Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Yaris 1.33 Dynamic - Ekspresyjna
kalendarz 29/10 2014

Toyota Yaris 1.33 Dynamic - Ekspresyjna

Testy / Toyota

Popularny model Toyoty doczekał się poważnych zmian. Czym chce tym razem zaskoczyć?

Model Yaris należy do najpopularniejszych aut tej marki w Europie. W Polsce plasuje się w pierwszej trójce w swojej klasie. W tym roku swoje nowe lub odświeżone modele konkurujące z Yarisem zaprezentował VW, Opel, Skoda i Mazda. Konkurencja jest zatem silna, ale ...

Wyróżnia się z tłumu

Jak podkreśla producent, żadna z dotychczasowych modernizacji auta tej marki  przeprowadzonych w połowie cyklu życia, nie była zakrojona na tak szeroką skalę jak w przypadku Yarisa III. Ogółem na prace modernizacyjne poświęcono ponad 500 000 godzin, wymieniając ponad 1000 elementów.

Rzeczywiście modernizacja była bardzo gruntowna. Odświeżonego Yarisa najłatwiej poznać po przedniej części pojazdu, która upodobniła się do nowego Aygo. Najbardziej charakterystycznym elementem jest motyw litery „X” i pokaźnych rozmiarów wlot powietrza. Nowy kształt otrzymały także reflektory ze światłami projektorowymi i diodami LED do jazdy dziennej. Tył pojazdu został zmieniony w znacznie mniejszym stopniu. Przede wszystkim retuszom poddano klosze lamp z czerwonymi kloszami i technologią LED. Ponadto nieznacznie przeprojektowany został zderzak.

We wnętrzu auta zastosowano nowe materiały o miękkiej fakturze, które pojawiły się nie tylko na desce rozdzielczej, ale i na wykończeniu drzwi. Dominującym elementem konsoli nadal jest charakterystyczny, miękki panel przebiegający przez całą jej szerokość. Jednocześnie po raz pierwszy można otrzymać czerwone wykończenie (jak w przypadku testowego modelu) lub brązowe, które ożywia wnętrze. Przeprojektowano także środkową konsolę, osłonę zegarów, nawiewy, elementy wykończenia drzwi. Dla większej ergonomii skrócony został także drążek zmiany biegów oraz o 23 mm podniesiony został panel środkowy. Dzięki temu na tunelu centralnym wygospodarowno miejsce  na dodatkowy schowek. Obsługa poszczególnych funkcji nie sprawia żadnych trudności. Na wyposażeniu Yarisa znalazł się nowy system multimedialny z ekranem 7-calowym (2100 zł). Pomimo wielu funkcji (kamera cofania, Bluetooth z odtwarzaczami MP3 i telefonem, możliwość odczytu SMS-ów na ekranie, opcjonalna nawigacja itd), zabrakło odtwarzacza CD. Poza tym w aucie Toyoty nie można otrzymać nawet za dopłatą czujników parkowania. Dostępna jest w pakiecie tylko kamera cofania (1900 zł). Fotele ze skokową regulacją są wygodne i zapewniają dobre podparcie. W naszym testowym aucie były pokryte skórą (dopłata 4000 zł). Z tyłu nawet osoby o wzroście ponad 180 cm nie będą wbijały kolan w oparcia przednich foteli. Yaris niestety nie jest liderem pod względem wielkości bagażnika, którego pojemność wynosi 286 l. W przypadku Skody Fabia, Citroena C3, czy Seata Ibiza, jest to 300 l. Poza tym w Toyocie składają się tylko tylne oparcia.

