Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI BlueMotion Highline DSG – Najlepszy Variant Golfa
kalendarz 09/05 2018

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI BlueMotion Highline DSG – Najlepszy Variant Golfa

Testy / Volkswagen

Za rok Golfowi stuknie 45 lat. Niewiele się przez te pół bez mała wieku zmieniło. Był, jest i pewnie długo jeszcze będzie najpopularniejszym modelem koncernu z Wolfsburga. O przyczyny popularności pytać nie wypada. Wszak to klasyk. Ale klasyk szczególny. Z każdym kolejnym wcieleniem, zachowując swoja klasyczną sylwetkę, staje się coraz bardziej nowoczesny, coraz lepszy! Zresztą, Volkswagen nigdy nie musiał gonić konkurencji. To ona musi gonić Volkswagena.

Golf to swoisty „superwolumen” dla marki Volkswagen. Nieważne, że jest jeszcze drugi kamień milowy w historii marki i rozwoju motoryzacji, czyli Passat. To Golf jest i pewnie zawsze będzie najważniejszy. VII generacja samochodu (w produkcji od 2014 roku) przeszła w zeszłym roku facelifting. Zgodnie z zasadą, że lepsze jest wrogiem dobrego, lifting okazał się kosmetyką. Takim przypudrowaniem noska. W przypadku Golfa FL oznacza, że przednie reflektory biksenonowe zastąpione te w technologii LED. Nieznaczne zmiany przedniego i tylnego zderzaka, lekko przestylizowane przednie błotniki i osłona chłodnicy. Z tyłu tradycyjne lampy zastąpiły LED-y.

Do indywidualizacji kokpitu można zamawiać nowe panele dekoracyjne i wzory tapicerki. W szczegółach: do słupka C, kompaktowe kombi z Wolfsburga nie różni się niczym od hatchbacka. Inne jest dopiero to, co „potem”. W Variancie, to „potem” to zgrabnie wkomponowana nadbudówka mieszcząca przepastny bagażnik. A najdziwniejsze w tym jest to, że patrząc z zewnątrz nie podejrzewamy, że niewielki z pozoru samochód „połknie” bez trudu ponad 600 litrów bagażu lub 1620 po złożeniu kanapy! Więcej, w tym segmencie pomieści tylko Skoda Octavia.

Przedział osobowy, w zasadzie także bez zastrzeżeń. Jest ładnie i przytulnie. Uwagi? Jedna. O ile we wnętrzu nie zabranie miejsca na nogi, o tyle z głowami, jest tak. Szczególnie z tyłu. Na tylnej kanapie wygodnie będą podróżować pasażerowie o wzroście do 180 cm. Ci wyżsi, musza nauczyć się kłaniać…

Pisanie w kontekście Volkswagena, o jakości montażu czy też ergonomii, to gruby nietakt. Niemcy nie pozwolili sobie nigdy na żaden ponury żart z klientów. Dlatego mimo uszu puszczamy żart, że to typowy „wieśwagen”. Bo na takie „dowcipy” pozwalają sobie tylko posiadacze „francuskich”, które częściej niż w garażu goszczą w serwisie…

W eksterierze poliftowego Golfa, jak pisaliśmy, zmiany raczej małe. Ale są i te duże. Szczególnie w sferze elektroniki! W Volkswagenie pokochali takie „bajery”. Efekt? Nowoczesny system multimedialny „Discover Pro” sterowany gestami i wyposażony w ekran o przekątnej 9,2 cala. Całość tworzy spójny system z debiutującym w Golfie wyświetlaczem 12,3 cala Active Info Display. Mało? A proszę bardzo. Dzięki nowemu systemowi ułatwiającemu jazdę w korku, Golf wyposażony w skrzynię DSG może poruszać się, do 60 km/h częściowo autonomicznie. W wyższych liniach wyposażenia zagościł aktywny tempomat z Front Assist. Teraz system działa nie do 160 km/h, ale do 210. Pojawił się również system hamowania awaryjnego w mieście z funkcją rozpoznawania pieszych, a także unikatowy w tym segmencie aut system Emergency Assist - rozpoznający utratę przytomności przez kierowcę i automatycznie zatrzymujący samochód.

Mnogość silników
U Volkswagena, jak u niewielu producentów można mówić o gamie silników w danym modelu. Pod maskę Golfa z „daszkiem” może trafić jedną z 14 jednostek napędowych. Auto testowe napędzał dwulitrowy turbodiesel z wtryskiem CR, wykonany w technologii BlueMotion. Jednostka, choć parametry ma podobne do poprzedniczki, jest jednak zupełnie nowa. I sporo cichsza. Motor generuje 150 KM (przy 3500 obrotach) oraz 340 Nm momentu obrotowego (od 1750 do 3000 obrotów). Wydaje się, że obok 180 konnego diesla trafiającego do modelu GTD właśnie 150-konny jest dla tego auta wprost idealny. Dzięki motorowi auto osiąga pierwsza setkę w 8,7 sekundy i rozpędza się do 215 km/h. Moc na przednią os przenosi 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat DSG. O jego zaletach pisać nie będę. Wiadomo, tak jak cały Golf, tak DSG to klasyk w najlepszym tego słowa rozumieniu. W takiej konfiguracji auto nie narazi nas na kłopoty finansowe. 150-konna jednostka jest nad wyraz wstrzemięźliwa w konsumpcji oleju napędowego. Wprawdzie dane fabryczne (4,6 średnio, 4,2 trasa i 5,3 cykl miejski) można włożyć miedzy motobajki, ale…. W naszym teście auto zasysało odpowiednio około 5,2 litra średnio, około 4,5 w trasie i 6,4 w cyklu miejskim. Dane pozostawiam bez komentarza....

