line Variant Highline - Wszechstronny dominator
Testy / Volkswagen / slider
Volkswagen Passat 2.0 TDI R-Line Variant Highline - Wszechstronny dominator
Testy / Volkswagen / slider
Od początku produkcji Volkswagen sprzedał aż 22 miliony modelu Passat. Obecna ósma już generacja tego modelu ma okazje potrzymać ten trend.
Najnowszy Passat powstał w oparciu o zupełnie nową konstrukcję. Zbudowany został w oparciu o modułową płytę podłogową MQB. Dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań udało się obniżyć masę pojazdu aż o 85 kg. Dodatkowo zmnieszono zużycie paliwa o prawie 20 %. Podczas prac przy bryle nadwozia pracował zespół konstruktorów i stylistów pod kierownictwem Klausa Bischoffa. Co prawda długość nadwozia nie uległa zmianie, ale najnowszy Passat jest szerszy i niższy, zaś rozstaw osi powiększył się o 79 mm. Dzięki temu nadwozie prezentuje się elegancko oraz reprezentacyjnie zawierając dużo chromowanych elementów podkreślających luksusowy charakter pojazdu. Smaczku dodają również 18-calowe aluminiowe tarcze kół, które nadają autu lekkości.Komfortowo Zasiadając we wnętrzu Volkswagena Passata dostrzec możemy wyraźne zwiększenie przestronności. Zmiany poczują pasażerowie tylnej kanapy, gdzie ilość miejsca jest więcej aniżeli wystarczająca. Przy okazji udało się powiększyć pojemność bagażnika, która wynosi obecnie aż 650 (1780) litrów. Wnętrze Volkswagena jest nowoczesne, ale jednocześnie stonowane.
Deska rozdzielcza przedzielona została listwa aluminiową, która ożywia wnętrze. W oczy rzucają się wloty powietrza, które znajdują się nad listwą aluminiową. Jakość wykonania stoi na wysokim poziomie, zastosowane materiały są miękkie w dotyku. Wzrok przykuwa wielofunkcyjna kierownica, spłaszczona w dolnej części czy ekran o przekątnej 12,3 cali i rozdzielczości 1440 x 540 pikseli. Wyświetlać nawigację możemy również pomiędzy zegarami obrotomierza i prędkościomierza. Za jego pomocą możemy obsługiwać również Bluetooth, telefon, audio oraz uzyskać informacje informacje dotyczące samego pojazdu. Na uwagę zasługuje ergonomia. Tradycyjnie wszystko zostało w przemyślany sposób rozplanowane. Przyciski i pokrętła znajdują się blisko ręki kierowcy, a obsługa urządzeń jest łatwa i intuicyjna. Auto zapewnia komfortowe warunki do dalszych podróży. Fotele są wygodne a ich system regulacji pozwala na dopasowanie ich kształtu każdej do sylwetki.
Zaskakujący dynamiczny i oszczędny Pod maską naszego auta pracuje mocny wysokoprężny silnik o pojemności 2-litrów dysponujący mocą 240 KM. Jednak nie sama moc jest tutaj najważniejsza. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 dostępny jest już w zakresie obrotów na poziomie 1750-2500obr./min. Powoduje to, że Volkswagen Passat Variant przyspiesza nad wyraz ochoczo, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,1 s. Auto przy tym jest bardzo oszczędne.Średnie zużycie paliwa wynosi 7 litrów, co biorąc pod uwagę masę auta, moc oraz napęd na obie osie jest rewelacyjnym wynikiem. Silnik współpracuje z 7-mio biegową skrzynią DSG. Volkswagen prowadzi się stabilnie i komfortowo a wnętrze kabiny należy do dobrze wyciszonych. Nasza wersja została wyposażona w funkcję adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. Kierowca może zatem wybrać jeden z 5 trybów jazdy: Normal, Comfort, Sport, Eco oraz Individual.
Nowy Volkswagen Passat Variant to auto, które ma wiele do zaoferowania. Jest funkcjonalne, komfortowe, przestronne, atrakcyjne, zaś w naszej wersji silnikowej nie tylko oszczędne ale zaskakująco szybkie. Żeby jednak stać się jego właścicielem musimy liczyć się z wydatkiem blisko 180 000 zł. To bardzo wysoka kwota, jak na auto tego segmentu. Ceny na Volkswagena Passata zaczynają się od niewielu ponad 97 000 zł.
Paweł Pusz Zalety auta: -atrakcyjna sylwetka -jakość wykonania -obszerne i wygodne wnętrze -dynamiczny i oszczędny silnik -pojemność bagażnika Wady auta: -wysoka cena prezentowanego auta Podstawowe parametry techniczne Volkswagena Passata 2.0 TDI R-Line Varianta Highline: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4882/1832/1477 mm Silnik: wysokoprężny (bi-turbo) Pojemność: 1968 cm3 Moc maksymalna: 240 KM przy 4000obr./min Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 1750-2500obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, siedmiobiegowa DSG Napęd: 4x4 Osiągi (0-100 km/h): 6,1 s Prędkość maksymalna: 240 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,4/4,6/5,3 l Średnie zużycie paliwa 7,0 l Pojemność baku: 66 litrów Masa własna: 1646 kg Pojemność bagażnika: 650/1748 l Cena auta: od 97 190 zł (wersja 1.4 TSI 125 KM) Cena wersji prezentowanej: od 176 990 PLN [gallery ids="56183,56184,56185,56186,56187,56188,56189,56190,56191,56192,56193,56194,56195,56196,56197,56198,56199,56200,56201,56202,56203,56204,56205,56206,56207,56208,56209,56210,56211,56212,56213,56214,56215,56216,56217,56218"]Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22