Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Prius Plug-in Hybrid pokonała Chevroleta Volt
kalendarz 10/01 2018

Toyota Prius Plug-in Hybrid pokonała Chevroleta Volt

News / Chevrolet / Toyota

Chevrolet został zdetronizowany po raz pierwszy od premiery modelu w 2010 r.

Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 r. najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło w tym roku, wraz z premierą Priusa Plug-in Hybrid drugiej generacji, znanego w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Prius Prime.

Prius Prime zakończył rok z wynikiem 20 936 sprzedanych egzemplarzy po bardzo dobrym grudniu, który przesądził o sukcesie hybrydy Toyoty. Volt musiał się zadowolić drugim miejscem z wynikiem 20 349 aut. Tym samym Chevrolet został pokonany po raz pierwszy od chwili premiery modelu w 2010 r.

Druga generacja Volta weszła na rynek w 2016 r, ale już w 2017 zanotowała 18-procentowy spadek zainteresowania Prius Prime, jedyna obok Volta hybryda plug-in, która doczekała się do tej pory drugiej generacji, weszła na rynek z dużym impetem.

Głównym powodem, dla którego kierowcy sięgają po hybrydę plug-in zamiast standardowej hybrydy nieładowanej z gniazdka, czy też auta elektrycznego, jest możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym bez obawy o zasięg. Kiedy zapas prądu naładowanego z zewnętrznej sieci się wyczerpie, uruchamia się silnik spalinowy, czy w przypadku Priusa Prime – napęd hybrydowy Toyoty 4. generacji.

Jeśli porównać konkurujące modele tylko pod względem zasięgu w trybie elektrycznym, Chevrolet Volt wypada dwukrotnie lepiej niż Prius Prime, ale wygląda na to, że jest to jedyna jego przewaga nad japońskim rywalem. Zasięg 50 km na samym silniku elektrycznym w przypadku Toyoty jest zresztą w zupełności wystarczający dla większości użytkowników, tym bardziej że potem mają do dyspozycji oszczędny napęd hybrydowy, który zużywa niewiele ponad 3 l benzyny na 100 km, co w przypadku auta średniej wielkości ze sporą baterią trakcyjną jest rewelacyjnym wynikiem.

Prius Plug-in Hybrid jest większy od kompaktowego Volta i ma dwukrotnie pojemniejszy bagażnik. Jego atutem jest także 20-letnie doświadczenie Toyoty w konstruowaniu hybryd, co przekłada się na wyższą jakość, niezawodność, wartość odsprzedaży, a także prestiż. Co nie zmienia oczywiście faktu, że Volt to także bardzo dobry samochód, a jego nabywcy są traktowani w salonach Chevorleta ze szczególną uwagą.

Na plus Priusa Prime można również zaliczyć wygląd. Japoński samochód znacząco różni się od swojego bliźniaczego modelu – Toyoty Prius 4. generacji, podczas gdy Volt bardzo przypomina Chevroleta Cruze.

Prime może się pochwalić znacznie większą wydajnością niż Volt. Według danych amerykańskiej agencji EPA, Prius ładowany z gniazdka przejeżdża 54 mile na galonie benzyny (mpg), zaś wynik Chevroleta to tylko 42 mpg. Volt przegrywa także pod względem wydajności akumulatora trakcyjnego i silnika elektrycznego – przy baterii o pojemności 18,4 kWh uzyskuje wynik 106 MPGe (elektryczny odpowiednik jednostki mpg), co przekłada się na zużycie 31 kWh na 100 mil. Natomiast wyposażony w baterię o pojemności 8,8 kWh Plug-in Hybrid okazuje się najwydajniejszym samochodem osobowym na amerykańskim rynku z wynikiem 133 MPGe, czyli zużyciem 25 kWh na 100 mil.

Kolejny istotny czynnik, który zdecydował o sukcesie Priusa Plug-in Hybrid na amerykańskim rynku, jest cena. Prime kosztuje aż o 6000 dolarów mniej od Volta, mimo że jest większy, należy do wyższego segmentu i jest wyposażony w standardzie w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Podstawowa wersja Prius Prime Plus kosztuje 27 985 dolarów, zaś GM wycenił swoją hybrydę plug-in w bazowej wersji LT na 33 995 dolarów. Co ciekawe, po uwzględnieniu ulgi federalnej, Prius Prime jest tańszy od podstawowej wersji Priusa 4. generacji nieładowanego z gniazdka./oprac. ns/


Tagi:
Chevrolet Volt, Toyota Prius Plug-in Hybrid

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.