Jak auto jeździ?
Otóż, jak… Volkswagen. Układ kierowniczy jest idealnie bezpośredni. Zapewnia dobre wyczucie drogi. Nie przenosi skutków pracy silnika czy zawieszenia na kierownice a więc i kierowcę. Zawieszenie, jak to w autach z Wolfsburga bywa, raczej sztywne. Ale do „zbyt sztywne” jeszcze daleko. Za to w kokpicie jest naprawdę cicho. I właśnie pod względem komfortu akustycznego Volkswagen bardzo się poprawił.

Variant, to zdecydowanie najbardziej wszechstronna odmiana Golfa. Z jednej strony, jest niewielki, zwarty - nomen omen, kompaktowy. Z drugiej, niewielkie wnętrze skrywa wygodną 4-osobową kabiną z gigantycznym, jak na te klasę auta; bagażnikiem. To auto w mojej opinii, to obok GTD najlepszy model w licznej rodzinie Golfa. Jednym słowem: warto…
Paweł Pusz

Zalety auta:
– ciekawszy niż w przypadku hatchbacka wygląd
– pojemny bagażnik
– oszczędny silnik

Wada auta:
– nieprzesadnie dużo przestrzeni na tylnej kanapie
– mimo wszystko, cena

Podstawowe parametry techniczne Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI BlueMotion Highline DSG:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4562/1799/1481/2635 mm
Silnik: turbo diesel z wtryskiem CR
Pojemność: 1968 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm 1750-3000 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna DSG 7 przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 8,7 s
Prędkość maksymalna: 214 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,3/4,2/4,6
Pojemność bagażnika: 605/1620 l
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
Ceny: podstawowy, przednionapędowy model kosztuje 72 090 złotych (wersja 1.0 TSI Trendline 115 KM)
Cena modelu testowego: 105 090 złotych

 

Zobacz podobne artykuły:

Dacia Sandero 1,2 SCE Laureate 73 KM – Dobrze, a nawet lepiej…
kalendarz 15/05 2018

Dacia Sandero 1,2 SCE Laureate 73 KM – Dobrze, a nawet lepiej…

Testy / Testy

2018.05.15

Tylko po co? Zastanawiałem się w ten sposób, kiedy Renault reanimował Dacię? Dziś nie mam wątpliwości.
Volkswagen Golf R 2,0 TSI 310 KM DSG7 4Motion – Więcej Golfa w Golfie
kalendarz 11/05 2018

Volkswagen Golf R 2,0 TSI 310 KM DSG7 4Motion – Więcej Golfa w Golfie

Testy / Testy

2018.05.11

W Golfie R jest nie tylko więcej Golfa w Golfie. Jest go zdecydowanie najwięcej.
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM 6AT – Amerykański punkt widzenia
kalendarz 11/05 2018

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM 6AT – Amerykański punkt widzenia

Testy / Testy

2018.05.11

Edge powstał w 2007 jako bliźniak Lincolna MKX. W 2014, na targach w Detroit zadebiutowała II jego generacja. Wtedy też włodarze koncernu obiecali, że wkrótce pojawi się w Europie. Wkrótce, trwało 2 lata. Samochód najpierw tr...
Najnowsze artykuły:
Truck Racing French Grand Prix: Ostaszewski dwa razy na pudle

Truck Racing French Grand Prix: Ostaszewski dwa razy na pudle

Wiadomości / Moto sport

2018.05.23

W niedzielę na francuskim torze wyścigowym Paul Ricard zakończyła się pierwsza runda Truck Racing French Grand Prix.
 Mercedes Klasa A z oponami Bridgestone Turanza T005

Mercedes Klasa A z oponami Bridgestone Turanza T005

Warsztat / Technika

2018.05.23

Bridgestone zaprojektował wspólnie z marką Mercedes-Benz nowy model opony turystycznej klasy premium, Turanza T005.
 Flotowe hatchbacki – Bezpieczeństwo przede wszystkim

Flotowe hatchbacki – Bezpieczeństwo przede wszystkim

Prezentacje / Nowości

2018.05.22

Sprawdzamy, do których dodatkowych systemów bezpieczeństwa w popularnych hatchbackach należy dopłacić, a które są oferowane w standardzie.