Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty
kalendarz 20/07 2018

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Volkswagen

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?

Volkswagen prób miał już kilka. Był Phaeton. Jest Touareg. A i Passat CC, którego poniekąd Arteon zstąpił; był swoistą wprawką powyższej klasy.

Arteon, czyli CO?
Może to taki Passat nieoczywisty? Wszystko wskazuje na to, że księgowi koncernu z Wolfsburga mieli wolne, bo teiści zaszaleli. I wyszedł naprawdę piękny samochód, do tego nie sposób pomylić go z żadnym innym autem koncernu VAG. No, może jest leciutkie podobieństwo z przywoływanym już kilkakrotnie Pasatem. Ale, na tym „pasatowych” odniesień koniec. W każdym razie w kwestii interioru auto prezentuje się bardzo elegancko.

Nieco sportowo. Nadwozie jest niskie, przez co sprawia wrażenie smukłego. Do tego kilka smaczków stylistycznych jak choćby szyby bez ramek. Mówiąc krótko, to elegancki liftback o sportowym „looku”. Do stylistyki tego Volkswagena przyczepić się nie sposób.

Wewnątrz typowy Passat
O ile z zewnątrz trudno się do Arteona przyczepić o tyle wnętrze mnie rozczarowało. O ile w eksterierze auta niewiele jest analogii do innych VW, to we wnętrzu mamy typowego Passata. Zresztą wnętrze nowego Passata prezentuje się doskonale. Wiem, że w ten sposób koncern ogranicza wydatki, a przez to obniżył cenę auta, ale… Trochę mi żal, że w Wolfsburgu nie wykorzystali szansy i księgowy, który właśnie wrócił z urlopu nie dał stylistom szansy się wykazać. Z drugiej jednak strony to podobieństwo, jest poniekąd atutem. Wszak, jak twierdził inżynier Mamoń, Polacy lubią to co znają.

Komfort? Bez zastrzeżeń
Zarówno w pierwszym i drugim rzędzie miejsca jest bardzo dużo. Wszak pojazd ma o kilka centymetrów większy rozstaw osi niż Passat. Te kilka centymetrów w kokpicie widać i czuć. Niestety widać też, że w Passacie pasażerowie tylnej kanapy mają zdecydowanie więcej miejsca nad głowami. Niemniej na kanapie bez problemów pomieszczą się osoby o wzroście do około 180 centymetrów. Bagażnik, (pokrywa a jakże, otwierana elektryczne) mieści imponujące 563 litry. Po złożeniu asymetrycznej kanapy jego pojemność wzrasta do 1557…

Kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy wirtualny zestaw wskaźników ze zmienną grafiką. Jest też nowy, ekran centralny o przekątnej 9,3 cala. Jest oczywiście internet LTE. Podstawowymi funkcjami można sterować za pomocą gestów. Jest też coś dla melomanów! 700-watowe nagłośnienie sygnowane przez Dynaudio. Do dyspozycji także dysk twardy o pojemności 10 GB, zestaw kamer i mirror link, czyli możliwość przeniesienia obrazu naszego smartfona.

Najmocniejszy diesel
Pod maską Arteona może pracować 1,5 lub 2,0 litrowy motor TSI (trzy warianty mocy) lub dwulitrowy TDI (także trzy warianty mocy). W testowym aucie mieliśmy do dyspozycji dwulitrowego diesla BiTurbo o mocy 240 KM i imponujących 500 niutonometrach dostępnych już od 1750 obr./min. Napęd na obie osie (4Motion) przekazywała automatyczna skrzynia DSG o 7 przełożeniach. Taka konfiguracja świetnie pasuje do pojazdu aspirującego do segmentu Premium.

500 Nm oznacza, że auto bardzo spontanicznie reaguje na dodanie gazu. Dynamiczny silnik wspiera działająca bez zarzutu skrzynia DSG. 240 – konny diesel popycha ten ważący ponad 1700 kg pojazd w 6,5 sekundy do pierwszej setki. Bez trudu rozpędza go do prawie 250 km/h. Przy sporej masie własnej to zacne parametry. Warto docenić komfort akustyczny. Auto skutecznie izoluje od świata zewnętrznego. W czasie jazdy w kabinie słychać jedynie szmer powietrza rozbijającego się na sporych lusterkach.