Więcej komfortu

Odświeżony Yaris jest jedynym autem w segmencie B, dostępnym z trzema rodzajami napędu. Nabywcy  mogą wybrać silnik benzynowy 1.0 VVT-i o mocy 69 KM, 1.33 Dual VVT-i (99 KM),  wysokoprężny 1.4 D-4D (90 KM) oraz wersję z napędem hybrydowym (100 KM). Do testu otrzymaliśmy wersję, która będzie chyba najbardziej popularną, czyli model napędzany 99-konną jednostką. Moc silnika jest w zupełności wystarczająca do sprawnego przemieszczania się. Jednocześnie jednostka ta jest dość elastyczna, w czym również zasługa  właściwie zestopniowanej 6-biegowej przekładni manualnej. Podczas testu w cyklu mieszanym, zużycie paliwa wyniosło 5,2 l/100 km. Oprócz zmian w wyglądzie i wyposażeniu, dokonano także istotnych modyfikacji konstrukcyjnych. Zastosowano sztywniejsze stabilizatory, nowe amortyzatory i sprężyny, nową belkę skrętną i nowy system wspomagania układu kierowniczego. Dzięki temu samochód jest bardziej komfortowy i pewniejszy w prowadzeniu, zaś zmiana oprogramowania elektrycznego wspomagania układu kierowniczego wpłynęła na szybkość reakcji na polecenia kierowcy, co przekłada się na lepsze poczucie kontroli nad autem. Ponadto poprawiono  wyciszenie komory silnika.

Więcej opcji

Yaris może imponować skalą dokonanych zmian. Interesujące, że Toyota nie wmawia, że oto mamy nowy model – do czego byliby skłonni inni producenci. Czy nowa „twarz” Yarisa spodoba się wszystkim? Na pewno nie. Jednak dzięki dokonanym zmianom, samochód stał się bardziej wyrazisty. Nabywcy mogą wybierać teraz spośrod bogatszej palety kolorów i wzorów felg z lekkich stopów. Ceny auta zaczynają się od 39 900 zł (1.0 69 KM, 3-drzwiowy). Dla porównania ceny najnowszej Skody Fabia zaczynają się od 39 380 zł.

Norbert Szwarc Foto: Paweł Pusz i autor

Wyposażenie standardowe (wersja Life): airbagi czołowe i boczne, ABS, EBD, BA, VSC, TRC,  immobiliser, uchwyty Isofix, system monitorowania ciśnienia w oponach, światła do jazdy dziennej, centralny zamek, komputer pokładowy, kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach, dzielone tylne oparcia, elektrycznie sterowane przednie szyby.

Zalety auta: -atrakcyjna stylizacja -dość przestronne wnętrze -wykonanie -układ jezdny -oszczędny silnik Wady: -przeciętna wielkość bagażnika -wysokie ceny opcji Podstawowe parametry techniczne Toyoty Yaris 1.33 Dynamic: Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 3950/1695/1510 mm Silnik: benzynowy, 16-zaworowy Pojemność: 1329 cm3 Moc maksymalna: 99 KM przy 6000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm przy 4000 obr/min Osiągi (0-100 km/h) – 11,7 s. Prędkość maksymalna: 175 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 6,4/4,1/4,9  l/100 km Pojemność bagażnika: 286 – 1180  l Pojemność zbiornika paliwa: 42 l Cena auta: od 41 700 zł (5-drzwiowy, 1.0 69 KM, Life) Cena auta testowego: 71 300 zł [gallery ids="46943,46936,46935,46942,46941,46934,46933,46940,46939,46932,46931,46938,46937,46930,46923,46924,46917,46918,46925,46926,46919,46920,46927,46928,46921,46922,46929"]

Zobacz podobne artykuły:

 Trzeci sezon pucharu Toyota GR Cup
kalendarz 03/03 2024

Trzeci sezon pucharu Toyota GR Cup

Wiadomości / Moto sport

2024.03.03

Na sezon 2024 Toyota zaplanowała kolejne edycje imprezy GR Zlot, połączone z serią Toyota GR Cup.
 Toyota przed kolejnym zwycięstwem?
kalendarz 17/02 2024

Toyota przed kolejnym zwycięstwem?

Wiadomości / Moto sport

2024.02.17

Zespół Toyoty walczy o ósme zwycięstwo w Rajdzie Szwecji.
Toyota Century SUV Convertible – Jedyny taki model
kalendarz 16/02 2024

Toyota Century SUV Convertible – Jedyny taki model

Wiadomości / Ciekawostki

2024.02.16

Ten specjalny egzemplarz luksusowego modelu Toyoty powstał z myślą o zawodnikach sumo.
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych