Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI BlueMotion 4MOTION Highline 150 KM - Więcej Golfa w Golfie
kalendarz 03/02 2017

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI BlueMotion 4MOTION Highline 150 KM - Więcej Golfa w Golfie

Testy / Volkswagen

Variant to zdecydowanie najbardziej wszechstronna odmiana Golfa. Z jednej strony, jest niewielki, zwarty - nomen omen, kompaktowy. Z drugiej, niewielkie wnętrze skrywa wygodną 4-osobową kabiną i gigantycznym, jak na te klasę auta; bagażnikiem.

Golf to taki koń pociągowy dla marki Volkswagen. A koń, jaki jest, każdy widzi…. Ten żarcik jak ulał pasuje, jako dowcipna wizytówka Volkswagena Golfa Varianta. Powód jest prosty. Golf, choć Variant, to… Golf. Do słupka C, nie różni się niczym od hatchbacka. W Variancie, za słupkiem C jest całkiem zgrabnie wkomponowana „budka” mieszcząca wspominany już gigantyczny bagażnik. A najdziwniejsze w tym jest to, że po eksterierze auta nie wdać, że przedział bagażowy pomieści ponad 600 litrów pojemności do linii okien. Żeby jednak być dokładnym, producent podaje, że do auta zapakujemy 605 litrów „saute” i 1620 po złożeniu kanapy. Więcej, w tym segmencie auta pomieści tylko Skoda Octavia.
Przedział osobowy, w zasadzie także bez zastrzeżeń. No, może poza jednym. O ile w aucie nie zabranie miejsca na nogi, o tyle z głowami, jest nieco gorzej. Szczególnie z tyłu. Na tylnej kanapie wygodnie będą podróżować pasażerowie o wzroście do 180 cm. Ci wyżsi, nie odczują nadmiaru przestrzeni nad głową…
Pisanie w kontekście Volkswagena, o jakości montażu czy tez o ergonomii to gruby nietakt. Niemcy nie pozwolili sobie nigdy na żaden ponury żart z klientów. Dlatego, mimo uszu puszczamy żart, że to typowy „wieśwagen”. Bo na takie żarciki pozwalają sobie tylko posiadacze „francuskich”, które częściej niż w garażu goszczą w serwisie…

Wytwórnia mocy i cała reszta
VW poszedł na bogato. Pod maskę Golfa z „daszkiem” firma proponuje jedną z… 17 jednostek napędowych. Tum razem do testowego trafił dwulitrowy turbodiesel z wtryskiem CR wykonany w technologii BlueMotion. Motor generuje 150 KM (przy 3500 obrotach) oraz 340 Nm momentu obrotowego (od 1750 do 3000 obrotów). Wydaje się, że obok 180-konnego diesla, właśnie ten 150-konny silnik jest dla auta wprost idealny. Dzięki motorowi auto osiąga pierwsza setkę w 8,9 sekundy i rozpędza się do 215 km/h. Skrzynia biegów – 6 przełożeniowa skrzynia namulana, przekazuje potencjał na wszystkie 4 koła. Podstawę napędu 4Motion stanowi sprzęgło Haldex V generacji. System działa bardzo dobrze. Oczywiście, auto nie ma nic wspólnego z off-roadem. Napęd na cztery koła poprawia raczej właściwości trakcyjne auta. Dzięki niemu, Variant 4Motion to auto idealne do wakacyjnych wypadów za miasto, dojazdów na działkę 500 metrów obok łownej drogi, ale też do szturmowania… krawężników w miejskiej dżungli. I oczywiście, do jazdy po śliskim. Na śniegu czy błocie pośniegowym auto spisuje się perfekcyjnie. Haldex sprawdza się też przy holowaniu przyczepy. Innymi słowy, Variant to samochód… idealny na polskie drogi.

 

Jak to działa?
Odpowiedź nasuwa się sama. W przypadku VW nie może nie działać. Samochód prowadzi się bardzo przewidywalnie. Jak… Volkswagen. Układ kierowniczy jest idealnie bezpośredni. Zapewnia dobre wyczucie drogi. Nie przenosi skutków pracy na kierownicę, a wiec i kierowcę. Zawieszenie, jak to w autach z Wolfsburga bywa, raczej sztywne. Ale, do granicy „zbyt sztywne” jeszcze daleko. W kokpicie jest dość cicho i pod tym względem VW wyraźnie się poprawił.
Elastyczny motor, o którym wspomniałem wyżej, nie narazi nas na finansową ruinę. 150-konna jednostka jest nad wyraz wstrzemięźliwa w konsumpcji oleju napędowego. Wprawdzie dane fabryczne (4,4 średnio, 3,9 trasa i 5,3 cykl miejski) można włożyć miedzy motobajki, ale…. W naszym teście auto zasysało odpowiednio około 5,2 litry średnio, około 4,5 w trasie i 6,4 w cyklu miejskim. Po prostu nie ma się do czego przyczepić.

Summa summarum
Golf Variant 2.0 TDI 4Motion to w mojej opinii najlepszy model z licznej rodziny Golfa. Stosunek ceny do wyposażenia, ale także właściwości trakcyjnych czy wreszcie pojemności jest lepiej niż dobry. Sprawdzi się w codziennej eksploatacji, ale też w czasie wakacyjnych eskapad, gdyż napęd na cztery koła pozwali wjechać dalej, niż innym. A to naprawdę zrobi różnicę…
Paweł Pusz

Zalety auta:
– ciekawszy niż w przypadku hatchbacka wygląd
– napęd 4Motion
– pojemny bagażnik
– oszczędny silnik

Wada auta:
– nieprzesadnie dużo przestrzeni na tylnej kanapie
– mimo wszystko, cena

Podstawowe parametry techniczne Volkswagena Golfa Varianta 2.0 TDI BlueMotion 4MOTION Highline 150 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4562/1799/1481/2635 mm
Silnik: turbo diesel z wtryskiem CR
Pojemność: 1968 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm. 1750-3000 obr./min
Napęd: 4Motion
Skrzynia: manualna 6 przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 8,9 s
Prędkość maksymalna: 214 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,3/3/9/.4,4
Pojemność bagażnika: 605/1620 l
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
Ceny: podstawowy, przednionapędowy model kosztuje 67,6 tys. złotych
Cena modelu testowego: 112 tys. złotych

Zobacz podobne artykuły:

 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Najnowsze artykuły:
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Warsztat / Eksploatacja

2024.04.25

Pożar luksusowego samochodu elektrycznego Lucid Air w Warszawie zwrócił uwagę na profesjonalne i nietuzinkowe działania strażaków.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.