Zawieszenie oczywiście regulowane
Jest, więc Sport, Indywidual i Comfort. W tym ustawieniu auto prowadzi się niczym ekskluzywna limuzyna. Zwiększa się siła wspomagania kierownicy, lekko ale wyczuwalnie spowalnia reakcja na gaz. Za to Arteon zaczyna płynąć, a zawieszenie płynniej pokonuje przeszkody. W trybie Sport doświadczymy sportowej precyzji prowadzenia. Szybsza staje się reakcja skrzyni DSG. Nieco inna staje się też „czujność” układu kierowniczego. Mimo istotnych plusów trybu Sport, zdecydowanie wybieram Comfort. Bo w trybie Comfort, auto prowadzi się… komfortowo. I oszczędnie! Konkretnie, VW przewiduje spalanie na poziomie 7,1 litra w cyklu miejskim, 5,1 w trasie i 5,9 średnio. My w naszym teście zużywaliśmy średnio 6 litrów a ruchu miejskim – 7! Czyli, mniej, niż zakłada producent. I to jest co najmniej doskonałe informacja!

Ekscytujący Volkswagen? NIE TO NIE JEST oksymoron! Od dawna auto z Wolfsburga nie wyglądało tak dobrze. Z oferty Volkswagena zniknęły; udany, choć koszmarnie drogi Phaeton i Passat CC. Trochę zamiast, pojawił się Arteon. Jest bardziej urodziwy od Passata. Ma wszak jedną wadę. Mimo wszystko, to przestylizowany Passat. Tymczasem cena sugeruje coś zupełnie innego…
Paweł Pusz

Zalety auta:
- wygląd
- rewelacyjny 240 konny motor diesla
- jakość wykończenia

Wady auta:
- cena
- passatopodobne wnętrze

Podstawowe parametry techniczne Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4862/1871/1427/2837
Silnik: turbodiesel
Pojemność:  1968 cm3
Moc maksymalna: 240 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm. od 1750 obr./min
Napęd: 4Motion
Skrzynia: automatyczna, dwusprzęgłowa DSG
Osiągi (0-100 km/h): 6,5 s
Prędkość maksymalna: 245 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 7,1/5,1/5,9
Pojemność zbiornika paliwa: 66l
Pojemność bagażnika: 553/1557l
Ceny: od 123 690 złotych (wersja 1.5 TSI Essence 150 KM)
Cena wersji testowej: 189 790 zł

 


Tagi:
Volkswagen Arteon R-Line 2, 0 TDI BiTurbo DSG 4Motion, Volkswagen Arteon R-Line 2, 0 TDI BiTurbo DSG, Volkswagen Arteon R-Line 2, 0 TDI BiTurbo, Volkswagen Arteon R-Line 2, 0 TDI, Volkswagen Arteon 2, 0 TDI, Volkswagen Arteon, Arteon, test Arteon, test VW Arteon

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Touareg I (2002-2010)
kalendarz 10/08 2018

Volkswagen Touareg I (2002-2010)

Używane

2018.08.10

Z tym autem jest, jak z wyborem odpowiedniej kobiety na całe życie. Jeżeli wybierzemy mądrze, możemy cieszyć się ,,szczęściem” w postaci bezstresowego użytkowania.
Nissan Juke 1.2 DIG-T – Kontrowersyjny?
kalendarz 09/08 2018

Nissan Juke 1.2 DIG-T – Kontrowersyjny?

Testy / Testy

2018.08.09

Jaki koncept towarzyszył powstaniu Juke? Trudno powiedzieć. W każdym razie, designerom Nissana wyszło bardzo kontrowersyjne auto. No bo bez kontrowersji nie da się połączyć crossovera z coupe. Juke nie jest brzydki. Wielu oso...
Lexus GS 450h Prestige – Vintage to brzmi dumnie!
kalendarz 07/08 2018

Lexus GS 450h Prestige – Vintage to brzmi dumnie!

Testy / Testy

2018.08.07

Początki GS-a były nieco dziwne. Otóż, narodził się w 1991 roku jako Toyota Aristo. Zresztą, w Japonii był pod tą nazwą sprzedawany do 1997 roku. W 1993 roku auto pojawiło się w Ameryce i Europie, ale już jako Lexus GS. Rynek...
Najnowsze artykuły:
Mistrzyni Polski w trójskoku Anna Jagaciak-Michalska jeździ Lexusem NX

Mistrzyni Polski w trójskoku Anna Jagaciak-Michalska jeździ Lexusem NX

Wiadomości / News

2018.08.15

Anna Jagaciak-Michalska, zdobywczyni dziewięciu tytułów Mistrzyni Polski w konkurencjach lekkoatletycznych, otrzymała kluczyki do hybrydowego SUV-a NX.
Rajd Rzeszowski wyłonił mistrzów

Rajd Rzeszowski wyłonił mistrzów

Wiadomości / Moto sport

2018.08.14

27. Rajd Rzeszowski stanowił 6. rundę Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Nikolay Gryazin zwycięzcą Rajdu Rzeszowskiego

Nikolay Gryazin zwycięzcą Rajdu Rzeszowskiego

Wiadomości / Moto sport

2018.08.14

Startujący z łotewską licencją Nikołaj Griazin i Jarosław Fedorow wygrali 27. Rajd Rzeszowski.